Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
икономичност, здравина, возия и външен вид :)
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Ревю две в едно за Пежо 208 и Хюндай i10, актуалните модели, но нашите са малко употребявани. Писах i10 в заглавието, защото Пежо 108 не фигурира.
Като видях за първи път тези два модела въобще не ме грабнаха външно, за разлика от Пежо 208 и Алфа МиТо например. Но с времето като че ли започнаха да ми допадат, особено в точните цветове (червено, оранжево и бежово най-много им пасват според мен). Търсех една от двете, а не двете, но така се получи, че едната я взех за приятелката ми, а другата за мен. Сега едната се води на мое име, другата - на нейно, но реално често си ги менкаме, защото и двете са прекрасни за класа си.
Аз харесвам малките коли и исках да сменя моето клио II с нещо по-ново, но все не намирах свястна кола - ту понапудрени, ту разбити защото били служебни, та реших да я търся по чужбина. Реших че е най-добре да се бръкна за малко употребявани, защото по-стари трудно се намират читави и не ми се занимава. Спрях се на два модела от този клас - новият Хюндай i10 и Пежо 108. Така стана, че както бях капарирал едната ми изпадна изгодно и другата, та реших да я взема за гаджето. Хюндаят като че ли има по-добра возия, докато французойката подскача, нещо което е типично за френските коли по моя опит. i10 има и по-голям багажник, докато този при Пежото е по-скоро пожелателен. Пространството при хюндая също е повече, но това е нормално, защото и като дължина моделът е по-голям. Сглобката и на двете е на доста високо ниво, личи си че и двете марки са се постарали да вдигнат качеството. Хюндаят няма нищо общо с Хюндаите от едно време като Атос, макар че в дизайнът виждам малко ретро детайли, като например стоповете и задната броня, които ми напомнят за корейските и японски коли от 90-те, но това за мен е абсолютен плюс. Интериорът на Пежото е по-семпъл от този на другите им актуални модели, което е плюс. Външният вид обаче си изисква привикване. И въпреки това според мен изглежда доста по-добре от новото Айго и най-вече от С1, който е най-неприятният от тройката, докато при предишните поколения ситроенът ми беше най-хубав.
Понеже у нас на такива коли се гледа с насмешка тук е момента да кажа, че се оглеждах и за по-високите класове - този на суперминитата (пр. Поло, Фиеста, Ярис и на малките семейни хечбеци като Пежо 307 или Фокус, Сийд... Но реших, че не ми трябва кола по-голяма от супермини, само излишно харчене на пари ще е, а и новите суперминита са с размера на по-горния клас от 80-те например, Фиеста сега е почти колкото Ескорт вафлен стоп като се замислите, а Фокус сега гони размера на Сиера. Та може и сега да се смятат за градски коли, но 108 и особено i10 са с размера на суперминитата от 80-те и 90-те.
Както и да е, да кажа, че съм повече от доволен. Вярно, че са почти като нови - само на 2 години, но и нови коли се трошат. Ревютата в интернет се оказаха прави - и двата модела са прекрасни, с добра возия, харчат малко, освен това японското качество от Тойота в 108 си личи. Не виждам разлика между корейското качество и това на японците, личи си, че и Хюндай вече са на много високо ниво. Много са икономични, поддръжката им е много евтина заради миниатюрния размер, евтини гуми, евтина застраховка, а дават и удоволствие от карането в града ако не си състезател. Смятам, че са разумен избор за хора, които искат да имат личен превоз, но не им трябва да се доказват на някого, да робуват на марки и позьорство или просто нямат нужда от кола за превозване на големи товари и много хора. 4 човека и в тези се събират без проблем, а за двама или трима са си супер. Поздрави!