Голям част от хибридните автомобили имат шест- или седемстепенни скоростни кутии, но не и осемстепенни трансмисии. Основната причина е, че те са по-скъпи, като цената им ще се увеличи допълнително, ако бъдат използвани за високоволтови хибридни и plug-in двигатели. Това е така, защото компонентите трябва да са по-устойчиви – нещо, което водещият производител на скоростни кутии ZF постига с най-новата си разработка.

Германската компания е преразгледала всички компоненти на скоростната кутия със същите характеристики, с която разполага и е разработила нови части. Те са адаптирани към високата производителност на електромоторите, силовата електроника и други механични компоненти. Контролният блок също е модифициран, така че трансмисията да абсорбира повече производителност, но с по-малко усилия.
Например, в конфигурация, адаптирана към plug-in хибрид (PHEV), старата 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF можеше да поддържа само максимална мощност от 218 к.с. Сега ZF увеличава тази цифра до впечатляващите 272 к.с. Максималният електрически въртящ момент също се е увеличил от 500 Нм на 600 Нм, като в същото време се отчита 28% намаляване на загубите на входящия вал. Това е постигнато с използване на редкоземни материали за повечето елементи.

В резултат на това тази нова скоростна кутия ZF позволява 10% увеличаване на пробега в сравнение с предишния модел и със същия капацитет на батерията. Спецификациите на тази осемстепенна автоматична скоростна кутия са предназначени и за новото поколение самозареждащи се хибриди, без външно натоварване.
Все повече 400 V хибриди се зареждат по време на шофиране, или чрез използване на системи за регенерация на спирачната енергия, като в същото време тежат по-малко, тъй като нямат големи батерии. Трансмисията е не само по-лека, но и по-икономична. Така тя представлява нова стъпка в стратегията на ZF, успоредна с тази на производителите на автомобили, като част от по-разрастващия се свят на хибридите.


9