Разходите са ключов елемент при разработването на един автомобил, дори когато става дума за бутикови шедьоври с цени от стотици хиляди и дори милиони евро. Затова и не е учудващо, че редките модели, за които е имало възможност да бъде разработен двигател специално за тях, всъщност са доста голяма рядкост, а през последните години подобни постижения стават почти невъзможни с оглед на непрекъснато затягащите се екологични изисквания.
Под изкусителната външност на немалко от най-великите спортни машини на всички времена се крият двигатели, базирани на повече или по-малко едросерийна техника.
Интересното е, че V12 двигателят с корени от 1972 г. и споделя името си с колата, в която е монтиран най-напред: Daimler Double-Six. Този двигател е използван и за Jaguar XJS и E-Type Серия 3 V12 от 1975 г. Сериозно преработен от TWR, за да се справи с тежките условия на 24-те часа на Льо Ман, старият V12 генерира 450 конски сили от 6,0 литра работен обем.
10 суперколи с двигатели на серийни модели (ГАЛЕРИЯ):
XJR-15 е създаден от JaguarSport. Компания, която беше собственост на Jaguar Cars и Tom Wilkinshaw Racing, която разработи и проведе кампания за най-успешните спортни състезателни автомобили на Jaguar. JaguarSport XJR-15 е шосейна версия на спечелилия Льо Ман XJR-9, който завинаги се е запечатал в съзнанието ни, облечен в своята лилаво-жълта състезателна ливрея Silk Cut.