Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надежност
Начин на каране:
Нормално
Допълнителни бележки
Малко предистория - притежавал съм вече няколко коли от японски и немски марки. Последната беше Тойота Аурис, на която за малко по-малко от 2 години навъртях над 70 хиляди километра без никакви сериозни ремонти или проблеми. Личният ми опит с "японките" до сега е доста позитивен, така че доста лесно реших следващата ми кола отново да е японска. Търсех нещо по-голямо и луксозно от Ауриса и така се спрях на Лексус. Това е марка, която обещава много: комфорт, лукс, качество и най-вече надежност. Моля форумните тролове да останат тихи - това ревю ще бъде обективно.
<br><b>За модела</b><br>
Колата е Lexus IS 250 с най-високото ниво на оборудване (Luxury Line) и е бъкана с екстри. Няма да изброявам всички от тях, може да спомена само по-интересните - пълен кожен салон, електрически седалки с памет, подгрянване и охлаждане на седалките, навигация + bluetooth и гласови команди, surround sound система, би-ксенон завиващи фарове, парктроник + камера за задно виждане и и и ... Колата е в перфектно състояние, само на 70хиляди километра и със сервизна история.
<br><b>Двигател и скоростна кутия</b><br>
Под капака се крие 2,5 литров V6 мотор с директно впръскване и 208 конски сили. Той е комбинран с 6 степенна автоматична скоростна кутия със спортен режим и "перца" на волана. Двигателят работи изключително тихо и без никакви вибрации и на практика не се чува в купето, освен когато не отвори дюзите на пълна газ. Скоростната кутия сменя предавките толкова плавно, че ако човек не следи внимателно оборотомера, няма как да го усети. Комбинацията от двигател и скоростна кутия е просто чудесна. Двигателят е достатъчно мощен за да не се тормози дори и при висока скорост, но въпреки всичко това не е спортна кола! Ако някой търси нещо такова нека провери IS-F моделите. Минус точки обаче за разхода - за сега левитира над 9 и половина на 100.
<br><b>Дизайн</b><br>
Дизайнът на автомобила го различава доста от директната конкуренция и изглежда дори и през 2015-та година модерен - това е мое скромно мнение, вижте снимките и преценете сами. В профил и погледната отзад специално е дори леко агресивна - дебелите задни гуми и двойният аспух подчертават това.
<br><b>Комфорт</b><br>
Това несъмнено е най-силният коз на Лексус. Колата е перфектно шумоизолирана (една от причините да е и толкова тежка) и позволява нормален разговор без да се повдига тон дори и при високи скорости по немски аутобан. Японските инженери явно доста са се потрудили - в купето няма нито едно място, което да не е тапицирано и подплатено, а цялата долна част на колата е покрита с плоскоскти за да не се завихря въздуха. Дори и сенниците са шумоизолирани … Седалките предлагат упора на кръста и краката и са меко казано удобни. Неравносите по пътя се обират без никакво скърцане или тресене. Багажника е окей, мястото отзад обаче е малко тясно. Единствен минус, е че колата може би вози мааалко твърдо.
<br><b>Шофиране</b><br>
Удоволствие е да се шофира този автомобил при всички условия - няма значение дали е по магистрала, планински път или в града. Колата е добре моторизирана, скоростна кутия сменя предавките като по масло и дори и при по-спортно шофиране колата остава предсказуема и не се накланя като кораб в завоите. Волана е много директен и остава твърд при магистрална скорост. Заради задното предаване (и чупещите се полуоски) е и много маневрена. С изключен traction control и при мокър асфалт са възможни 1 или 2 дрифта :)
<br><b>Надежност</b><br>
За надежността не мога да кажа още нищо - надявам се обаче да се окаже здрава. Може би като и навъртя малко повечко километри ще напиша още един тест.
<br><b>Заключение</b><br>
Луксозна и компактна лимузина с малко слаби страни. Изключително комфортна - за дълъг път е просто перфектна. На нивото е на немската конкуренция, смея да твърдя, че в определни аспекти дори ги превъзхожда. Препоръчвам я на всеки, който търси кола в този клас.