Разходите са ключов елемент при разработването на един автомобил, дори когато става дума за бутикови шедьоври с цени от стотици хиляди и дори милиони евро. Затова и не е учудващо, че редките модели, за които е имало възможност да бъде разработен двигател специално за тях, всъщност са доста голяма рядкост, а през последните години подобни постижения стават почти невъзможни с оглед на непрекъснато затягащите се екологични изисквания.
Под изкусителната външност на немалко от най-великите спортни машини на всички времена се крият двигатели, базирани на повече или по-малко едросерийна техника.
Supra на Castrol-Tom се състезава в клас GT500 от серията All-Japan GT Championship срещу Pennzoil-Nismo R34 GTR и дори Lamborghini Diablo GTR и Porsche 911 GT2. Tom’s, които тогава също рекламираха Celica в Световния рали шампионат със същата ливрея, решиха, че по-лекият 3S-GTE от рали версията на Celica е по-добър вариант. Двулитровият мотор е с над 480 конски сили.
10 суперколи с двигатели на серийни модели (ГАЛЕРИЯ):
Това не е шосейна кола като останалите в този списък и една от най-малко известните в тази тема. Когато сред ентусиастите се споменава легендарната Mk4 Toyota Supra, това винаги е придружено от благоговение към нейния също толкова легендарен двигател 2JZ-GTE. Това, което мнозина не знаят е, че най-емблематичната Supra всъшност не се задвижва от този мотор заради теглото му.