Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Пунтото, за което пиша е кола, която притежавах преди доста време (2007-2010), но реших да напиша серия от 3 ревюта, за всички коли, които съм притежавал лично, а тази конкретно ми беше първата.
Та, 2007г. я харесах тази, беше 2002г. производство, внесена от Италия. Веднага ме грабна дизайна. За мен Пунто 2 си остава най-добре изглеждащата малка кола за периода, за който се произвежда. Естествено, дизайна е субективна категория, затова няма да се спирам по-подробно.
КАРОСЕРИЯ/ИНТЕРИОР: Като цяло колата е прилично просторна за габаритите си, но не е особено удобна за дълги пътувания и много бързо "кляка" при товарене. Добре измислен е по отношение на ергономичност, има много места за поставяне на дребни предмети + две поставки за шишета и чаши, които бяха безценни през голяма част от времето. Видимостта към арматурното табло е добра, централната конзола също е прегледно структурирана. Качеството на материалите в интериора е посредствено, твърда пластмаса, като сериозен минус мога да посоча качеството на тапицерията на седалките, което беше под всякаква критика. Платът бе толкова тънък, че малко след като купих колата започна да се къса, като в един момент трябваше да сложа калъфи (виждат се на снимката). Имаше някой забавни решения, които само италианците могат да измислят, като например: за да си пръснеш течност на стъклото, трябваше да "припомпаш" лоста на чистачките напред (?!?). По отношение на купето, дизайна на 3-вратката е за предпочитане, но откъм ергономия 5-вратката е класи по-добра. Ръждата, с която бяха известни Фиат през 80-те и 90-те тук е безвъзвратно забравена.
ЕКСПЛОАТАЦИОННИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
Пунтото бе оборудвано с 1.9 JTD common rail мотор от първо поколение с 80 конски сили. Супер икономичен и здрав мотор се оказа, като градския разход бе около 6.5л., а междуградско около 4- 4.5 при нормално каране. Колата е много приятно динамична, заради лекото си купе и високия въртящ момент на турбо-дизела. На магистралата върви приятно, като на няколко пъти съм "пълнил" километража до 200 със повечко засилка :) До 100 километра ускорява за 12.2.
ПОДРЪЖКА:
В това отношение съм наясно с хорското мнение за това колко кофти коли са Фиат. Моят опит е малко по-различен. Откъм окачване, колата не е от най-здравите, сменял съм кормилни накрайници, маншони, заради системното натоварване на задната седалка сменях задни амортесьори. Цените, обаче са доста ниски на всички части на пунто 2. По двигателя съм сменял само подгряващи свещи, масла и филтри, нищо друго. Електрониката често се "омотва" светкат лампи по таблото без да има нужда, датчиците отчитат някакви грешни стойности и т.н. без реално да има проблем. Не е приятно, но се свиква. Факт е, че нявсякъде по модулите пише БОШ, така че не съм сигурен дали проблема е само при италианците.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ: Пунто 2 е приятна кола за градска употреба, за първа кола на млад шофьор и като цяло за хора, които не са особено взискателни, а търсят евтина кола за покупка и подръжка. Спрямо конкуренцията, за този период (1999 - 2002) има по-солидно направени автомобили на пазара като например Фолксваген Поло, но пък Пунтото си има своя италиански чар, което за мен беше достатъчно.
Скоро: Opel Astra H 1.9 CDTI Cosmo