IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето най-търсените коли на старо в България през 2025

Въпреки рекордните цени, пазарът втора ръка процъфтява. Вижте кои модели растат и кои залязват

Напук на повсеместните (и напълно оправдани) оплаквания колко са поскъпнали напоследък колите на старо, този сегмент от пазара в България процъфтява през 2025 година. За първите 11 месеца у нас са регистрирани 231,267 употребявани леки автомобила - 5% ръст спрямо 2024 и цели 15% над резултата за същия период на "предкризисната" 2019, показва традиционата справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. 
  
   
Tesla Model 3 на старо
Tesla Model 3 е автомобилът с най-голям ръст на годишна база на вторичния пазар у нас, но все още е далеч извън Топ 50 на най-продаваните
  
     
Германските марки държат половината пазар

При най-популярните модели настъпват бавни, но необратими промени (вижте Топ 50 в галерията под статията), но при марките съотношението на силите се запазва. Volkswagen е най-големият бранд на вторичния пазар у нас, с 14.5% пазарен дял, пред Mercedes (12%), BMW (7.4%), Audi (7.1%), Toyota (5.3%) и Opel (5.1%). Ако погледнем страните на произход на отделните марки, в България доминират германските коли (47%), пред японските (16%), френските (11%), американските (8%) и корейските (6%). 
  
    
Графика, български пазар, втора ръка, употребявани автомобили, марки с най-голям ръст 2019-2025
  
      
Спрямо 2019: Скок за Jeep, Hyundai, Dacia и Kia

Тенденциите стават по-видими, ако сравним днешния пазар с този от 2019, последната преди Covid-19 и преди голямото поскъпване. За този период марките с най-голям ръст са Tesla (+4615%), DS (+4075%) и… Lamborghini (+525%). Но това са постижения от много ниска база през 2019. При масовите брандове най-сериозно е нараснал интересът към Jeep (+124%), Hyundai (+121%), Dacia (+110%) и Kia (+107%). За сметка на това сериозен е отливът от Mazda (-13%), Opel (-18%) и Subaru (-25%), а италианските Alfa Romeo и Lancia са се стопили наполовина заради намалялото предлагане. 

Най-голям отлив има от модели на Peugeot, Opel и Honda

Ако сравним най-търсените модели сега с тези от миналата година, впечатлява напредъкът на Tesla Model 3 - 91% (от 364 регистрации тогава до 695 сега). Останалите пет автомобила с най-нараснало търсене са все кросоувъри - Peugeot 2008 (+63%), Hyundai Kona (+62%), Jeep Grand Cherokee (+46%), Toyota C-HR (+44%) и Kia Sportage (+41%). 

Най-голям отлив на купувачи има от Honda Civic и Mazda 6 (-13%), Opel Meriva (-14%), Opel Zafira (-21%) и Peugeot 207 (-24%). 
   
    
Графика, български пазар, луксозни марки, ръст 2019-2025, Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini
  
     
От Rolls-Royce до  Lamborghini: Трицифрен бум в луксозния сегмент

Ако трябва да обобщим тенденциите, българските купувачи се отдръпват от малките евтини автомобили и все повече клонят към премиум брандовете и към кросоувърите. А в най-високите сегменти на вторичния пазар се случва истински бум: всички луксозни марки, от Rolls-Royce до Lamborghini, имат шестцифрени ръстове в сравнение с 2019 година. 
  
    
Най-търсените модели на старо в България (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Субару ( преди 1 час )
    Няма по надеждни от японските коли,това ежедневно се доказва от техническите доклади!
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Субару ( преди 1 час )
    Няма по надеждни от японските коли,това ежедневно се доказва от техническите доклади!
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 2 часа )
    На прав път си. Японска на 20 г. е на едно духване от пълен разпад, а немските изглеждат като нови. Но ако слушаш зомбитата, японските били неубиваеми :-)
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Когато цената е добра, пазарът избира удобството, пътното поведение, обезшумяването, мощността, по-добрия софтуер, повечето и значително по-добре работещи функции, сигурността и стила - т.е. немското. На никой не му пука за някаква митологична "надеждност", защото живеем в 21 в и всички коли са надеждни, особено немските.
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Реалноста е друга ( преди 4 часа )
    Така като гледам какво се движи по улиците премиум немците продължават да се ползват дори на 25-30 годишна възраст. Тойотките наближат ли двайсетака и изчезват. Явно умират изведнъж - без никакви повреди както твърдят феновете им . А някой да е видял 15 годишна Киа или хюндай още в движение?
  • #14
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Mv1 ( преди 5 часа )
    То още не е свършила годината, а една немалка част от тея премиум немци са вече в моргата :D
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гретю тумбергов ( преди 5 часа )
    Като не щеш дизел - вземай си еднолитрово трицилиндрово моторче с предостатъчно мощност за самобръсначка - хибрид или не все тая. Само гледай да не е над 30 хил км , че стигне ли 100 всеки километър отгоре му е подарен от всевишния. Караш си и си пееш - няма дизелгейт , няма ДПФ , вярвай си че замърсяваш по малко природата , в крак си с модата. Единствено не забравяй да сложиш флага с дъгата на еко-колата ,да обръснеш краката и да оскубеш веждите
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Дачия ( преди 8 часа )
    Между 2010 и 2015 или около дизелгейт и лъжата за германските коли беше бум по продажби, сега като 80-85% е било на нафта, ти кво да си купиш сега?!? Вярват, че са па 160-180 000км на 10г., но иначе всеки ги прави. Апропо, пасат и аз замалко да си купя 2022, беше на 4г. и взе, че ми хареса много. Най-универсална ми изглежда тази.кола, и затова и по-млакия и евтив голф е най-вървежен.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Много хора купуват голф и пасат защото има много части и дори домашно-гаражни майстори ще ти го ремонтират успешно.
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Ооооо ( преди 14 часа )
    Додж е марката с най голям ръст в БГ. Миналата година продадени 2 , тази година цели 3.