Германският производител BMW се готви да възроди технологията REx (range extender) - компактен бензинов генератор за презареждане на батерии в електрически превозни средства. Тя беше използвана при модела I3, който се предлагаше и в изцяло електрически вариант, а производството му беше спряно през 2020.
Първият сериен автомобил с REx ще бъде новото поколение на BMW X5, което ще дебютира през 2026. Cпоред информацията на британското издание Autocar, разработката на новата система се осъществява съвместно със ZF.
Бъдещото X5 REx ще бъде особено актуално в държави с неразвита инфраструктура за зареждане, включително Китай, който е най-големият пазар на BMW. Електрическото X5 с генератор ще може да измине близо 1000 км с едно зареждане.
Системата REx на BMW ще бъде базирана на технологиите eRE и eRE+ на ZF, при които двигателят с вътрешно горене работи изключително с оптимални обороти, намалявайки емисиите и опростявайки дизайна. Той ще допълни новата 800-волтова електрическа платформа с цилиндрични батерийни клетки, които BMW ще въведе за първи път в моделите Neue Klasse.
Новият X5 с удължен пробег е най-новият отговор на BMW на бързия възход на китайската компания Li Auto, която вече предлага четири модела с технология REx и доминира в сегмента на електрическите автомобили с дълъг пробег.