Разходите са ключов елемент при разработването на един автомобил, дори когато става дума за бутикови шедьоври с цени от стотици хиляди и дори милиони евро. Затова и не е учудващо, че редките модели, за които е имало възможност да бъде разработен двигател специално за тях, всъщност са доста голяма рядкост, а през последните години подобни постижения стават почти невъзможни с оглед на непрекъснато затягащите се екологични изисквания.
Под изкусителната външност на немалко от най-великите спортни машини на всички времена се крият двигатели, базирани на повече или по-малко едросерийна техника.
Така че, когато дойде време за избор на двигател, спецификациите бяха толкова точни и точни, колкото всичко останало. Той трябвало да е с атмосферно пълнене, голям работен обем, дванадесетцилиндров, с 550 конски сили, да се развърта до седем хиляди и петстотин оборота в минута и да е не по-дълъг от 600 милиметра и не по-тежък от 250 килограма. За щастие BMW предоставя двигателя от своя луксозен седан 750iL като база за създаване на двигателя на F1. Мощността е 618 к.с., обемът достига 6,1 л.
10 суперколи с двигатели на серийни модели (ГАЛЕРИЯ):
Mclaren F1 няма нужда от представяне. Цитат от неговия създател Гордън Мъри преди дори да започне развойната работа, казва: „без компромиси, без пластмаса, триместен кокпит, използване на F1 технология за осигуряване на притискателна сила, автоматично прибиращи се аеродинамични елементи, монокок и пасажерска клетка от композитен материал в стил F1, двигател F1, шестстепенна скоростна кутия, карбонов съединител, електронно управляван диференциал, максимална скорост над 300 километра час, напречно ускорение над 1g , F1 окачване с бутане или дърпане, карбонови спирачки, педал, управление и смяна на скоростите позиция, подходяща за купувача...”. Това са технологии, нечувани за шосеен автомобил до онези години!