IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-бързото BMW в историята: тестваме M8 Competition

Тази кола прави 0-200 км/ч за същото време, за което повечето правят 0-100. Освен това има четири врати и 440 литра багажник

Гениалният Колин Чапман казваше: опростявай и добави лекота. Но онова, което беше идеалната рецепта за спортна кола през 50-те и 60-те години, не работи особено добре днес. Сега рецептата звучи така: усложнявай, и добави коне.
 
  
 
  
  
Това M8 Gran Coupe, което виждате, е сготвено точно по тази рецепта. То е най-бързата серийна кола с четири врати, създавана някога от BMW, с едва 3.2 секунди от 0 до 100 км/ч за версията Competition, която тестваме (някои независими изпитатели успяха дори да слязат и под 3 секунди с нея). Мощността му е такава, че трябва да предупреждават предварително хората със слаби сърца.
Но спортна кола ли е то всъщност ? Правилният отговор на това е: ни най-малко.
 
  
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
   
Както сами се досещате, Gran Coupe е същото като обикновеното Coupe, но с добавени 2 врати и 20 сантиметра дължина. Причините за такова издевателство са няколко и носят имена като Porsche Panamera, Mercedes AMG GT и Bentley Flying Spur.
  
  
BMW M8 Competition Gran Coupe
 
  
Двувратата "осмица" на BMW е най-продаваната кола в своя сегмент, и то с голям аванс. Сега баварците искат да направят същото при четиривратите гранд туръри.

Защото това M8 е точно това. Между него и званието "спортен автомобил" стои едно наистина масивно препятствие: теглото, което надхвърля два тона.
 
 
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
   
Разбира се, в наши дни никой в премиум сегмента не е особено лек. Кожените седалки с подгряване и вентилация, аудиосистемата с 16 стандартни говорителя, радарите и камерите - всички тези неща не са безтегловни. M8 с лекота надхвърля двата тона на кантара. А тези два тона се съюзяват със законите на Нютон, когато им се наложи да влязат в битка с двигателя.
 
  
BMW M8 Competition Gran Coupe
 
  
При него изненади няма: под капака ще намерите същия 4,4-литров туин-турбо V8, който задвижва M5 и X5 M. Специално доработен от M-поделението, той е монтиран на подсилени носачи, лопатките на турбокомпресорите са по-големи, изпускателните клапани са не вакуумни, а електронни. Горивото се впръсква не при стандартните 200 бара налягане, а при почти 350. Маслените помпи са две, за да се осигури добро смазване дори при чудовищни странични ускорения.
 
 
BMW M8 Competition Gran Coupe
 
 
Всичко това е съчетано с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела.


 

BMW M8 GC Competition

625 к. с. максимална мощност

750 Нм макс. въртящ момент

3.2 секунди 0-100 км/ч

11 секунди 0-200 км/ч


За щастие, както и при M5, можете ръчно да прехвърлите цялата мощност към задния мост и да се повеселите подобаващо. Само гледайте около вас да е широко, поне докато не свикнете със смайващата сила на тези 625 коня. Тази кола ускорява от 0 до 200 км/ч за същото време, за което един семеен хечбек ускорява от 0 до 100.


BMW M8 Competition Gran Coupe
  
   
Ако наистина минете само на задно предаване и деактивирате всички възможни асистенти, M8 може да бъде направо опасно. Но иначе е удивително овладяно и даже комфортно. Competition версията е с покрив и капак от въглероден композит, което не намалява чак толкова драстично теглото - но понижава осезаемо центъра на тежестта, а в завоите това се усеща много.
 
  
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
  
Воланът е прецизен, макар да не дава чак смайваща обратна връзка. Спирачките са безукорни. Адаптивното окачване се втвърдява доста в спортен режим, но иначе спокойно изглажда по-съществените неравности въпреки 20-цоловите джанти.
 
 
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
  
Всъщност M8 е по-голяма заплаха за шофьорската книжка, отколкото за живота ви. Колата е толкова добре обезшумена, толкова плавна и в същото време мощна, че едно разсейване на магистралата, и вече летите с 200 километра в час. А протестиращите за по-високи заплати полицаи само това чакат.
 
  
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
  
От BMW посочват среден разход на гориво от 11.5 литра на сто километра, но просто можете да забравите за него. Може и да има на света човек, който с 625 коня под капака да си кара с 90 в средната лента. Но ние не сме го срещали. В нашия тест, който не е еталон за икономичност, разходът бе 18.5 на сто.

Задната седалка не е чак толкова удобна и просторна като в седма серия, но все пак е достатъчна да возите и приятелите си. Багажникът побира 440 литра.
   
   
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
  
Интериорът е първокласен като материали и изпълнение. Не е блестящ и привличащ внимание като при други конкуренти: в BMW отдавна предпочитат по-дискретния подход. 12-инчовият дигитален панел и 10-инчовата навигация са стандартни, и влизат в стартовата цена на M8 Gran Coupe от 303 500 лева.

Но много други неща не влизат: само пакетът Competition добавя 35 000 лева. Добавете още въглеродни спирачки, индивидуален цвят, вентилация на седалките, осветяващи на 600 метра лазерни светлини. Заменете стандартната аудиосистема Harman Kardon с такава на Bowers&Wilkins, и ще установите, че опасно се доближавате до границата на 400-те хиляди лева.
 
  
BMW M8 Competition Gran Coupe
  
   
Ако разсъждаваме практично, трябва да сте напълно превъртял, за да си купите тази кола. "Обикновеното" BMW М5 ще ви даде същия двигател, същите способности, повече пространство и с 200 килограма по-ниско тегло, а ще ви вземе с около сто хиляди лева по-малко. Но никой не си купува автомобили като M8 Gran Coupe от практични съображения. Купува си ги, защото го карат да се чувства всемогъщ. И също така си ги купува, просто защото може.


Още снимки от теста на M8 Gran Coupe Competition вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    До колегата #19 Прав си колега, но за база е ползван този двигател. Повечето 850 csi са с двигател М70, а само 1510 бройки са с двигател S70B56. Двигателя на Mclaren F1 e BMW S70/2. А двигателя BMW S70/3 е използван от BMW в сериите Льо ман.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Двигателят в F1 не е този от бмв 8. Произведен е от бмв, имат подобна конструкция, но е съвсем различен и се ползва само и единствено от mclaren
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Ами да.Хубавото си е винаги хубаво. Ако някой решава дали един автомобил е красив, елегантен и привлекателен само според емблемата, това си е негов проблем. Посочения явтомобил запопчва да се прозвежда през далеееечната 1992г. Великолепно купе (слуховете са, че Ферари пуска по-късно нов модел, заради прилика), великолепен двигател (използван от McLaren F1, ако това ти говори нещо), борд-компютър, различни режими на настройка, завиващ заден мост и т.н. И цената му постоянно расте, има защо.
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    ми щом си любител на автомобили от втората половина на миналия век...
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Показвам: https://www.youtube.com/watch?v=3xFbe9Y85pc&t=173s Няма да обяснявам. Обясни си сам. Ако имаш желание.
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Я сега обясни/покажи коя е тази "предната 8-ца"!!?
  • #14
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Почитател ( преди 3 месеца )
    Задницата е типичен представител на корейски барок. Трябвало е да я проектират и дизайнери, а не само топ специалисти по аеродинамика и китайска естетика. В сравнение с предната 8-ца на БМВ си е ..... зле!
  • #13
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Брандо ( преди 3 месеца )
    Мъчат се, но АМG GT4 няма стигане !
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Колкото и да се сили ( преди 3 месеца )
    Mercedes AMG GT 63s 4door от 2017г. продължава да го бие с около 6сек на Нордшлайфе, има 4 врати и определено е по-леко и по-евтино, стига да не версията Rocet 900 на Brabus, да с 900к.с. e! И бъдейки хечбек багажникът му дори достига до 1324л!
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Аве кат е немско хуб ( преди 3 месеца )
    До #10. И това BMW е 0/100 за по-малко от 3 а пък е с около 180к.с. по-малко...