В продължение на десетилетия въздушните възглавници са били позиционирани в центъра на всички волани, но сега ZF представи нов еърбъг, който се отваря от горната част на кормилото, като така дава повече свобода на самото устройство.
Новият волан и въздушна възглавница са създадени от ZF Lifetec - подразделението на компанията, разработващо системи за пасивна безопасност. В случай на катастрофа въздушната възглавница се отваря от горната част на волана и се простира под горния ръб на волана към водача. Създателите на устройството казва, че този нов дизайн не прави компромис с безопасността и отваря свят от възможности за централната главина на волана.
Първият волан от ZF Lifetec с тази нова въздушна възглавница се състои от единичен лъскав черен панел, минаващ през центъра. Той има изчистен дизайн и като на повечето автомобили бутоните за клаксона все още са разположени в центъра. Автомобилните компании биха могли да продължат тази концепция. Например, чувствителни на сила контроли могат да бъдат вградени във волана или пък екран да бъде поставен на мястото, където някога е била въздушната възглавница.
Освен това от ZF твърдят, че новият волан може да се комбинира с със система за разпознаване, което определя дали водачът докосва или хваща безопасно волана.
Германският доставчик на части и оборудване засега не съобщава дали новото устройство е готово за производство, нито кога новите автомобили ще разполагат с въздушни възглавници, които се разгръщат от горната част на волана, а не от центъра. Със сигурност обаче новата конструкция ще бъде от полза на дизайнерите на автомобилния интериор, които искат да премахнат изпъкналите волани.