IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ZF решава проблема на електромобилите през зимата

Нова технология позволява подобрение на пробега през най-студения сезон

Студът е един от най-големите проблеми на електрическия автомобил. С настъпването на зимата, собствениците на електрически превозни средства трябва да се справят със значителна загуба на пробега. Тя варира в зависимост от модела, като в някои случаи достига 30%. Това не е нещо, което може да се пренебрегне, тъй като този процент се превръща в голям брой километри.


zf


Години наред производителите на автомобили, технологичните компании и изследователските групи работят, за да намерят решение на това, което несъмнено е „ахилесовата пета“ на колите на ток. Решение, което е по-близо от всякога благодарение на иновацията, представена от един от световните лидери в сектора на скоростните кутии.

Германската компания ZF твърди, че има решение за загубата на пробег при електрическите автомобили през периодите от годината, когато температурите са ниски. Доставчикът на автомобилни технологии, известен по целия свят със своите трансмисии, е разработил нова електрическа задвижваща система. Това е модулно задвижване, за което компанията твърди, че осигурява до 30% по-голям пробег при екстремни студени условия.

Модулната система, наречена Select, е съставена от електродвигатели, конвертори, инвертори, трансмисия и софтуера, необходим за оптимизиране на електрическото задвижване. Една от ключовите характеристики на системата е, че според ZF всички компоненти са взаимозаменяеми.


ZF


Любопитното е, че основният ключ към задвижващата система Select на ZF не е нещо напълно непознато. Това е, основно и главно, безмагнитен двигател (I2SM). Двигател, който не използва постоянни магнити и вместо това избира по-тънка и по-лека конфигурация. Спестява до пет килограма и се побира в много малки пространства.

Що се отнася до производителността на този електродвигател, ZF отбелязва, че той генерира до 300 kW (408 к.с.) и максимален въртящ момент до 5500 Нм. Още по-важно по отношение на пробега е, че намалява загубите на енергия с повече от 25% при движение с постоянна скорост на магистралата.

Управлението на топлината е друг от „централните стълбове“ на тази задвижваща система. Използвайки системата „TherMas“, специалистите на ZF успяват да разширят пробега на автомобила, като създават компактен охладителен кръг с термопомпа на базата на пропан. Подобрението е очевидно. Според компанията, при екстремни условия на минусови температури от -7°C, превозното средство постига 15% по-голяма автономност в сравнение с настоящите системи. Увеличение, което достига 30% при условия на -25ºC.


0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Накратко, ZF са създали ОЕМ версия на технологичния пакет на Тесла, която тя предлага от години и затова има най-ниските загуби през зимата - само 10% и то в северни условия. Сега тези технологии ще са дистъпни и за европейслите компании като Пежо, които разчитат само на ОЕМ за електрическите си технологии. Иначе Порше, Ауди, някои от китайците и др. вече си ги разработиха сами.
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    аз като запознат, жегата е по-голям проблем за тези коли, проблема не е само пробега.