IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо турбомоторът не трябва да работи на празен ход в студа?

Това намалява ресурса на двигателя особено в зимните месеци

Защо турбомоторът не трябва да работи на празен ход в студа?

На много места по света е забранено автомобилите да стоят на едно място с работещ двигател, което съответно означава, че техните водачи подлежат на санкция. Това обаче съвсем не е единствената причина, поради която трябва да се избегне продължителната работа на превозното средство на празни обороти.

В случая става дума най-вече за все по-модерните и масово използвани турбомотори. Техният ресурс е ограничен и в случая не става дума само за показанията на километража, а за броя часове, в които е работил двигателят. Тоест, дългото работене на празни обороти може да се превърне в проблем за агрегата.

двигател студ

На марки обороти при двигателя се понижава налягането на маслото, което съответно означава, че то циркулира по-слабо. Ако агрегатът работи в такъв режим 10-15 минути, то в камерите на цилиндрите влиза ограничено количества горивна смес. Дори тя обаче не може да изгори напълно, което съответно повишава сериозно натоварването на мотора. Подобен проблем може да бъде усетен и в голямо задръстване, когато водачът понякога усеща миризма на неизгоряло гориво. Това съответно може да доведе и до прегряване на катализатора.

Друг проблем при подобни случаи е образуването на сажди върху свещите. Нагарът оказва негативно влияние върху тяхната работа, като понижава функционалността. Съответно се повишава разхода на гориво и се намалява мощността. Най-вредното за мотора е работата му, докато не е загрял, а това е особено актуално през зимата, когато навън е по-студено.

Експерти съветват и нещо друго – двигателят (както този с турбо, така и атмосферният) не бива да се гаси веднага след края на пътуване. В случая, проблемът е, че при подобно действие се изключва и водната помпа, което съответно води до спиране на охлаждането на мотора. Така той прегрява и в горивната камера се появява нагар, което влияе на ресурса му.

двигател студ

Освен това, веднага след изключване на запалването спира работа и регулаторът на напрежението, но в същото време генераторът, който се задвижва от коляновия вал, продължава за захранва електрическата система на автомобила. Това съответно може да повлияе сериозно върху нейната работа и функционалност. Именно заради избягването на подобни проблеми, експертите съветват, че е добре автомобилът да поработи 1-2 минути след края на пътуването.

 

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо от Почивка ( преди 6 месеца )
    "Освен това, веднага след изключване на запалването спира работа и регулаторът на напрежението, но в същото време генераторът, който се задвижва от коляновия вал, продължава за захранва електрическата система на автомобила." Некадърници! Как ще се върти коляновия вал след загасване на двигателя?!? Алоууууу!!! Който е писал това въобще си няма понятие от ДВГ!!!
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Добре на ниски оботи сместа е незнам си каква...Мазането е проблем едновремнно с това се опитват да намалят оборотите с предавателни числа.Аз карам чисто нова турбо бензин кола и на 100км оборотите са 1500 тоест според автора скоро съм за ДВГ...нов
  • #12
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пълни глупости. Някои от съвременните двигатели могат да продължат да се охлаждат и след като са загасени, посредством електрическата си водна помпа. Ама четете простотиите на Аутомедия и оставяйте двигателя да работи на празен ход, но само две минути, че ако работи повече, тогава ставало лошо :D Ресурсът на турбомоторите бил ограничен? Ха-ха-ха :) Вие живеете поне 20 години назад.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Някой ще ми обясни ли как двигателят продължава да се загрява след като е загасен и е изчезнал източника на топлинна енергия? Перпетуум мобиле?
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тия овчотии кой бас.тун ги е драскал??? ...особенно това за алтернатора и коляновият вал.
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    малко простотии четох аз....
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Щото го скапаха съвсем тоя сайт
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    що не мога да комнтирав тоя сайт бе???
  • #6
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е баш атмосферка лятото след 1-2 мин на място, може да пусне перката и да прегрее... Правилния съвет е да се кара колата последните 5 мин с малко газ, за да се охлади. След това да се провери дали перките не са се пуснали, евентуално да се изчакат да загаснат. За студен мотор - до 5-10 секунди е препоръчително на място след това в движение, но БАВНО, без форсажи - загрява по-бързо, маслото се движи и смазва и загравя турбото (лагери, бутала, всичко) - много по-ефективно. Същото важи и ...
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е как влиза ограничено количество смес и не може да изгори? По добре да се каже, не ефективно горене. Освен това, турборо не е модерно, просто стана масово.