Начин на ползване:
Лично/Бизнес
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Динамика и практичност
Начин на каране:
Бързо
Допълнителни бележки
Здравейте, след ревю-то на Фиат Пунто по-назад дойде време да напиша няколко реда за кола, която притежавах от 2010 до тази година. Колата е Опел АСТРА H (2005г.) 1.9 CDTI 150к.с. COSMO изпълнение и на която за този период навъртях 90 000км.
САЛОН и УДОБСТВА: Автомобилът е просторен и добре оборудван хечбек. Колата е доста комфортна, с удобни полу-кожени седалки. Ако някой търси подобна Астра определено препоръчвам КОЗМО нивото на оборудване, дори и само заради по-приятно тапицираните седалки и кожени кори на вратите с бели шевове (), отделно че има и повече екстри. Относно допълнителното оборудване (не вкл ел. стъкла и т.н. стандартни), има неща които са фунционални и полезни в ежедневието, като автоматичните чистачки (адекватни са в различните условия), фабричният ксенон с автоматично настройване на височината и фабричният парктроник (абсолютно задължителен), такива, които е добре да ги има като по-големия цветен екран за нави-то, тъй като изглежда доооста по-добре отколкото монохромния малък, пък и има допълнителни фунции, СПОРТ режим на управление (приятен за извънградско) и такива, които за мен за излишни, като автом. включване и измиване на фаровете. От основните екстри, моята нямаше темпомат (задължителна екстра) и подгряване на седалките (добре е да я има). Самото качество на сглобката на интериора е малко на кантар. От една страна материалите са с приятно качество, но при студено време се чуват прискърцвания и приктраквания от таблото, които леко дразнят и показват компромисна сглобка. Всеки случай това не е болка за умиране изобщо, но ако някой очаква качествен интериор без компромиси в сглобката, да не се спира на Опел.
ЕКСПЛОАТАЦИОННИ ХАРАКТЕРИСТИКИ: Автомобилът е чудесен за каране, особено за по-дълги пътувания. С астрата правих пътувания до Австрия и Чехия и определено с големия дизелов мотор колата стои добре при по-дълги пробези. Моторът е мощен, развърта се добре от ниски обороти и до към 4000 оборота тегли мощно. Колата с лекота си върви в диапазона 160-180км./ч. като единствения минус е шумът. Независимо, че колата бе оборудвана със сравнително широки гуми (225/45/17), шумоизолацията в никакъв случай не е на висота при скорости над 140 километра. Относно разходът, при магистрални преходи с по-висока скорост (150+) и климатик, Астра харчи около 8 литра, което е отлично. При спокойно каране 100-120 пода на 5.5-6.л./100км. Градско (София) е в диапазона 7-8л./100км. Максимална скорост по километраж 220км/ч., каталожна – 208км./ч.
ПОДРЪЖКА: По отношение на подръжката има два момента. Единият е свързан типичните добродетели и слабости на АСТРА H като цяло:
+ окачването е много здраво. Колата я продадох на почти 200 000км и единственото нещо, което беше правено е подменена биалетка;
+ Купето има добра защита срещу корозия;
- Дефектиращ алтернатор – това е проблем при всички Астри H, тази повреда ме е оставяла на пътя, ремонта на алтернатора е в рамките на около 200 лева.
- Задната чистачка се пълни с вода и блокира в даден момент – около 80лв. е втора ръка ел. мотора;
- Неизправно работещ датчик на педала на газта и този на охладителната течност. И двата проблема се решават с 50-тина лева.
- Хидравличната помпа дава фира при по-караните екземляри като моята. Нова не е опция заради цената си, втора ръка заедно с монтирането е около 450лв.
По отношение на моторът, с който е оборудвана Астра, той е 1.9 CDTI 16V с 150 конски сили, познат още като Z19DTH. Двигателят е разработен от Алфа Ромео и е второ поколение комън-рейл технология. Характеризира се с нисък разход и сериозен въртящ момент (320НМ), особено в лекото купе на Астра, колата върви на ужас. Същият мотор освен в Опел Астра и Вектра се вгражда в Алфа Ромео, Сааб, Кадилак и Фиат. Ако трябва да се обобщи, много е силен и приятен за каране, но има два по-значими минуса покрай него: Вихровите клапи на мотора се скапват, замяната им е около 800 лева като колата може да си се кара и с повредени, както направих аз, 90 000км. без проблем. Другият много по-сериозен проблем, който за щастие аз нямах, е че заради високия въртящ момент има вероятност за генерален проблем със скоростната кутия. Ремонтът може да излезе много солен. Важно е да се има предвид, също така и че като всеки съвременен дизел и на този съединителят върви в комплект с демпфер и лагер помпа, като комплектът е около 1200лв. и в зависимост от това как се кара колата може да изкара около 80-100х. км, затова при проверка на кола втора ръка е добре да се оцени състоянието му, като ако при гасене на колата се чуе едно много характерно изтропване отпред, значи демпфера се е предал, което значи че трябва да се смени целият комплект.
ОБОБЩЕНИЕ:
Колата като цяло е чудесна! Дизайна няма да го коментирам, че е много индивидуално, но като функционалност, комфорт и простор е една от най-добрите в класа си. Най-важният момент, който трябва да се вземе предвид при покупка втора ръка е кой двигател е най-подходящ. Въпреки, че имах такава, НЕ препоръчвам 1.9 16V моторът, освен ако колата не е с подробна сервизна история, иначе рискът е огромен, особено като се има предвид какви коли се докарват най-вече от Италия. Ако ще е дизел, то най-добрият вариант е същият двигател, но с 8 клапана и 120 конски сили. Супер здрав мотор, при него няма вихрови клапи и поради по-ниският си въртящ момент не се чупят скорости. В същото време е достатъчно динамичен и с това смятам, че е по-добър от другата алтернатива на Исузу – 1.7 100 конски сили. Що касае бензиновите мотори 1.6 105 конски сили е ОК вариант, става и за газифициране. Малко дълго стана, но дано съм бил полезен!