IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia e готова с комбито, което трябва да измести Skoda Octavia

Базираният на Bigster нов модел ще пристигне следващата година на цена под 25 000 евро

Dacia ще продължи да развива моделната си гама, като се прицелва в един от най-популярните модели в Европа – Skoda Octavia, и по-точно в неговата комби версия. За целта румънците ще пуснат подобен автомобил, който се задвижва с бензин, готов е за офроуд и ще струва по-малко от 25 000 евро.


Dacia C-Neo


Новият модел, който трябва да се появи през следващите месеци, ще играе решаваща роля в разширяването на Dacia на най-популярния сегмент на пазара в Европа – С. Именно на него се падат около 1/5 от продажбите на марката тази година, благодарение на пуснатия наскоро Bigster. Трети модел от същия сегмент ще излезе на пазара след около година.

„Успехът на Bigster ни вдъхнови, че марката може да да се разширява в силно конкурентния C-сегмент. Досега нашата основна територия беше B-сегментът, но имаме и предложения в А-сегмента. С Bigster навлизаме в нова територия, при това удивително добре’’, коментира пред Autocar новият главен изпълнителен директор на Dacia – Катрин Адт, отбелязвайки, че моделът е бил в топ 10 на най-продаваните автомобили на дребно за няколко ключови пазара, включително Франция и Германия, през юли.


Dacia Bigster, тест драйв


За да бъде това разширение успешно обаче, всеки автомобил трябва да има свое място в сегмент. Затова и новото комби ще бъде нещо съвсем различно Bigster, и съответно ще търси друг тип клиенти. Очаква се, моделът с кодово име C-Neo, да изглежда като разтегнато и повдигнато Sandero с дължина около 4,6 метра.

На свой ред, шефът по продажбите и маркетинга на Dacia - Франк Марот, призна, че предстоящото спиране на Ford Focus и нарастващите цени на неговите съперници – като Volkswagen Golf, Opel Astra и Toyota Corolla, са дали възможност на румънската марка да навлезе в сегмента. И тя планира да се пребори с конкурентите си.


Dacia C-Neo


„Това, което искаме да направим в C-сегмента, е това, което направихме в B- или B- плюс. Идентифицирахме това по-специално с C-SUV. Но дори C-hatch вероятно е сегмент, в който цените са се повишили най-много през последните пет години. За нас това е огромно предизвикателство, но успехът на Bigster – 50 000 поръчки за първите 6 месеца, ни показва, че сме на прав път", обясни Марот.


0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Шкодособственик ( преди 1 месец )
    Ми аз от октавията оплаквания нямам - нормалните проблемчета по поддръжката като на всеки нормален автомобил. Братовчед ми има Дъстър. Няколко пъти го карах - не е дъстър, а Дънер. Тясно и неудобно. Не върви като шкодата. Няма да си взема Дачия. Всичко е въпрос на личен избор - като съм висок 2м. и тежа 140 кг. как да се навра в този "нужник" ? С шкодата проблеми нямам, събирам се идеално и се возя като директор.
  • #18
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дачия имат добри цени в нормалния си вид и в ценовата гама до 35 000лв. Там конглокенция няма почти. Не съм виждал големи намаления обаче. Шкода таргетират доста агресивно Източна Европа и пускат супер прилични промоции и ги въртят постоянно. В такъв момент (диапазон 40 000+) Шкода са по-изгодни като сложиш разликата в двигателя и екстрите. Имат и сравнително евтино обслужване спрямо VW в официалните сервизи (Eуратек спрямо Порше София напр.) Неслучайно София е залята от нови Шкоди.
  • #17
    7 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По добре китайска кола от дачия
  • #16
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дачия е грозотия в сравнение с шкода.
  • #15
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Миналата година купувах нова кола. Пробвах първо с Дачия, имах желание за Дъстър. Трябваше ми семейна кола и като Дачията ме блазнеше с визията и малко по-високия просвет. Случайно Шкода имаха промоция в момента (~10 000 лв. надолу) и тествах и Октавия. Еми взех Октавията. Edition ниво имаше разлика от 5000-6000лв с доста повече екстри от Дъстъра. Много по-приятна возия, доста по-удобна и с повече място (комби). А и 1.5TSI e къде къде по-добре от тези 1.0TCe. Не съжалявам изобщо.
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Неразбирач ( преди 1 месец )
    Има два вида коли:комбито и всички останали....
  • #13
    21 rate up comment 8 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Навсякъде вече има ограничения и камери. Над 90 може да се кара само по някои части от така наречените ни магистрали. Кола 150 коня и нагоре е абсолютно излишна от практична гледна точка. За пишкоудължител - да , трябва. Пробвах Сандеро TCE 110 - 110 коня- върви чудесно и е абсолютно достатъчна мощност да стигнеш до всяка точка на България за същото време , като кола 200 коня.
  • #12
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Иванов ( преди 1 месец )
    Дачия уверено върви по пътя на все по-големи, по-сложни и съответно по-скъпи коли. Така, Дачия се отдалечава все повече от първоначалната идея, заради която въобще съществуват тези автомобили. За какво ни е още една марка с цени почти като на чешките и корейските автомобили? Ние скъпите таралясници си ги имаме. Винаги е било така- както много от хората, така и Дачия забрави от къде тръгна и защо тръгна. И ще става премиум. Жалко. Но така е в капитализма.
  • #11
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Никола ( преди 1 месец )
    Скъъъпо ,вдигайте цените още и с тези 3 цилиндрови моторчета ще ловите само балъци ,които се чудят как да се нахендрят по добре.Честито
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не говорете глупости - доливане на масло. Това може и да е било така за първите им двигатели, но сегашните не са такива. Имам шкода с 1.5 tsi и е чудесен двигател - икономичен, има мощност (не е на кодиак, не знам там как се справя) и никакво масло не трябва да му се долива, а колата вече стана на 5 години. М/у другото имам и дачия на 14г. с 1.5 dci - и там не се долива масло, нито пък двигателя е имал сериозни проблеми освен 2 подгревни свещи и релето. И двете са купувани нови.