Днешните най-модерни автомобили предлагат онзи лукс и оборудване за безопасност, за които нашите предци дори не са могли да мечтаят. Преди 30 години шофьорите на автомобили дори не можеха да си представят, че наистина могат да си купят кола, която могат да извикат от гаража си с джобен компютър, да шофират с часове, без да докосват волана, или такава, която показва навигационни инструкции с добавена реалност прожектирани върху предното стъкло.
Много от джаджите, които смятаме за нови и иновативни, вече са били изпробвани години по-рано. Често тези опити са се проваляли, защото технологията не е била достатъчно напреднала, за да работи правилно или надеждно. Но с модерните изчислителни системи тези идеи получиха втори шанс. Ето 10 автомобилни функции, които се върнаха от света на мъртвите.
10 автомобилни функции, които се завърнаха от онзи свят (ГАЛЕРИЯ):
Сега почти няма автомобил с вътрешно горене, който да не използва силата на изгорелите газове, за да натъпче повече въздух в двигателя си. Но когато GM се отказа своя краткотраен експеримент от началото на 60-те години на миналия век, с който даде на Oldmsobile F-85 Jetfire и Chevy Corvair Monza производителността на много по-големи автомобили, минаха години.
Когато турбо0технологията се завърна, тя беше използвана първо от мощни автомобили като BMW 2002 Turbo (1974 г.) и Porsche 911 Turbo (1975 г.), а след това и от дизелови модификации, Mercedes-Benz 300SD (1978 г.). Принудителната индукция на обикновените автомобили, задвижвани с бензин, обаче беше масово приета едва през 90-те години, когато VW Group пусна своя 1,8-литров двигател и го постави на повечето си модели. А след 2018 г. колите без турбокомпресор се считат за аномалия.