Един от най-големите производители в Германия обяви, че вече е подписал договор с първия си клиент в чужбина за своя удължител на пробега. Този производител е не друг, а ZF, германският доставчик на автомобилна техника, известен най-вече със своите скоростни кутии, но който също така разработва цял набор от части и технологии за автомобилната индустрия.

Наскоро ZF проектира пакет "всичко в едно" за бензинов двигател - удължител на пробега под формата на малък електромотор с всичко необходимо, за да се интегрира в електрическо превозно средство и да го превърне в хибрид. Просто трябва да бъде свързан към коляновия вал на всеки ДВГ. Сега познайте кой е един от първите клиенти на ZF за неговия удължител на пробега?
Електрическите превозни средства с удължен пробег със сигурност не липсват в Китай днес, пазар, който започва да се насища с нови електромобили. Производителите, на които сега е забранено да търгуват в САЩ и са изправени пред износни тарифи за електрически превозни средства за Европа, решиха да се съсредоточат върху хибридната технология, която не подлежи на вносни мита в ЕС.
И въпреки че китайците започват да се специализират в разширяването на гамата двигатели с вътрешно горене, един от най-големите им производители току-що подписа договор със ZF. "Бизнесът си е бизнес", както се казва! Германците, някои от които се страхуват от китайската заплаха, въпреки това са нетърпеливи да продават технологиите си на китайски клиенти... които след това, в някои случаи, ще предлагат тези модели в Европа. Защото точно за това става въпрос, дори ако въпросният автомобил не е точно масов.
"Leapmotor D19 е първият модел, който интегрира усъвършенстваната технология за удължаване на пробега на ZF, наречена eRE+", потвърждава германската компания. Тя вече беше описала подробно своята технология, която ще служи както като генератор, когато батерията е изтощена, така и като механично задвижване на колелата в определени ситуации, благодарение на специфичен съединител и съотношение на редуктор/диференциал.
Този малък електромотор все още ще може да осигури пикова мощност от 271 к.с., когато е свързан с колелата. "По този начин производителите могат да предложат атрактивни функции като превключващо задвижване на всички колела или допълнително усилване на мощността при изпреварване", добавят от ZF.

Leapmotor D19 обаче със сигурност не е предназначен за широката публика. Този огромен китайски SUV с дължина 5,20 м развива изумителните 724 к.с. и разполага с масивна батерия от над 110 кВтч. Това е много нишов пазар, който обаче продължава да подхранва амбициите на китайците, решени да демонстрират своя опит във високия сегмент.
Засега няма индикации, че тази версия с удължен пробег ще се продава в Европа, но тъй като може да бъде класифицирана като хибрид (колелата се задвижват от ДВГ), D19 би се възползвал от благоприятни митнически такси. Ако Европа реши да удължи живота на двигателите с вътрешно горене до 2040 г., каквито слухове се носят, такъв модел би се радвал на определено търсене.

