Начин на ползване:
Като автомобил, каравана и любовна квартира
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Външен вид
Начин на каране:
Нормално
Допълнителни бележки
Бързам да уточня, че макар да е Citroen, колата е много далеч от возията на BX, CX, XM или Xantia. Окачването не е на сфери и вози твърдо. ZX дели едно и също шаси и двигатели с Peugeot 306, като бензиновите са критикувани заради надежността им. Някъде бях прочел че дизайна е на Bertone, въпреки че никъде не е афиширано. Превключването на скоростите е толкова приятно, че не щете и да чуете за опцията автоматичи скорости. Приятна за управление в ежедневни условия компактна кола, доставяща и тръпка при по-амбициозно каране по завои. Когато сте зад волана предницата рязко се снишава и ще ви е необходимо време, за да се адаптирате към габаритите. Ускорението е бързо благодарение на ниската маса, поведението на автомобила е пъргаво с конкурентно способни спортни възможности, но се усеща и нестабилност при скорост над 160 км/ч. Багажника е със стандартни размери за хечбек. Личи си че е помислено и за удобството на задните пътници, въпреки че колата е от типа - стани да седна задните пътници се радват на простор и приятно пътуване. Бидейки френски автомобил, той е идеален и за правене на любов вътре в него, не се ли възползвате, няма да усетите изцяло натурата му. Също така е подходящ и за краткотрайни дрямки от изморително и продължително каране. Имал съм и неприятни изживявания, пукал съм гума на връх нова година в първите и часове, когато все още на 1 Януари валеше сняг, направете си труда да се поинтересувате къде стои резервната гума при френските коли и как се стига до нея ако не сте запознати. Разчитайки на фабричният ключ за развиване на болтовете на колелото, рискувате да намразите френските коли. Освен тази му "функция", ключът служи и за развиване на механизъм, който да свали резервната гума под колата. Тази версия (Furio) е с изключително постно от към екстри оборудване, няма ел.стъкла, ел.огледала, централно заключване, климатик или шибидах, няма дори ABS, за въздушни възглавници и дума не може да става. В по-обикновените версии, качеството на материалите е наистина ниско, но тук най-малкото е поработено да бъдете приятно изненадани. Каквото и да оставите по таблото, има способността да се мести и изпада докато взимате завои, дори при нормално каране, а това разсейва и отнема от удоволствието по време на път. В заключение ще изразя своята неяснота, до колко това е мъжки автомобил и дали би могло да се направи компромис, заради който после да не съжалявате. Ако пък сте жена и бихте понесли липсата на екстри и харесвате дизайна, опитайте.