Начин на ползване:
предимно градско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
икономия, сигурност, возия и външен вид
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Моделът е 208 от 2013-та, а не 207 и не е бензин, а 1.4 дизел, но няма как да го избера. Едно малко по-различно ревю, защото за дебюта на този модел научих именно тук в Аутомедия, още помня и снимката която видях тук - виж втората снимка. Колата е Spirit Grey, много готин цвят, а не съм фен на сивото. Фен съм на някои френски, японски и корейски модели, по-рядко ми допада нещо немско като А1, А3 8p, първата БМВ 1 и други. Затова избирах между 208 и азиатски модели, но те все още са рядко срещани из Европа из автокъщите. А като се има предвид че чак до тази година единствената “кола”, която можех да си позволя бяха автобусите на ГТ и чат-пат на заем тази на баща ми, съм на седмото небе. Затова и не се назлазнисвам както е модерно и да се изхвърлям да намирам маану или да дам същите пари за много по-стар мерцедес например. Аз си падам по колите от най-малките три класа – от i10/107 до i30/308... Доволен съм, че най-после мога да имам почти нова кола (тя си е запазена като нова). Определено съм над позирането и да ви кажа авто мечтите ми винаги са били реалистични – докато другите деца мечтаеха за някакви скъпарски коли, аз мечтаех за Ситроен С2, Хюндай Велостър, Тойота Селика и т.н. доста по-достижими. Така се стекоха нещата, че и те ми бяха недостижими до скоро, но с 500 лева заплата в голям град е така. :) Не се оплаквам, а се радвам, че най-после мечтата ми да имам един от любимите си модели е факт! Три години събирам за нея. Малко твърдо вози с тези джанти и мисля да ги сменям, макар че са доста красиви.
Колата е 2013 година, но я купих юни т.г. Нямам никакви забележки до сега, определено са вдигнали качеството спрямо 206 и 207, които и като нови даваха проблеми. Отлична сглобка в интериора. Седалките са много удобни, таблото е на високо ниво за класа, има добра видимост, чувстваш комфорт, макар, че е малка градска кола. Разположението на уредите изисква свикване. Двигателят е много икономичен и за щастие са намалили тежестта на купето спрямо 207.
Може би е последното красиво Пежо? Новото си е ново, но като се има предвид как изглеждат колите, които излизат в последните 2 години просто се чудя с какво ще заменя това пежо след няколко години. Може би с по-ново 208, защото дори след фейслифта изглежда добре. Но за сега не смятам да го сменям, просто кола, която намирам за грозна не бих карал. Сега разбирам колко готини коли дебютираха в периода 2008-2013 – Алфа МиТо, Ауди А1, Фиеста, i30, флуидната Елантра, новата А класа. Имам чувството, че от 2014 насам или излизат само грозотии като С4 кактус, новото С1 и опуленото Мини, или пък твърде безлични като Корса, новото Типо, бъдещия i30, на фона на който досегашният флуиден i30 е като скулптура и т.н. Съгласете се, че крайностите в дизайна на колите не са хубаво нещо. Но май всичко в дизайна е временно и пак ще дойде време на по-красиви и атрактивни малки коли без да залитат в една от двете крайности. :) За градски автомобил определено бих препоръчал 208, но и на магистралата се държи прилично.