Dacia ще продължи да развива моделната си гама, като се прицелва в един от най-популярните модели в Европа – Skoda Octavia, и по-точно в неговата комби версия. За целта румънците ще пуснат подобен автомобил, който се задвижва с бензин, готов е за офроуд и ще струва по-малко от 25 000 евро.

Новият модел, който трябва да се появи през следващите месеци, ще играе решаваща роля в разширяването на Dacia на най-популярния сегмент на пазара в Европа – С. Именно на него се падат около 1/5 от продажбите на марката тази година, благодарение на пуснатия наскоро Bigster. Трети модел от същия сегмент ще излезе на пазара след около година.
„Успехът на Bigster ни вдъхнови, че марката може да да се разширява в силно конкурентния C-сегмент. Досега нашата основна територия беше B-сегментът, но имаме и предложения в А-сегмента. С Bigster навлизаме в нова територия, при това удивително добре’’, коментира пред Autocar новият главен изпълнителен директор на Dacia – Катрин Адт, отбелязвайки, че моделът е бил в топ 10 на най-продаваните автомобили на дребно за няколко ключови пазара, включително Франция и Германия, през юли.

За да бъде това разширение успешно обаче, всеки автомобил трябва да има свое място в сегмент. Затова и новото комби ще бъде нещо съвсем различно Bigster, и съответно ще търси друг тип клиенти. Очаква се, моделът с кодово име C-Neo, да изглежда като разтегнато и повдигнато Sandero с дължина около 4,6 метра.
На свой ред, шефът по продажбите и маркетинга на Dacia - Франк Марот, призна, че предстоящото спиране на Ford Focus и нарастващите цени на неговите съперници – като Volkswagen Golf, Opel Astra и Toyota Corolla, са дали възможност на румънската марка да навлезе в сегмента. И тя планира да се пребори с конкурентите си.

„Това, което искаме да направим в C-сегмента, е това, което направихме в B- или B- плюс. Идентифицирахме това по-специално с C-SUV. Но дори C-hatch вероятно е сегмент, в който цените са се повишили най-много през последните пет години. За нас това е огромно предизвикателство, но успехът на Bigster – 50 000 поръчки за първите 6 месеца, ни показва, че сме на прав път", обясни Марот.


6