IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайският гигант BYD дойде и в България

Продажбите у нас стартират с два SUV модела, вижте цените и кой ще е първият дилър

Най-нашумелият китайски производител на автомобили най-после стъпи в България. От днес първите демонстрационни бройки на BYD са изложени в два столични мола, а от януари трябва да започнат и първите официални продажби, научи Automedia.bg. Предлагането стартира с големите кросоувъри Sealion 7 (електрически) и Seal U DM-I (плъг-ин хибрид), постепенно ще се разшири и с останалите експортни модели на китайския производител - можете да ги видите в галерията под статията. 
  
   
BYD Sealion 7
BYD Sealion 7, изложен от първия български дилър в столичен мол
  
    
Цените за България

Очакваме цените за България на Seal U да са между 75 000 и 92 000 лева с ДДС в зависимост от задвижването и оборудването. 

За електрическия Sealion 7, прогнозните цени са между 79 000 и 97 000 лева с ДДС.  

Вносител за България вероятно ще е самата компания BYD през създадения нов офис за България и Румъния, базиран в Букурещ. Очакваме първият дилър за България да е свързан с "Дару Кар", търговец и официален сервиз на BMW и MINI. В началото на следващата година вероятно ще бъдат обявени още два дилъра. 
  
   
BYD Sealion 7
  
    
С едно рамо от Уорън Бъфет

BYD Auto, автомобилното поделение на конгломерата BYD (от Build Your Dreams), е създадено през 2003 година от Уан Чуанфу и впоследствие привлече съществена инвестиция на Уорън Бъфет. Днес компанията е най-големият производител на електрифицирани автомобили в света, вторият най-голям производител на батерии след CATL, и една от десетте най-големи автомобилни групи. 
  
     
Моделите на BYD в детайли (ГАЛЕРИЯ):


  
   

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До Бургас - и точно това е проблемът с държави като русия и Китай. Те не се ръководят от някаква нормална за нас логика. Русия си търгуваше много добре с ЕС и САЩ и нямаше никаква нужда от война. Китай си търгува много добре с Тайван, САЩ и ЕС и няма никаква нужда от война. Обаче те имат някаква обида в главите си. Китай са готови да се изплюят на търговията и да убият милиони души, само и само да си начешат егото, че са най-великата империя на Света и това малко островче да е тяхно.
  • #18
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До Бургас - допреди двайсетина години доста хора в Тайван бяха сравнително позитивно настроени за сливане с Китай. Обаче хората в Тайван видяха как Китай излъгаха и поробиха Хонконг. Затова сега Тайван искат да си живеят отделно и свободно. Така както ФРГ и ГДР бяха отделни държави от един етнос. Реална нужда от анексия няма - Тайван търгува с Китай. Китай търгува с Тайван. Много бизнеси оперират от между двете държави. Реален проблем няма. Само китайският империализъм е проблемът.
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До Бургас - колкото до Тайван. Историческите аргументи винаги са доста проблематични защото ако тръгнем с историята, Тайван всъщност над 10 хиляди! години е бил населен с австронезийци които нямат нищо общо с китайците и едва последните няколко стотин години местните са били избити от китайците. Сега Тайван е населен с етнически китайци които обаче не искат да живеят в комунистически концлагер където през 2025 има ГУЛАГи и масово следене на хората чрез камери и Интернет.
  • #16
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    До Бургас - да, има електрически автомобили от западни марки които се произвеждат в Китай. Дачия, Мини, Смарт и т.н. Обаче към днешна дата има европейски автомобили с ДВГ които човек може да си купи вместо да купува китайски електромобил. Аз съм убеден, че китайците могат да достигнат високо качество и ниски цени един ден. Обаче проблемът е, че това не е нормална държава която просто да търгува с нас.
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Доста надути цени. За тези пари може да св вземе новата Toyota bz4x или Nissan Ariya, които са с доста впечатлявща гаранция и доказана защита на купето от ръжда.
  • #14
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Бургас ( преди 1 ден )
    са аут от играта. Сега за войната. Първо разликите, ако въобще Китай започне война. За разлика от руската агресия над суверенна Украйна, призната в т.ч. от самия агресор, Тайван е бивша провинция на Китай и не е единодушно призната от цял свят. Това че местния слугинаж ги е признал, както и Палестина нищо не значи-действия под диктат. Ужасът и че един луд ново Хитлер като Тръмп посяга на Гренландия. Варварин от същия калибър като Путин
  • #13
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Бургас ( преди 1 ден )
    До 8 и 9: Що драскане преди да знаете. Точно Дачия, електрическа се произвежда в Китай. Също там единствено се произвежда онова дърво Мини. Чупили се полуоските: ти това от личен опит ли го знаеш или една жена на пазара каза. Имах удоволствието малко да карам точно един модел на BYD и следващата която ще си купя е КИТАЙСКА. Защото там се произвежда всичко. Вече доста автопроизводители купуват китайско ноу-хау, пример Шкода. А Тесла ако китайските BYD ш CATL им признат доставките на батерии
  • #12
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Обикновен човек ( преди 1 ден )
    Цитирам абсурдното изказване на анонимен 11: "Но за обикновения човек алтернатива ще е само китайското". Абсурдно плямпане. Цените от 79 500 и 96 300 за китайски електрически автомобил за обикновения човек ли са? Оставам отговора и логиката на хората, които са обикновени. Добре е когато пишеш глупави коментари все пак да вникнеш малко в смисъла на посочените в статията факти.
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Само така си мислиш. Алтернативи вече няма. Китай започна войната още в края на миналия век. Войната вече приключва, като Китай завладя света - дори при автомобилите няма да имаш алтернатива различна от китайска. Разбира се винаги ще има швейцарски часовници и немски автомобили с ДВГ. Но за обикновения човек алтернатива ще е само китайското
  • #10
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Войната не е просто проблем, че някакви хора някъде ще умрат. Имаме една единствена планета. А войната нанася колосални щети на екологията. Пълно безумие е уж да пестим СО2 от бензин, обаче след това да набичим няколко милиона тона експлозиви. Затова трябва да правим всичко възможно да няма война с Китай. Затова трябва да престанем да даваме на Китай пари за оръжия. Няма как да не купуваме китайски стоки, обаче има как да не си купим китайски автомобил. Алтернативи има.