IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda MX-5

7.3
Закупена: 2016 г., Пробег: 8000 км.
Приложимост в ежедневието
4
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
3
Цена/Качество
5
Качество на материалите
8
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10

Какво не ти харесва

  • стърчаща външна антена (?!?)
  • спирачки
Mazda MX-5 От: ZOOM_IN 29.11.2016 3182 прочитания 14 коментара
Начин на ползване:
през уикендите
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
с усмивка
Допълнителни бележки
Ето едно кратко ревю на колата, която спечели наградата за световен автомобил за 2016 г., а не е нито практична семейна кола; нито някой от така модерните SUV, които са превзели пазара. В нета е пълно с ревюта на тази кола, но все пак, ето и моята гледна точка, какво е преживяването да имаш и да караш новата MX-5. Конкретната MX-5 е най-високото ниво на оборудване с 2.0 литра бензинов двигател (160 атмосферни кончета и 6-скоростна ръчка) моделна година 2016. Въпреки, че няма как да съм изцяло обективен в оценката си за тази кола, съм се постарал оценяването по отделните критерии да е неутрално и сега ще се аргументирам за някои от тях. Разход на гориво - при по-скоро агресивното ми каране (атмосферният двигател няма нищо против да се развърти до 4000-5000 об/мин на втора, трета и т.н.) средният разход е строго в интервала 6.2 - 6.6 л/100 км. Ясно е, че никой не си купува роудстър с мисли за икономията на гориво, но при тази кола наистина няма нужда да се мисли за разхода. Единственият недостатък е, че резервоарът все пак не е 55-60 литра като в един нормален седан например. Трансмисията заслужено е една от най-хвалените в автомобилния свят; смяната на скорости е приказка (единственото, което не очаквах и странно никой в толкова ревюта не споменава е, че лоста за скоростите си вибрира леко). Двигателят и трансмисията са много добре "тюннати" - може спокойно да карате на 5-та при скорост от 60 км/ч, все едно сте в Мустанг - просто маздата е свръх лека, а двигателят е с много добър въртящ момент (за атмосферен бензинов) при ниските обороти. В средните обороти звучи прекрасно за 4 цилиндров двигател. Удоволствие от шофирането - изключително прецизна и стабилна в завои. Понеже е с LSD един лек и цивилизован дрифт на някое кръстовище си е просто задължителен. Качество на материалите и Оборудване - страхотен интериор без скърцания и паразитни шумове; RECARO седалките са чудесни; очаквано мекият покрив не спира много от шумовете и въпреки, че е с BOSE медия не си мислете, че ще се наслаждавате на кристално чист и плътен звук, особено над 120 км/ч. Климатикът върши перфектна работа (тестван в лятна Гърция). Мултимедията не е по-различна от тази в новите Мазда 3 и 6. Въпреки, че е добре оборудвана, това просто не е колата за дълго и комфортно пътуване по магистрала. В една шкода дори ще е по-удобно. Всичко останало, което бих написал само ще повтори добре познати неща за което и да е кабрио (не става да си натовариш новото шкафче от ИКЕА и други такива работи). Но удоволствието да притежаваш такава икона е незаменимо. В България MX-5 не са толкова много, но в другите държави винаги, когато видиш на пътя някой от голямото семейство на Миата следват едни премигвания с фарове, едни клаксони, палци нагоре през смъкнатия покрив и много усмивки. А, да - нещата които не ме кефят: спирачките са някак прекалено плавни за спортна кола (без други забележки) и просто не мога да повярвам, че Мазда са решили да произведат кола през 2016-та с дълга външна антена ?!?
Снимки
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
0 от 500
  • #12
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не си знаеш парите но не звучиш нагло като повечето платежоспособни българи. Браво!
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    BRAT ( преди 8 години )
    Поздрави за ревюто и най-вече за избора! Малцина се решават на покупка на коли като МХ-5, най-вече заради ограничената практичност. Не съм го карал, но съм абсолютно убеден, че кефът е голям!
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Пич, браво за колицата, продължавай да си я караш с кеф и...благородно ти завиждам!
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Малко на ферари сякаш мяза като я погледнеш с премрежен поглед :) Със здраве да си я караш,от надъханото ти ревю личи че си я много харесваш.
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Има сравнителни тестове в тубата на GT86 и MX-5 - за някои неща Маздата е по-добра за други не, но крайната им оценка беше за MX-5 и то основно заради усещането. Освен това, на писта маздата се оказа малко по-бърза (особено в секторите със завои).
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много се двуомях дали да не е купя. Сърцето ми казва купи я, а разумът ме спира. Чудесна е! За това спор няма, но ми се ще нещо по-бързо и по-мощно. Именно това ме спираше до сега. Скоро ще излезе МПС версия и се надявам да не е под 250 к.с. Ако предложат с подобна мощност сигурно ще си взема. Другия вариант пред мен е GT86. Чакам и там да пуснат наточена версия и ще избирам. Като поведение двете коли са много близки. GT86 е една идея по-добра, а и 200 к.с. са си 200 макар и малко по-тежка.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Поздравления за избора колега! Много добра кола. Правих и тест драйв, а предния модел съм го карал многократно и съм почти на 100% с това, което си споделил. Само ще ти кажа, че с 60-65 км/ч спокойно можеш да караш на 6-та предавка по равно и когато искаш да си икономичен. Разхода ти пада на 4,5/100 в този случай. Някой, ако ти се изпречка ръгаш 3-тия зъб и го подминаваш, като малка гара. Разбира се не икономията, нито динамиката са важни при тази кола, а кефа от шофирането. Е няма такъв кеф!!!
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 8 години )
    Еха, такъв разглеждах на едно изложение. Много е готин, особено на живо. Но за единствен автомобил не става, по скоро за втора кола за удоволствие. Да хвърчиш из завоите по страничните пътища. Голямо желание имам да се повозя но от дилъра в Бургас ме пращат чак в столицата.
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    до: е46 ( преди 8 години )
    Ами просто е ... вземи си немски спортен толуп над два тона. Така на старта ще ви издухват всякакви японци, дори и микра.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ZOOM_IN ( преди 8 години )
    Окачването при 1.5 наистина е друго и по-меко. Тази е с BILSTEIN, което е по-спортно и съответно - по-твърдо.