Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Функционалност, дизайн, динамика, лесна поддръжка
Начин на каране:
Нормално, понякога по-спортно
Допълнителни бележки
Карам Ford Focus 1.6i 16V Mk1 от Юли 2015 г. Това е първият ми автомобил след като завърших училище и съм изключително доволен от него. Е, разбира се, има и недостатъци. Някои от пластмасите в интериора не са с много хубаво качество, но като цяло съм по-доволен от вечните му съперници Голф 4 и Астра G, при които качеството е светлинни години назад. 1600 кубиковият му двигател разполага със "скромните" 100 к.с., но изглеждат достатъчни за да ускорят колата до 100 за около 9.5 - 10 сек. Магистрални скорости от порядъка на 130-140 км/ч не са проблем, но след 120 км/ч разхода се покачва до 6.5-7. При средна скорост от 90-100 км/ч, разхода може да падне до 5.5 л./100 км. Градското не го смятам отделно, тъй като обикновено карам мешано и постигам среден разход от сорта на 6.5-7.5 л. Не винаги галя педала на газта и оборотомера не кротува постоянно. С повече от трима човека в колата, обаче става бавничък. За сметка на това, управлението няма равно в този клас. Докато Голф и Астра са с напречни щанги, Фокусът е със А-образни носачи отзад, което ще рече - независимо окачване, което от своя страна осигурява комфорт и невероятна стабилност. Багажникът е достатъчно голям. Фокусът не е склонен към гниене, но петна ръжда по ауспухувата тръба са задължителни, както при всяка една кола. И все пак податливи на ръжда места са ръбовете на вратите, но се оправят изключително лесно, тъй като хванати на време са просто повърхностни, причинени обикновено след първата зима. Австрийските екземпляри обаче ръждясват по-рано и стабилно. Обслужването струва от порядъка на 200-300 лв., а ако разполагате с отстъпка от части, дори по-евтино. (цените са без включен труд). Друго слабо място е бобинита, която е евтина. Вече на пазара се намират добри бройки от порядъка на 3000-3500 лв. Общо взето, перфектен избор за първа кола или просто семеен автомобил.