IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lancia Lybra

9.3
Закупена: 2002 г., Пробег: 60000 км.
Приложимост в ежедневието
6
Надеждност
9
Оборудване
10
Пространство
9
Цена/Качество
10
Качество на материалите
10
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10

Какво не ти харесва

  • Лош обзор при маневриране
  • Седалките нe са много удобни (като Дедра например)
  • Трудна за автомонтьорите
Lancia Lybra От: D.Stanev 11.02.2010 13449 прочитания 10 коментара
Начин на ползване:
Постоянно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надеждност
Начин на каране:
умерено бързо
Допълнителни бележки
Автомобилът е производство 2000 година 1.9 jtd SW, 81 kW (110 к.с.), първа регистрация 10.07.2002 г., а в България е внесен лятото на 2006 г. Автомобилът се използва за пътуване на относително и предимно дълги разстояния - над 400 км. Впечатленията са ми много добри по отношение на поведение на пътя - стабилен, добре поема неравности, достатъчно пъргав при изпреварване и доста икономичен, дори при по-високи скорости. Автомобилът е много добре обезшумен. Пътното му поведение е изцяло предвидимо. Автомобилът не е много удобен за градско шофиране - относително голям е и трудно се маневрира, обзорът не е добър (особено назад); педалът на газта е на потенциометър и е много лек, същевременно съединителят отделя ниско и карането на полусъединител определено е проблем. Лазенето по околовръстното на София направо е кошмар - нито първа нито втора предавка са подходящи - въобще за градско НЕ. По принцип Ланчите са бегачи на дълги разстояния. Имам Впечатления и от Дедрата (1.8 VVT - 130 к.с). На магистрала автомобилът спокойно може да поддържа между 160 и 180 км/ч, без пътуващите да усещат дискомфорт и шум от двигателя при показания на борд компютъра за временен разход на гориво между 7.2 и 8.3 л/100 км. По отношение на надеждността мога да кажа, че е добра. До сега са сменени само ремъци, филтри, и тампони на стабилизиращите щанги. Понякога може да светне нещо на дисплея което да се окаже фантомно - например - ниско ниво на маслото (съответно слизаш, проверяваш паникьосан, виждаш, че всичко е добре и при следващ контакт няма и помен от индикацията). Чекът е много досаден, свети винаги когато е изгорял бушон или някоя от многото крушки (на габарит например), но като се свикне - няма ядове. Добре е да се кара със препоръчваното от производителя масло - Селения (аз карам с 5W 40), по скъпо е но пък кара минимум 18 000 километра (дават го за 20 000) Общата ми оценка за автомобила е, че е много добър и несправедливо подценен. За цената си дава много. Бих го препоръчал на всички, които искат комфортен семеен автомобил с много глезотийки. Все пак е важно, като седиш в един автомобил и прекарваш часове в него да ти е приятно в него - Либрата определено е такъв. ----------------------- Сега след още 20000 км. мога само да потвърдя горе изказаното. За тези километри възникна само един проблем - спука се маркуча за въздуха от кулъра към смукателя. За съжаление не се намира по морги и взех нов - 57 лева. Иначе всичко друго е наред. Направих "крос тест драйв" (200 км. магистрала, 200 км. обикновен междуградски път и 100 км. градско) - констатацията е: Среден разход (за тази дистанция) 6.0 л/100 км. Последно юркане: изкачването на Витиня на АМ "Хемус" - 160 без проблем. ----------------------- За тези които много говорят за Ланчите ще кажа: 1. Карайте поне три модела на марката в продължение на 5 години и тогава коментирайте! 2. Не съм чак толкова глупав да карам трета поредна Ланча, ако не съм доволен от предишните (първата - Дедра 1.8 - 1995 г.) вече е изминала 200000 км. по българските пътища и още се движи. ----------------------- За тези които харесват марката но се колебаят ще кажа: 1. Не слушайте хора, които никога не са имали такава кола, но се изказват "компетентно". 2. Бъдете сигурни, че с тази марка ще получите най-много за парите си! 3. На цената на един Пасат (предпоследния модел) ще си вземете две Либри и пак ще карате по-дълго (макар,че и една да вземете ще е същото). ----------------------- След още 20000 км, ще потвърдя горе казаното. Единствено хроничен проблем се оказаха тампоните на стабилизиращата щанга - отново сдадоха багажа. Но това вече е история. Проблемът има решение, което струва точно 182 лева. Ето какво е то: стабилизираща щанга от алфа 147 (50 лв втора ръка), пауърфлекс тампони (82 лева двата) и 50 лева труд. Смяната на щангата се налага понеже за Либра не се предлагат такива тампони, но от Алфа 147 щангата става, а за нея има. Така, че приятели не се колебайте, особено при сегашните цени на Либрите!
Снимки
Lancia Lybra
0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    D.Stanev ( преди 11 години )
    Е, вече съм и с 2.4 140 к.с.Какво друго освен описаното по-горе?!Ами върви повече, проблем обаче са полуоските при този по-силен мотор, но не е нещо, което да помрачи цялостното представяне. Ето и тест драйв: http://***.vbox7.com/play:69cc21a239
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    след толкова много каране на таз кола, незнма защо не се качи на 2.4 да усетиш колко е хубава
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Теста ми хареса от скоро съм с Либра и мога да кажа че впечатленията ми се препокриват на 100% с тези на пича който е правил теста :) дано и моята се окаже читава и да ми служи безпроблемно като тази в теста :)) всепак мисля че за парите си наистина предлага много-повече !!Ноо пък това е добре за собственниците и :) Изработката изглежда доста солида и нито една немска кола в класът и неможе да и пекне на малкият пръст !! Единствено дребните фалшиви тревоги на компа за ниско ниво на маслото и разни ламички по таблото които светват безпричинно от време на време могат да те обезпокоят но това е бял кахър като спомена пича :) Колата е Сууупер и наистина доставя удоволстве при патуване с изисканият си и качествен интериор и комфортната и тиха возиа + едно стабилно поведение на пътя :) Моята либра е с малко по слабият ЖТД мотор 105 коня но немога да кажа че и на нея и липсва пъргавина. Искам да споделя и потвърдя твърдението в този тест че,колата е много по добре да се изпозва за извънградски дълги патувания,там е нейната истинска сила - комфорт,бързина и мноого-мноого нисък разход на гориво :) за града оределено липсата на добра видимост и слабата маневренност леко затрудняват :))Пресъединиявам се с 2ръце че колата си заслужава парите и вниманието на 100% и отгоре :)))
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Guilty ( преди 13 години )
    предстои да вземем либра... дано.сега имаме дедра 89г. аз по здрава и комфортна кола не съм виждал (за тези пари) няма никаква ражда без да се обиждат някои хора като карах голф 3 и след това като се качих в дедрата все едно влязах в последната S класа... другата седмица ще ходим да гледаме една либра и дано я вземем и излезе сполучлива...
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    svh ( преди 13 години )
    За 1 година постоянно каране на същия модел Либра съм повече от доволен. Преди 2 часа се върнах от Варна - среден разход 4,5/100!!!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Много се колебая мисля да си взимам такава.От твоя коментар Stanev съм по оптимист вече..По принцип ми харесват като цяло,много добра озвучителна система и комфорт,за потдръжката се притеснявам,но пак зависи на какво ще попаднеш,до късмет си е!!
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Ivo ( преди 15 години )
    Вярно е това за коментарите и мненията. Ако имаш впечатления изказваш се, иначе разни там дето се кихат неподготвени ги за..Иначе заводската и цена е като на Пасата, че и малко по-скъпа идва.На мене ми харесва колата а и тестдрайва е достатъчно подробен.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Аз се бях засилил да си взимам една такава и даже я покарах извесно време. Като комфорт е добра ,вътре всичко си на място. Тогава обаче за късмет намерих един бивш колега който кара такава и ми сподели че е доста чуплива ( то тва зависи преди всичко от екземпляра) и това ме накара да се откажа. Иначе предполагам за добри улици колата е пушка
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    asd ( преди 15 години )
    bahti minusite sedana ne bil krasiv ili pak dizela bil kaprizen na vakouum,vaobshte za kvo govorish ne mi stana qsno s toq vakuumtova ne sa obektivni minusi spored mena otnosno lanciata Qsene tva ne e niakkva greshka po dobra kola za teq pari nqma
  • #1
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Ясен ( преди 15 години )
    Абе стискай палци да не ти дава много дефекти. Статистически Ланчите не са от най-здравите и качествени автомобили.