IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Швейцарци ще зареждат батериите до 80% само за 72 секунди

За технологията съобщи компанията Morand, която подготвя и суперавтомобил

Швейцарската компания Morand информира, че е изобретила нова технология, с която твърди, че може да зареди батерии на електрически автомобил до 80% само за 72 секунди. Това не само може да революционизира автомобилната индустрия, но най-вероятно и всеки сектор, който ще има нужда от батерии в бъдеще, коментира Сarbuzz.

 

1062329.jpg

 

Технологията се нарича Morand eTechnology и компанията прави някои наистина впечатляващи твърдения и времето за зареждане е едно от тях. Morand също така казва, че батериите ще могат да издържат десетки хиляди цикъла на презареждане, преди да започнат да се разграждат.

Ако името на тази компания звучи познато, то е защото миналата година обяви нов хиперавтомобил. Този хиперавтомобил ще бъде изграден около въпросната революционна технология, за да може да развива максимална скорост от 400 км/ч и ускорение да 200 км/ч от само 6,3 секунди. Компанията е основана от Беноа Моранд, бивш мениджър на отбори от LMP1 и LMP2 Le Mans.

 

1062325.jpg

 

eTechnology работи с хибридни ултракондензаторни клетки от Sech SA в комбинация с усъвършенствани контролери за безопасно постигане на високи нива на производителност на батерията. Независими тестове от Geo Technology показват, че eTech може да презареди тестова единица от 7,2 кВт/ч до 98% капацитет за 120 секунди при до 900A/360 кВ.

От Мorand също така твърдят, че тази технология използва много по-малко благородни метали като литий и кобалт, а е основно от алуминий, графен и въглерод. Вече има планове за партньорство за производство в по-голям мащаб възможно най-скоро, за да се намали значително цената на иновацията. Тъй като се твърди, че технологията издържа много по-дълго от конвенционалните батерии, има и намаление на дългосрочните разходи.

 

1062326.jpg

 

Фирмата вижда това като промяна на играта във всяко приложение, изискващо бързи и чести зареждания - автомобили, дронове, електрически велосипеди и скутери, както и индустриите на роботиката, селскостопанските технологии, отбраната, железниците и др. Компанията в момента се опитва да увеличи производството и търси допълнителни инвестиции.

Всичко звучи много обещаващо, но в сегашния си вид това е всичко, констатира още Сarbuzz. Докато не видим технологията да се използва в действителни продукти, които могат да бъдат независимо проверени в реалния свят, е трудно да се разбере колко всъщност са верни или не твърденията. В сегашния си вид времето, необходимо за зареждане на електромобилите, е една от големите черни точки срещу тях и производителите.

 

 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 ден )
    До този, който бърза с квалификациите по мой адрес - а дали медията не си оправиха грешката след моят коментар, а? И да, 216 kW звучи още по-реалистично при такива сметки.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това в статията за зареждането е някаква абсолютна фантастика. Такива фантасмагории дори и във фантастичните романи не съм чел. Пълна простотия.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ тъп ( преди 1 седмица )
    Ама сте прости, та дрънкате - 360 kW, а не волта! Ако изчислиш за 2 минути каква мощност ти е необходима за зареждане на 7.2kw/h се получава 216kW, което е дори по-малко от използваната...
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ник ( преди 1 седмица )
    Заменяне на акумулатори с Кондензатори батерии си е бъдеще въпросът който Швейцарците са решили е голям капацитет и много малък саморазряд на кондензаторите.вероятно това е бъдещето на ,,акумулаторите,,с Кондензатори клетки.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 седмица )
    Всъщност е ясно, че има грешка в споменатите числа. При такова зареждане ще имаме 5.4 мВт/ч, а не споменатите 7.2 кВт/ч, което е приблизително три порядъка по-малко. Което пък навежда на мисълта, че не става дума за 360 киловолта, а за 360 волта. Тогава мощността, която ще консумира зарядната станция е 324 киловата на час и звучи малко по-реалистично.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 седмица )
    900 ампера ток и 360 киловолта напрежение прави мощност от 324 мегавата. Е много ми е любопитно тази зарядна станция към какво ще е вързана и колко пари ще струва? Пети и шести блок на АЕЦ Козлодуй произвеждат общо 2000 мегавата на час, т.е. връзваме 6 такива зарядни станции и АЕЦ-а бачка само за тях ли?!? Или има някаква грешка в статията (най-вероятно) или въпросната компания се занимава с глупости.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    virusa52 ( преди 1 седмица )
    Иде реч за зареждане на кондензатори , и то тяхно производство , а не за батерии , и то масово разпространените ...
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ал ( преди 1 седмица )
    Глупусти на търкалета.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 1 седмица )
    Дооооообре, 360 киловата зареждане???
  • #2
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всеки може да твърди ама каквото си иска ресалността обаче е че при такова зареждане ще се запали батерията