Начин на ползване:
предимно извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
добро пътно поведение
Начин на каране:
нормален
Допълнителни бележки
Обещаното ревю за HONDA 1.6 I-DTEC след 1000 км. Позволявам си да бъде в две (кратки) части, защото колата, алтернатива на традиционните играчи в класа, е отскоро по пътищата и се хвали с един напълно нов мотор. Хонда имаше само един дизел (2.2 л, спечелил награда за най-добър двигател 2005, ако не се лъжа). Сега идва вторият (snimkata mu e ot)
Заключение, преди да прочетете следващото (ако ви се чете): много бих се учудил ако малкият не отмъкне също една, карал съм повечето коли 1.6 л, 90 – 110 к.с., този е изключителен.
Гаранция: рекламен трик (във франция), моторът е гарантирáн 1 000 000 км или 10 години.
Цифри: (всички цитати по-долу са от официалното прес-комюнике нa Хонда): 120 кс/4000 об.мин., 300 Nm/2000 об.мин., 207 км/ч, 0-100 км/ч: 10.2 сек.
Хонда: 1/ бил най-лекият дизел в класа (170 кг), били се лишили от един балансиращ вал; разликата в теглото между дизелов и бензинов двигател с идентична мощност била нормално 100 кг, при този била намалена на 50 кг. При конструкцията му използвали нещо, което се нарича thixotropic casting, било много важно, само дето не зная какво е :); 2/ бил ”бензиновият двигател между дизелите”, защото “вътрешното триене било като на бензинов мотор”, смятат, че е уникално техническо постижение.
На шосe: линeeн, гъвкав (достатъчен въртящ момент между 1000 и 4000 оборота), на магистрала, 6-та скорост, 110-130 км/ч (2000-2200об.мин.), 300-та Nm са на мястото си, изпреварванията и катеренето по баири са безпроблемни, без смяна на скорости. “Катереното” по оборотомера е мълниеносно – но ако са намалили загубите от триене и инертността, има си и лоша страна: спирачната сила на двигателя е слаба.
Звук: нищо общо с който и да е било дизел, чува се само едно високочестотно свирене при ускорение. Пак от Хонда: “сериозна работа върху ригидността на блока (на мотора) и на коляновия вал, за да се разделят честотите, които биха влезли в резонанс”; в купето: “високоговорителите излъчват звук с фаза обратна на паразитните звуци”. Системата била позната от Honda Legend, аз нищо не разбрах, ако има някой грамотен, да коментира.
Разход: повече от приемлив: 5л/100 км градско, 3.1л по обичайния ми маршрут за работа (25 км, 2/3 магистрала, 1/3 градско), 4.1л на дълъг път (400 км, 130 км/ч), през планина (Les Vosges), а колата е само на 1200 км.
Синята технология при Хонда се нарича Earth Dream и наистина работи.