IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай покорява Европа с германска помощ

ZF помага на Leapmotor с хибридна задвижваща система

Един от най-големите производители в Германия обяви, че вече е подписал договор с първия си клиент в чужбина за своя удължител на пробега. Този производител е не друг, а ZF, германският доставчик на автомобилна техника, известен най-вече със своите скоростни кутии, но който също така разработва цял набор от части и технологии за автомобилната индустрия.


Leapmotor D19


Наскоро ZF проектира пакет "всичко в едно" за бензинов двигател - удължител на пробега под формата на малък електромотор с всичко необходимо, за да се интегрира в електрическо превозно средство и да го превърне в хибрид. Просто трябва да бъде свързан към коляновия вал на всеки ДВГ. Сега познайте кой е един от първите клиенти на ZF за неговия удължител на пробега?

Електрическите превозни средства с удължен пробег със сигурност не липсват в Китай днес, пазар, който започва да се насища с нови електромобили. Производителите, на които сега е забранено да търгуват в САЩ и са изправени пред износни тарифи за електрически превозни средства за Европа, решиха да се съсредоточат върху хибридната технология, която не подлежи на вносни мита в ЕС.

И въпреки че китайците започват да се специализират в разширяването на гамата двигатели с вътрешно горене, един от най-големите им производители току-що подписа договор със ZF. "Бизнесът си е бизнес", както се казва! Германците, някои от които се страхуват от китайската заплаха, въпреки това са нетърпеливи да продават технологиите си на китайски клиенти... които след това, в някои случаи, ще предлагат тези модели в Европа. Защото точно за това става въпрос, дори ако въпросният автомобил не е точно масов.

"Leapmotor D19 е първият модел, който интегрира усъвършенстваната технология за удължаване на пробега на ZF, наречена eRE+", потвърждава германската компания. Тя вече беше описала подробно своята технология, която ще служи както като генератор, когато батерията е изтощена, така и като механично задвижване на колелата в определени ситуации, благодарение на специфичен съединител и съотношение на редуктор/диференциал.

Този малък електромотор все още ще може да осигури пикова мощност от 271 к.с., когато е свързан с колелата. "По този начин производителите могат да предложат атрактивни функции като превключващо задвижване на всички колела или допълнително усилване на мощността при изпреварване", добавят от ZF.


Leapmotor D19


Leapmotor D19 обаче със сигурност не е предназначен за широката публика. Този огромен китайски SUV с дължина 5,20 м развива изумителните 724 к.с. и разполага с масивна батерия от над 110 кВтч. Това е много нишов пазар, който обаче продължава да подхранва амбициите на китайците, решени да демонстрират своя опит във високия сегмент.

Засега няма индикации, че тази версия с удължен пробег ще се продава в Европа, но тъй като може да бъде класифицирана като хибрид (колелата се задвижват от ДВГ), D19 би се възползвал от благоприятни митнически такси. Ако Европа реши да удължи живота на двигателите с вътрешно горене до 2040 г., каквито слухове се носят, такъв модел би се радвал на определено търсене.


0 от 500