Мачът е особено оспорван. Много повече отколкото миналата година! През 2024 Dacia Sandero смаза конкуренцията и стана най-продаваният автомобил в Европа, след странната 2023, в която един електрически автомобил пое водещата роля.

Сега Tesla Model Y претърпява най-тежката загуба в Топ 20, като продажбите на американския производител са намалели с 30%, което е загуба от над 54 000 бройки в сравнение с 2024 г. Този спад е още по-изразен в сравнение с данните от края на ноември 2023 г.
Тази година битката е тристранна, като Renault Group вероятно ще грабне първите две места, освен ако Volkswagen Group не направи нещо невиждано. И двете групировки очевидно се представят по-добре от останалите автомобилни гиганти.
Първият модел на Stellantis, Peugeot 208, е паднал на 7-мо място. 2025 година се оказа доста печеливша за Renault Clio, въпреки бързо наближаващия край на производството му. Перспективата за скорошното появяване на Clio 6 очевидно не е намалила ентусиазма на клиентите, тъй като те остават лоялни към градския автомобил с диамантената емблема в петото му поколение.

Междувременно Dacia Sandero загуби значителни позиции (спад от близо 9%). Разликата от 50 000 бройки спрямо миналата година е далечен спомен, тъй като Clio сега е по петите на Sandero до края на ноември. Все още остава един месец, за да открадне шоуто. Но Renault Group е в добра позиция да постигне двойна победа и да заеме първите две места. Освен ако, разбира се, Volkswagen T-Roc, а не Golf, не набере значителен импулс.
Golf се завърна силно, но остава след T-Roc, който здраво държи короната си като най-продаван автомобил на Volkswagen в Европа. Въпреки това, триото T-Roc/Tiguan/Golf е впечатляващо в тази си позиция, особено като се има предвид, че всички те са модели от C-сегмента, които обикновено са по-малко популярни от многофункционалните градски автомобили като Sandero и Clio. Накратко, Renault Group постига по-високи обеми на продажби, но Volkswagen печели битката за рентабилност и маржове на печалба.
| Модел | Продажби (януари-ноември) |
| Dacia Sandero | 225 862 |
| Renault Clio | 206 583 |
| Volkswagen T-Roc | 196 123 |
| Volkswagen Tiguan | 180 562 |
| Volkswagen Golf | 179 890 |
| Toyota Yaris Cross | 174 379 |
| Peugeot 208 | 173 370 |
| Peugeot 2008 | 160 061 |
| Dacia Duster | 156 845 |
| Opel Corsa | 154 608 |
| Toyota Yaris | 152 774 |
| Citroën C3 | 149 484 |
| Skoda Octavia | 148 094 |
| Ford Puma | 141 377 |
| Kia Sportage | 139 133 |
| Hyundai Tucson | 136 131 |
| Nissan Qashqai | 128 830 |
| Tesla Model Y | 127 286 |
| Renault Captur | 125 394 |
| Peugeot 3008 | 113 848 |
Зад тях е Toyota с Yaris Cross, която губи малко позиции, но остава със солидни продажби. Следват Peugeot 208 и 2008, като първият модел губи позиции, докато вторият печели. Чакането за обновяването на 208 вероятно ще бъде дълго, като се има предвид, че Clio 6 вече е налично за поръчка. Накрая трябва да се отбележи все по-изненадващото присъствие на Skoda Octavia в класацията, единственият седан в Топ 20.


1