IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia e готова с комбито, което трябва да измести Skoda Octavia

Базираният на Bigster нов модел ще пристигне следващата година на цена под 25 000 евро

Dacia ще продължи да развива моделната си гама, като се прицелва в един от най-популярните модели в Европа – Skoda Octavia, и по-точно в неговата комби версия. За целта румънците ще пуснат подобен автомобил, който се задвижва с бензин, готов е за офроуд и ще струва по-малко от 25 000 евро.


Dacia C-Neo


Новият модел, който трябва да се появи през следващите месеци, ще играе решаваща роля в разширяването на Dacia на най-популярния сегмент на пазара в Европа – С. Именно на него се падат около 1/5 от продажбите на марката тази година, благодарение на пуснатия наскоро Bigster. Трети модел от същия сегмент ще излезе на пазара след около година.

„Успехът на Bigster ни вдъхнови, че марката може да да се разширява в силно конкурентния C-сегмент. Досега нашата основна територия беше B-сегментът, но имаме и предложения в А-сегмента. С Bigster навлизаме в нова територия, при това удивително добре’’, коментира пред Autocar новият главен изпълнителен директор на Dacia – Катрин Адт, отбелязвайки, че моделът е бил в топ 10 на най-продаваните автомобили на дребно за няколко ключови пазара, включително Франция и Германия, през юли.


Dacia Bigster, тест драйв


За да бъде това разширение успешно обаче, всеки автомобил трябва да има свое място в сегмент. Затова и новото комби ще бъде нещо съвсем различно Bigster, и съответно ще търси друг тип клиенти. Очаква се, моделът с кодово име C-Neo, да изглежда като разтегнато и повдигнато Sandero с дължина около 4,6 метра.

На свой ред, шефът по продажбите и маркетинга на Dacia - Франк Марот, призна, че предстоящото спиране на Ford Focus и нарастващите цени на неговите съперници – като Volkswagen Golf, Opel Astra и Toyota Corolla, са дали възможност на румънската марка да навлезе в сегмента. И тя планира да се пребори с конкурентите си.


Dacia C-Neo


„Това, което искаме да направим в C-сегмента, е това, което направихме в B- или B- плюс. Идентифицирахме това по-специално с C-SUV. Но дори C-hatch вероятно е сегмент, в който цените са се повишили най-много през последните пет години. За нас това е огромно предизвикателство, но успехът на Bigster – 50 000 поръчки за първите 6 месеца, ни показва, че сме на прав път", обясни Марот.


0 от 500
  • #9
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дачия предлага ли доливане на масло до 30 000 на двигателите на чистак бърсак новите си коли? Щото това е реалността и стандарта при двигателите TSI. Вземаш ново Кодиаче, ама до първа смяна на масло между 300 и 500 мл. се долива. Ово йе стандарт!
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 3 - А добре конфигуриран Бигстър колко пари е? Това ще е префасониран Бигстър, ОК, с начална цена от 50 000лв, но сигурно с ръчни скорости и 110к.с. бензин! Като сложиш автомат, 150 к.с., хибрид и отиде 65 000 + лв. Дачия сама по себе си има страхотен прогрес, но това което предлага Шкода в Октавия, Супърб, Кодиак, особено в периодите на промоция, просто е несравнимо с Дачия. Дори и 10 000лв за Шкода в повече си струват, само заради остатъчната стойност която има Шкода като употребявана кола
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Пробвах Jogger. Не е лоша отвън, но вътре си беше тясно. На фона на първо и второ поколение Logan комби. Та затова се и отказах. Инак май на хибрида им двигателя е 4-цилиндров...
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    сандо-кан ( преди 1 месец )
    я кажете за дефектите с турбото на 1.0. Този път само турбото е проблема. Надяваме се 1.2 да е по-добър от старите 0.9 и 1.0 откъм дефекти.
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко да са ОК. Нямат нормален двигател в горния клас. Не бих си взел трицилиндров Дъстър или Бигстър. Иначе Сандеро и Джогър са супер. Да, имат дизайн. С тези двигатели обаче нямат шанс с Октавия. Още повече става дума за доста добре продаващ се автомобил и в БГ и в Европа.
  • #4
    18 rate up comment 5 rate down comment
    бг смешки ( преди 1 месец )
    ОК са новите модели на Дачия ....явно има хора които не мислят !
  • #3
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Доста хора не биха си взели Дачия" - Несериозен аргумент! Колко са тия доста хора? Защото според мен "доста" хора ще си вземам кола на по-добра цена от масларките на ВАГ, пък били те и брандирани като Октавията, които в добри конфигурации стигат 70+ к. лева. Иначе да, конкYренцията е добро нещо!
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    ВАСКО МЪРЗЕЛИВЕЦА ( преди 1 месец )
    абе цена - качество е супер ....мисля че е ОК . Да, спрямо Дачията има някакви предсрасъци от едно време обаче новите им модели са добри и не мисля че имат някакви осезаеми проблеми ...така че според мен ще им вървят продажбите ....
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Трудно ще изместят сегашната генерация на Октавия-предлага прекалено мн избор - 4 цилиндрови двигатели, дизел, бензинови двигатели над 200кс, вариант за 4х4, плигин хибрид. Също и има доста богат вариант на екстрите на добра цена - напр. матричните фарове и т.н. Единствено може би липсва нормален хибрид. Още повече - Шкода има малко по-прилично приемане на бранда. Доста хора не биха си взели Дачия, просто защото е Дачия. Шкода няма този пролбем. Но пък малко конглокенция в сегмента не вреди.