Начин на ползване:
Постоянно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надеждност
Начин на каране:
умерено бързо
Допълнителни бележки
Автомобилът е производство 2000 година 1.9 jtd SW, 81 kW (110 к.с.), първа регистрация 10.07.2002 г., а в България е внесен лятото на 2006 г.
Автомобилът се използва за пътуване на относително и предимно дълги разстояния - над 400 км.
Впечатленията са ми много добри по отношение на поведение на пътя - стабилен, добре поема неравности, достатъчно пъргав при изпреварване и доста икономичен, дори при по-високи скорости.
Автомобилът е много добре обезшумен. Пътното му поведение е изцяло предвидимо.
Автомобилът не е много удобен за градско шофиране - относително голям е и трудно се маневрира, обзорът не е добър (особено назад); педалът на газта е на потенциометър и е много лек, същевременно съединителят отделя ниско и карането на полусъединител определено е проблем. Лазенето по околовръстното на София направо е кошмар - нито първа нито втора предавка са подходящи - въобще за градско НЕ.
По принцип Ланчите са бегачи на дълги разстояния. Имам Впечатления и от Дедрата (1.8 VVT - 130 к.с).
На магистрала автомобилът спокойно може да поддържа между 160 и 180 км/ч, без пътуващите да усещат дискомфорт и шум от двигателя при показания на борд компютъра за временен разход на гориво между 7.2 и 8.3 л/100 км.
По отношение на надеждността мога да кажа, че е добра. До сега са сменени само ремъци, филтри, и тампони на стабилизиращите щанги.
Понякога може да светне нещо на дисплея което да се окаже фантомно - например - ниско ниво на маслото (съответно слизаш, проверяваш паникьосан, виждаш, че всичко е добре и при следващ контакт няма и помен от индикацията).
Чекът е много досаден, свети винаги когато е изгорял бушон или някоя от многото крушки (на габарит например), но като се свикне - няма ядове.
Добре е да се кара със препоръчваното от производителя масло - Селения (аз карам с 5W 40), по скъпо е но пък кара минимум 18 000 километра (дават го за 20 000)
Общата ми оценка за автомобила е, че е много добър и несправедливо подценен. За цената си дава много. Бих го препоръчал на всички, които искат комфортен семеен автомобил с много глезотийки. Все пак е важно, като седиш в един автомобил и прекарваш часове в него да ти е приятно в него - Либрата определено е такъв.
-----------------------
Сега след още 20000 км. мога само да потвърдя горе изказаното. За тези километри възникна само един проблем - спука се маркуча за въздуха от кулъра към смукателя. За съжаление не се намира по морги и взех нов - 57 лева.
Иначе всичко друго е наред. Направих "крос тест драйв" (200 км. магистрала, 200 км. обикновен междуградски път и 100 км. градско) - констатацията е: Среден разход (за тази дистанция) 6.0 л/100 км.
Последно юркане: изкачването на Витиня на АМ "Хемус" - 160 без проблем.
-----------------------
За тези които много говорят за Ланчите ще кажа:
1. Карайте поне три модела на марката в продължение на 5 години и тогава коментирайте!
2. Не съм чак толкова глупав да карам трета поредна Ланча, ако не съм доволен от предишните (първата - Дедра 1.8 - 1995 г.) вече е изминала 200000 км. по българските пътища и още се движи.
-----------------------
За тези които харесват марката но се колебаят ще кажа:
1. Не слушайте хора, които никога не са имали такава кола, но се изказват "компетентно".
2. Бъдете сигурни, че с тази марка ще получите най-много за парите си!
3. На цената на един Пасат (предпоследния модел) ще си вземете две Либри и пак ще карате по-дълго (макар,че и една да вземете ще е същото).
-----------------------
След още 20000 км, ще потвърдя горе казаното. Единствено хроничен проблем се оказаха тампоните на стабилизиращата щанга - отново сдадоха багажа. Но това вече е история. Проблемът има решение, което струва точно 182 лева.
Ето какво е то: стабилизираща щанга от алфа 147 (50 лв втора ръка), пауърфлекс тампони (82 лева двата) и 50 лева труд. Смяната на щангата се налага понеже за Либра не се предлагат такива тампони, но от Алфа 147 щангата става, а за нея има.
Така, че приятели не се колебайте, особено при сегашните цени на Либрите!