IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тегличът на Dacia е по-умен, отколкото си мислите

Румънската марка продължава да доказва, че най-добрите решения често са най-простите

Автомобилите Dacia са се наложили на европейския пазар като еталон за достъпност и простота. Те не предлагат излишни електронни глезотии, а се фокусират върху функционалността. Но зад тази привидна простота се крие една малко известна особеност, която перфектно илюстрира философията на марката: интелигентното окабеляване на теглича (теглителната кука).


Dacia теглич


Тази особеност е особено важна за собствениците на Dacia Duster или Dacia Logan MCV – модели, които често се използват за теглене на ремаркета, каравани или допълнителни багажници.

При повечето автомобили от средния и висок клас, когато монтирате теглич, той трябва да бъде свързан към сложната CAN-шина на автомобила. Това изисква специален, скъп електронен модул (кит). Ако използвате обикновен, евтин теглич и свържете кабелите директно към задните светлини, бордовият компютър може да отчете грешка за претоварване, да подаде фалшиви сигнали на таблото или дори да изключи задните светлини от съображения за безопасност.

Следователно, за да теглите законно и безопасно, обикновено се налага да закупите скъпия ОЕМ (Original Equipment Manufacturer) електронен кит. Dacia използва по-директен и икономичен подход, който се харесва на всеки, който се стреми към нисък бюджет за поддръжка.

При голяма част от моделите на Dacia, окабеляването на задните светлини е проектирано така, че да има фабрично предвиден конектор за теглич. Този конектор често е напълно отделен от чувствителната CAN-шина на автомобила и е способен да обработва допълнителното натоварване от светлините на ремаркето.

Това означава две основни неща:

По-ниска цена на монтаж: Собственикът може да монтира теглича с един много по-евтин и елементарен кабелен сноп (кит), вместо да плаща за скъпата електроника, необходима при конкурентите.

Без главоболия с електрониката: Намалява се рискът от електронни грешки или нуждата от скъпо "кодиране" (програмиране) на бордовия компютър в специализиран сервиз след монтажа.

Тази особеност е скрита, защото не е очевидна за обикновения шофьор, но е добре позната на монтьорите и всеки, който е инсталирал теглич на Dacia. Тя е ярък пример за това как марката успява да поддържа ниски цени, като елиминира ненужната технологична сложност в полза на директно и здраво инженерно решение.

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    санди-кан ( преди 1 месец )
    сандерото ми, произведено средата на 2023, хвърли турбо. 1.0 100кс на газ. Смениха го, но реших да я върна в тойота и довиждане .