Комбитата със задвижване на всички колела могат да се нарекат идеални автомобили както за пътуване, така и за всекидневно използване в града, но при тях именно трансмисията често крие неприятни изненади. С помощта на изданието Auto.Mail ви представяме 5 модела от този клас, чиито съединители, скоростни кутии и помпи често носят повече проблеми, отколкото предимства.
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава (ГАЛЕРИЯ):
Основни проблеми: виско муфа във версията с ръчна скоростна кутия.
В Legacy схемата за задвижване на всички колела зависи от скоростната кутия. Автоматичните версии използват многодисков съединител, който свързва задната ос. Тази система е доста надеждна: при редовна смяна на масло може да измине над 200 000 км без намеса.
Ситуацията е напълно различна при колите с механични скорости. В този случай задвижването на всички колела се реализира чрез механичен диференциал с муфа за заключване. Именно в нея се крие основният проблем – с времето съединителят започва да се заклинва. Признаците са известни - при маневриране с ниска скорост Outback се движи на тласъци и буквално "скача" в завоите.


0