Разходите са ключов елемент при разработването на един автомобил, дори когато става дума за бутикови шедьоври с цени от стотици хиляди и дори милиони евро. Затова и не е учудващо, че редките модели, за които е имало възможност да бъде разработен двигател специално за тях, всъщност са доста голяма рядкост, а през последните години подобни постижения стават почти невъзможни с оглед на непрекъснато затягащите се екологични изисквания.
Под изкусителната външност на немалко от най-великите спортни машини на всички времена се крият двигатели, базирани на повече или по-малко едросерийна техника.
Pagani намери идеалния доставчик на двигатели в Mercedes-Benz. Моторът е 6,0-литровия V-12 M120 на немския производител, който се намираше в луксозните седани и луксозни купета S 600. В крайна сметка V12, доставени от Mercedes, се оказаха преработени от AMG за повече мощност - 7,0-литра и 7,3-литра е работният обем, който достигат машините на Pagani Zonda, генерирайки от 402 конски сили в Zonda C12 до 789 конски сили във финалната Zonda HP Barchetta.
10 суперколи с двигатели на серийни модели (ГАЛЕРИЯ):
Известни със своята копринена работа и гладко разгръщане на мощността, V12 двигателите са чест избор при суперавтомобилите. Такъв беше и случаят, когато Хорацио Пагани, бивш дизайнер на Lamborghini, реши да основе своя собствена компания за суперавтомобили,. Само че едва шепа производители правят двигатели с по дванайсет цилиндъра. Особено когато Ferrari и Lamborghini, най-големите производители на V12, са основна конкуренция.