Проблемите с ангренажния ремък на 3-цилиндровия 1.2 PureTech на Stellantis са известни от известно време - гумената лента в маслената баня се влошава преждевременно, създавайки отпадъци, които запушват маслената помпа и по този начин компрометират живота на самия двигател. Stellantis реши проблема, като замени ремъка с верига на Puretech Gen 3, което към момента изглежда е решило проблема.
Има обаче и други двигатели със сериозни фабрични дефекти. Някои от тях бързо бяха решени от производителите, но други създаваха дълго време проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с тях. Именно за тези мотори ще стане дума сега.
Внимавайте за тези двигатели (ГАЛЕРИЯ):
1.2 и 1.4 TSI/TFSI EA211 (с мощност варираща от 85 до 160 к.с.), използвани от няколко модела на германската група между 2005 и 2013, са засегнати от дефектни опъващи ролки, които първо могат да накарат веригата да се отпуска, а след това да се счупи. От 2011 за 1.4 TSI и от 2015 за 1.2 TSI, решението на този проблем е добавянето на ремък.


2