IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW X1

8.1
Закупена: 2015 г., Пробег: 30000 км.
Приложимост в ежедневието
10
Надеждност
10
Оборудване
7
Пространство
9
Цена/Качество
9
Качество на материалите
7
Разход на гориво
7
Удоволствие от шофирането
6

Какво не ти харесва

BMW X1 От: Georgi__V 16.08.2016 6897 прочитания 15 коментара
Начин на ползване:
ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
надеждност
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Здравейте на всички, Темата на настоящето ревю е един наложил се в България предимно като женски мини SUV – BMW X1. Когато BMW стартираха модела преди повече от 7 години като потенциални клиенти бяха разглеждани преди всичко млади хора и жени, които биха искали да имат по-висока кола с 4х4 система, която същевременно е далеч-по-малка от размерите на стандартните „джипове“. Лично аз не вярвам прекалено много на подобни маркетингови проучвания, но се оказа, че точно това са критериите, по които избрахме автомобилът, когато потърсихме кола за жена ми, която е относително млад шофьор. Лично аз съм убеден фен на БМВ и след като през последните три години успях да навъртя 220 000 км на новото F30 (има ревю от по-рано тази година) с единствена смяна на два изгорели бушона на запалката, въпросът за изборът на марка беше горе долу предопределен. След един -два тест драйва на Мазда СХ3 и на новия Кашкай, вече беше сигурно че ще се насочим към Х1. Колата, която избрахме е производство 2013 година, 1.8d xdrive автоматик ,от premium selection на Аутобавария, с кожен салон, професионална навигация, асистент на дълги светлини, автоматично затъмняващи се огледала, темпомат , затъмнени стъкла, М волан и други вече стандартни екстри. Колата е с гаранция до 100 000 км, като до тогава смяната на консумативи е безплатна (тоест сменяш масло и филтри без да плащаш нито труд нито материали). Може да се отбележи, че има N1 сертификат, като към момента на взимането беше на 10 000 км, които в името на бързото разработване спомогнах да станат 40 000 за около година. Накратко: 1. Моторизиране: колата е 143 коня, двигателят е стандартния двулитров на БМВ, но от така наречената „спъната“ версия. Автоматикът е на ZF, осем степенен. Лично за мен комбинацията при F30 320d от двулитров дизел и ZF e съвършена и честно казано очаквах същото и от моторът на Х1, но тук по-голямото тегло, спънатият двигател и по-лошата аеродинамика си казват думата. Колата набира от 0-100 за под 10 секунди, което е добра стойност, но сериозно се усеща липсата на началният тласък, особено когато пъплите зад някой камион с 50 км/ч и се налага изведнъж да го изпреварите бързо. Определено не е подходящият автомобил за спортно каране, но е извънредно удобен за поддържане на постоянна скорост. Максималната скорост е 190 км/ч, при достигането й оборотомерът е на около 3400, като ако продължите да давате газ, той скача до 4000, но колата не мърда от 190 км/ч. В никакъв случай не е бавна и определено е много подходяща за дълги преходи. Лично аз усещам разликата в ускорението, защото сменям двете почти всяка седмица, за да разпределям километрите, но забелязвам, че когато я карах по-дълъг период зимата, по-слабото ускорение просто спря да ми прави впечатление. 2. Возия: колата е без адаптивно окачване, а то не би било излишно, при преминаване през легнали полицаи друсането е сериозно, но като цяло возията и пътното поведение на колата е перфектно. На 15 януари тази година, в най-големият сняг, при постоянен и обилен снеговалеж успях да стигна от София през Варна до Добрич за пет часа и нещо, което е повече от добро представяне. Хdrive е прекрасна система, колата е изключително стабилна в завоите, имам много добри впечатления от пътното поведение при дъжд и при ненадейни наводнени участъци, но както пише в упътването на БМВ: не забравяйте, че физичните закони са валидни, дори и при наличието на модерни системи за безопасност. Като важно нещо, което бих искал да отбележа е, че налягането в гумите трябва да се следи доста често, забелязал съм, че дори при малки отклонения от препоръчителното налягане, изписано на вратата колата, започва да дърпа в съответната посока. Гумите са РънФлат, изключително полезни, особено когато в 12 часа вечерта спукате гума на чисто ново кръгово във Варна, забивайки светлоотразителен шип около 8 см в гумата си, който уж трябва да е забит в земята, но това е тема на друг разговор, фактът че, дори и след подобна брутална травма, успявате да минете още 40 км за сменяне на гума говори сам по себе си за достойнствата им. Видимостта от колата е изключително добра , габаритите са поносими и автомобилът определено е лесен за каране от жени и млади шофьори. Единственото неудобство е малко по-големият радиус на обръщане. Засега само успоредното паркиране се явява проблем за жена ми, но смятам, че с малко тренировки ще го отстраним. 3. Интериор и Екстри: Колата е с кожа Дакота, но веднага прави впечатление, че кожата е много по-евтина от еквивалента си в F30, определено е по-груба и си личи, че това е един от базовите модели на БМВ, навигацията е еднаква и в двата автомобила, като при Х1 са изрязани леко някои от другите опции. Определено това, което ми липсва най-много е ХедЪп дисплея, веднъж свикнеш ли с него, осъзнаваш много бързо, колко е удобен и безопасен е. Фаровете се сменят автоматично, тук за разлика от F30, колата просто превключва на къси/дълги, а не осветлява/затъмнява определени участъци от пътя чрез въртене на ксеноните. Задните седалки са падащи, което предлага голямо количество място, а багажникът особено ако се махне кората е повече от приемлив и определено е подходящ за детска количка. Около скоростния лост има достатъчно място, а също и във вратите, така че винаги има място за още една забравена празна бутилка от вода, без тя да се върти в краката ви. С няколко думи това е всичко, което ми хрумва на пръв поглед, ако имате въпроси питайте. Определено препоръчвам автомобила, има няколко малки неудобства, които доколкото чувам са изгладени в новия модел, който е на пазара от 2015 година, но те в никакъв случай не са нокаут критерии ако търсите малък и надежден джип. Поздрави на всички!
Снимки
BMW X1 BMW X1 BMW X1
0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това е моето мнение, моята критика.Но нормално хората да имат различни предпочитания.Важното е на собственика да му харесва.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А и таблото,пластмасите,километражите,бутоните по таблото изглеждат много евтино за кола от такъв ценови диапазон.Дизайнът на таблото и салона също така е много ретро,назадничав,нищо авангардно в дизайнерско отношение.Това също е в германски стил,стил Голф.Обикновено и леко ретро табло.Това е моето мнение за този паркетен автомобил.Отвън X1 също не изглежда модерно,а по-скоро тромав и груб дизайн,никаква динамика.В предницата прилича на носорог.Единствено панталона на шофъора ми изглежда хубав
  • #3
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако някой държи на надеждността на автомобила,си купува Тойота и Лексус, не БМВ. 200 000км. е добро постижение без повреди,но за германска или френска кола.За японските е стандарт, и то доста над 200 000км. без повреди.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Georgi ( преди 8 години )
    Огромна: Х1-то разтърсва задницата много сериозно ако минеш с висока скорост и колата определено пружинира, докато F30 е много по стабилно в подобен случай. Затова пък на черен път, например към някой от къмпингите в Гърция, Х1 то си показва достойствата, пък било то и wanna be jeep. Нещо, което съм забравил в ревюто е разхода: около между 7 и 8/100км смесено, което като цяло е прилично.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    nikito_blend ( преди 8 години )
    Тъй като и Х1 и Ф30 са без адаптивно окачване има ли разлика във возията при легналите полицаи ?