Автомобилите изминаха дълъг път, откакто се появиха на бял свят в края на 19 век. Те вървят, спират и се управляват, както повечето хора биха се надявали. Стандартите са високи и е малко вероятно да си купите наистина ужасна нова кола. Времето и технологиите са направили така, че вниманието на клиента сега обикновено се фокусира върху дребните детайли.
Вместо да се притесняваме дали двигателят ще запали в студена сутрин, ние сме разочаровани от дребните неща - дисплей на таблото, който не е чувствителен на допир, гласово разпознаване, което се „събужда“ всеки път, когато споменете производителя на колата си, фалшиви вентилационни отвори и изпускателни накрайници, които поставят формата над функцията.
Всичко това доказва, че има някои големи пропуски, които могат да се появят в архитектурата на едно модерно превозно средство. Затова и екипът на изданието SlashGear посочи ужасните функции, с които никой не трябва да се сблъсква в нова кола.
5 ужасни функции... (ГАЛЕРИЯ):
Само шепа производители все още са виновни за тяхното съществуване, но това не намалява разочарованието. То е огромно, когато натискате екрана на информационно-развлекателната система и нищо не се случва. Aston Martin DBX е една такава кола, където докосването на екрана не прави нищо, освен да оставя пръстов отпечатък. Вместо това трябва да навигирате в информационно-развлекателната конзола с помощта на тракпад и колело за превъртане при Mercedes от предишно поколение.
За различка от хаптични бутони, за които вече стана сума, автомобилната информационно-развлекателна система служи за постигане на баланс между чувствителни на допир контроли и тактилни бутони. Бързото докосване или плъзгане на екран, за да се върнете към картата или да отговорите на повикване, може да бъде много по-удобно и интуитивно от натискането на бутони или завъртането на колело за превъртане.
Дори ако не сте съгласни и предпочитате превъртане пред плъзгане, хубаво е да имате избор. 10-инчовият екран на Aston Martin, който не поддържа сензорни контроли, особено когато Apple CarPlay е проектиран като изживяване още с с първото докосване, се чувства грешно. Подобно дразнещо е как информационно-развлекателната система на Mazda спира дисплея да бъде чувствителен на допир, когато колата е в движение. Хубаво е, че Mazda иска да ограничи разсейването на водача, но превъртането през екраните на CarPlay и Android Auto с колелцето за превъртане на MX-5 е много по-разсейващо, отколкото да протегнете ръка и да докоснете приложение.