IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW връща удължителя на пробега на електромобилите си

Технологията REx е разработка на ZF и ще се появи на новото поколение на X5

Германският производител BMW се готви да възроди технологията REx (range extender) - компактен бензинов генератор за презареждане на батерии в електрически превозни средства. Тя беше използвана при модела I3, който се предлагаше и в изцяло електрически вариант, а производството му беше спряно през 2020.


BMW X5


Първият сериен автомобил с REx ще бъде новото поколение на BMW X5, което ще дебютира през 2026. Cпоред информацията на британското издание Autocar, разработката на новата система се осъществява съвместно със ZF.

Бъдещото X5 REx ще бъде особено актуално в държави с неразвита инфраструктура за зареждане, включително Китай, който е най-големият пазар на BMW. Електрическото X5 с генератор ще може да измине близо 1000 км с едно зареждане.


BMW X5


Системата REx на BMW ще бъде базирана на технологиите eRE и eRE+ на ZF, при които двигателят с вътрешно горене работи изключително с оптимални обороти, намалявайки емисиите и опростявайки дизайна. Той ще допълни новата 800-волтова електрическа платформа с цилиндрични батерийни клетки, които BMW ще въведе за първи път в моделите Neue Klasse.

Новият X5 с удължен пробег е най-новият отговор на BMW на бързия възход на китайската компания Li Auto, която вече предлага четири модела с технология REx и доминира в сегмента на електрическите автомобили с дълъг пробег.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    смех ( преди 1 месец )
    Е аз твя и с Теслата го мога да си туря у багажника двигател от Клио ама къв е смисъла само немски тъ пак може да каже. По големо теглп по малък пробег.
  • #7
    0 rate up comment 4 rate down comment
    krassitch ( преди 1 месец )
    Идеята е много добра, ама не знаем подробностите.Ако изминава само на ток например 450 км, а двигателчето на удължителя е например до 40-50 килограма, човек ще е спокоен, че няма да закъса някъде
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какви резервоари да увеличават? То и в момента Х5 с 3 литровия дизел минава над 1000км. с едно зареждане, дори ако караш с 90км. извънградско може да мине и 1400км.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А ако махнат 200кг батерия и сложат по голям резервоар (освен че ще спестят и тегло) пак ще измине 1000км с едно зареждане и още толкова след 5-7мин на колонката, като ще зареди догоре (100%).
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ъъъъ, въпросният "удължител" не превръща ли електричката в обикновен хибрид?
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    На всеки му е ясно че няма електричка правеща 1000 км и движрща се със средна скорост по голяма от 60км в час тоест градска кола съответно взимам рено 5 електрик вместо тоя гейрмански кен еф на цената на апартамент.
  • #2
    0 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поправка. Ако си тръгнал със заредена в контакта батерия през нощта, можеш да изминеш 1000 км с 3 минути спиране за зареждане по маршрута.
  • #1
    1 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Въпросът е Колко време отнема зареждането на тези 1000 км? Защото трябва да отговорят на китайците които вече предлагат електромобили с две зареждания по 5 мин на 1000 км