Проблемите с ангренажния ремък на 3-цилиндровия 1.2 PureTech на Stellantis са известни от известно време - гумената лента в маслената баня се влошава преждевременно, създавайки отпадъци, които запушват маслената помпа и по този начин компрометират живота на самия двигател. Stellantis реши проблема, като замени ремъка с верига на Puretech Gen 3, което към момента изглежда е решило проблема.
Има обаче и други двигатели със сериозни фабрични дефекти. Някои от тях бързо бяха решени от производителите, но други създаваха дълго време проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с тях. Именно за тези мотори ще стане дума сега.
Внимавайте за тези двигатели (ГАЛЕРИЯ):
При дизеловия двигател 1.5 BlueHDi, произведен от 31 декември 2019 до януари 2023, използван в няколко модела от бившата PSA група (но и при Proaces на Toyota), повреда на веригата на разпределителния вал причинява повреда на двигателя или дори неговото унищожаване.


2