Проблемите с ангренажния ремък на 3-цилиндровия 1.2 PureTech на Stellantis са известни от известно време - гумената лента в маслената баня се влошава преждевременно, създавайки отпадъци, които запушват маслената помпа и по този начин компрометират живота на самия двигател. Stellantis реши проблема, като замени ремъка с верига на Puretech Gen 3, което към момента изглежда е решило проблема.
Има обаче и други двигатели със сериозни фабрични дефекти. Някои от тях бързо бяха решени от производителите, но други създаваха дълго време проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с тях. Именно за тези мотори ще стане дума сега.
Внимавайте за тези двигатели (ГАЛЕРИЯ):
При 1.2 Twinsport Ecotech с мощност 85 к.с., произвеждан от 2006 до 2015 и използван в Opel Corsa, веригата за синхронизация може да се разхлаби преждевременно. Дефекти бяха открити и при дизеловите двигатели CDTi B16DTU и B16DTE с мощност 110 к.с. – тези, произведени между 2015 и 2018, страдат от дефектен водач на веригата, чието счупване може да повреди двигателя.


2