IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Astra

8
Закупена: 2010 до 2015 г., Пробег: 90000 км.
Приложимост в ежедневието
8
Надеждност
7
Оборудване
9
Пространство
8
Цена/Качество
8
Качество на материалите
7
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • Проблема с вихровите клапи;
  • Качеството на сглобката на таблото;
  • Слабо лаково покритие;
Opel Astra От: BRAT 02.10.2015 8832 прочитания 7 коментара
Начин на ползване:
Лично/Бизнес
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Динамика и практичност
Начин на каране:
Бързо
Допълнителни бележки
Здравейте, след ревю-то на Фиат Пунто по-назад дойде време да напиша няколко реда за кола, която притежавах от 2010 до тази година. Колата е Опел АСТРА H (2005г.) 1.9 CDTI 150к.с. COSMO изпълнение и на която за този период навъртях 90 000км. САЛОН и УДОБСТВА: Автомобилът е просторен и добре оборудван хечбек. Колата е доста комфортна, с удобни полу-кожени седалки. Ако някой търси подобна Астра определено препоръчвам КОЗМО нивото на оборудване, дори и само заради по-приятно тапицираните седалки и кожени кори на вратите с бели шевове (), отделно че има и повече екстри. Относно допълнителното оборудване (не вкл ел. стъкла и т.н. стандартни), има неща които са фунционални и полезни в ежедневието, като автоматичните чистачки (адекватни са в различните условия), фабричният ксенон с автоматично настройване на височината и фабричният парктроник (абсолютно задължителен), такива, които е добре да ги има като по-големия цветен екран за нави-то, тъй като изглежда доооста по-добре отколкото монохромния малък, пък и има допълнителни фунции, СПОРТ режим на управление (приятен за извънградско) и такива, които за мен за излишни, като автом. включване и измиване на фаровете. От основните екстри, моята нямаше темпомат (задължителна екстра) и подгряване на седалките (добре е да я има). Самото качество на сглобката на интериора е малко на кантар. От една страна материалите са с приятно качество, но при студено време се чуват прискърцвания и приктраквания от таблото, които леко дразнят и показват компромисна сглобка. Всеки случай това не е болка за умиране изобщо, но ако някой очаква качествен интериор без компромиси в сглобката, да не се спира на Опел. ЕКСПЛОАТАЦИОННИ ХАРАКТЕРИСТИКИ: Автомобилът е чудесен за каране, особено за по-дълги пътувания. С астрата правих пътувания до Австрия и Чехия и определено с големия дизелов мотор колата стои добре при по-дълги пробези. Моторът е мощен, развърта се добре от ниски обороти и до към 4000 оборота тегли мощно. Колата с лекота си върви в диапазона 160-180км./ч. като единствения минус е шумът. Независимо, че колата бе оборудвана със сравнително широки гуми (225/45/17), шумоизолацията в никакъв случай не е на висота при скорости над 140 километра. Относно разходът, при магистрални преходи с по-висока скорост (150+) и климатик, Астра харчи около 8 литра, което е отлично. При спокойно каране 100-120 пода на 5.5-6.л./100км. Градско (София) е в диапазона 7-8л./100км. Максимална скорост по километраж 220км/ч., каталожна – 208км./ч. ПОДРЪЖКА: По отношение на подръжката има два момента. Единият е свързан типичните добродетели и слабости на АСТРА H като цяло: + окачването е много здраво. Колата я продадох на почти 200 000км и единственото нещо, което беше правено е подменена биалетка; + Купето има добра защита срещу корозия; - Дефектиращ алтернатор – това е проблем при всички Астри H, тази повреда ме е оставяла на пътя, ремонта на алтернатора е в рамките на около 200 лева. - Задната чистачка се пълни с вода и блокира в даден момент – около 80лв. е втора ръка ел. мотора; - Неизправно работещ датчик на педала на газта и този на охладителната течност. И двата проблема се решават с 50-тина лева. - Хидравличната помпа дава фира при по-караните екземляри като моята. Нова не е опция заради цената си, втора ръка заедно с монтирането е около 450лв. По отношение на моторът, с който е оборудвана Астра, той е 1.9 CDTI 16V с 150 конски сили, познат още като Z19DTH. Двигателят е разработен от Алфа Ромео и е второ поколение комън-рейл технология. Характеризира се с нисък разход и сериозен въртящ момент (320НМ), особено в лекото купе на Астра, колата върви на ужас. Същият мотор освен в Опел Астра и Вектра се вгражда в Алфа Ромео, Сааб, Кадилак и Фиат. Ако трябва да се обобщи, много е силен и приятен за каране, но има два по-значими минуса покрай него: Вихровите клапи на мотора се скапват, замяната им е около 800 лева като колата може да си се кара и с повредени, както направих аз, 90 000км. без проблем. Другият много по-сериозен проблем, който за щастие аз нямах, е че заради високия въртящ момент има вероятност за генерален проблем със скоростната кутия. Ремонтът може да излезе много солен. Важно е да се има предвид, също така и че като всеки съвременен дизел и на този съединителят върви в комплект с демпфер и лагер помпа, като комплектът е около 1200лв. и в зависимост от това как се кара колата може да изкара около 80-100х. км, затова при проверка на кола втора ръка е добре да се оцени състоянието му, като ако при гасене на колата се чуе едно много характерно изтропване отпред, значи демпфера се е предал, което значи че трябва да се смени целият комплект. ОБОБЩЕНИЕ: Колата като цяло е чудесна! Дизайна няма да го коментирам, че е много индивидуално, но като функционалност, комфорт и простор е една от най-добрите в класа си. Най-важният момент, който трябва да се вземе предвид при покупка втора ръка е кой двигател е най-подходящ. Въпреки, че имах такава, НЕ препоръчвам 1.9 16V моторът, освен ако колата не е с подробна сервизна история, иначе рискът е огромен, особено като се има предвид какви коли се докарват най-вече от Италия. Ако ще е дизел, то най-добрият вариант е същият двигател, но с 8 клапана и 120 конски сили. Супер здрав мотор, при него няма вихрови клапи и поради по-ниският си въртящ момент не се чупят скорости. В същото време е достатъчно динамичен и с това смятам, че е по-добър от другата алтернатива на Исузу – 1.7 100 конски сили. Що касае бензиновите мотори 1.6 105 конски сили е ОК вариант, става и за газифициране. Малко дълго стана, но дано съм бил полезен! 
Снимки
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Любител ( преди 9 години )
    Моите уважения колега! Много подробен обзор, а според мен и компетентен.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да и почва да бълва отзад аромат на люляци и рози! Ама к`во ти пука, че тровиш, важното е, че си спестил някоя пробита стинка!
  • #3
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Авторът ( преди 9 години )
    Така е Fiat, има вариант да се изолира. Има и вариант за някакви ремонтни китове, които се поръчват от Англия за около 200 лева, но аз лично не съм правил нищо. Води се, че без работещи вихрови клапи спада леко динамиката и се качва разходът, но честно казано аз и така си бях супер доволен :)
  • #2
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Fiat ( преди 9 години )
    Тези вихрови клапи са така,рискови процедурата е следната: Премахване на клапите( пеперудките) от колектора,затапване на Егр-а клапана ,и софтуерно препрограмирване,колата става чук.Това е моето скромно познание относно въпросния мотор
  • #1
    42 rate up comment 0 rate down comment
    abvgd123 ( преди 9 години )
    Браво, колега! Подобно ревю със сигурност би свършило добра работа на хората с интерес към този модел.