Начин на ползване:
през уикендите
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
с усмивка
Допълнителни бележки
Ето едно кратко ревю на колата, която спечели наградата за световен автомобил за 2016 г., а не е нито практична семейна кола; нито някой от така модерните SUV, които са превзели пазара. В нета е пълно с ревюта на тази кола, но все пак, ето и моята гледна точка, какво е преживяването да имаш и да караш новата MX-5.
Конкретната MX-5 е най-високото ниво на оборудване с 2.0 литра бензинов двигател (160 атмосферни кончета и 6-скоростна ръчка) моделна година 2016. Въпреки, че няма как да съм изцяло обективен в оценката си за тази кола, съм се постарал оценяването по отделните критерии да е неутрално и сега ще се аргументирам за някои от тях.
Разход на гориво - при по-скоро агресивното ми каране (атмосферният двигател няма нищо против да се развърти до 4000-5000 об/мин на втора, трета и т.н.) средният разход е строго в интервала 6.2 - 6.6 л/100 км. Ясно е, че никой не си купува роудстър с мисли за икономията на гориво, но при тази кола наистина няма нужда да се мисли за разхода. Единственият недостатък е, че резервоарът все пак не е 55-60 литра като в един нормален седан например. Трансмисията заслужено е една от най-хвалените в автомобилния свят; смяната на скорости е приказка (единственото, което не очаквах и странно никой в толкова ревюта не споменава е, че лоста за скоростите си вибрира леко). Двигателят и трансмисията са много добре "тюннати" - може спокойно да карате на 5-та при скорост от 60 км/ч, все едно сте в Мустанг - просто маздата е свръх лека, а двигателят е с много добър въртящ момент (за атмосферен бензинов) при ниските обороти. В средните обороти звучи прекрасно за 4 цилиндров двигател.
Удоволствие от шофирането - изключително прецизна и стабилна в завои. Понеже е с LSD един лек и цивилизован дрифт на някое кръстовище си е просто задължителен.
Качество на материалите и Оборудване - страхотен интериор без скърцания и паразитни шумове; RECARO седалките са чудесни; очаквано мекият покрив не спира много от шумовете и въпреки, че е с BOSE медия не си мислете, че ще се наслаждавате на кристално чист и плътен звук, особено над 120 км/ч. Климатикът върши перфектна работа (тестван в лятна Гърция). Мултимедията не е по-различна от тази в новите Мазда 3 и 6. Въпреки, че е добре оборудвана, това просто не е колата за дълго и комфортно пътуване по магистрала. В една шкода дори ще е по-удобно.
Всичко останало, което бих написал само ще повтори добре познати неща за което и да е кабрио (не става да си натовариш новото шкафче от ИКЕА и други такива работи). Но удоволствието да притежаваш такава икона е незаменимо. В България MX-5 не са толкова много, но в другите държави винаги, когато видиш на пътя някой от голямото семейство на Миата следват едни премигвания с фарове, едни клаксони, палци нагоре през смъкнатия покрив и много усмивки.
А, да - нещата които не ме кефят: спирачките са някак прекалено плавни за спортна кола (без други забележки) и просто не мога да повярвам, че Мазда са решили да произведат кола през 2016-та с дълга външна антена ?!?