IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Duster и Bigster получиха АГУ, 4х4 и роботизирана скоростна кутия

Общата мощност на хибридното задвижване на двата кросоувъра е 154 к.с.

Dacia обяви необичайно задвижване, наречено hybrid-G 150 4x4, което ще бъде добавено към гамата двигатели на кросоувърите Duster и Bigster до края на годината. Това е хибрид с отделен електродвигател за задвижване на задните колела, като основният ДВГ може да работи както на бензин, така и на втечнен газ. Цените все още не са обявени.


Dacia


Под капака на двата кросоувъра ще бъде монтиран 1,2-литров турбодвигател в комбинация с 48-волтов стартер-генератор, развиващ 140 к.с. и 230 Нм. На задния мост се появява електромотор, добавящ 31 к.с. и 87 Нм. Общата мощност на задвижващата система е 154 к.с. според румънската компания.

Скоростната кутия е шестстепенна роботизирана с лостчета за превключване на кормилото (за първи път за Dacia). Електромоторът в задното задвижване е допълнен от собствена двустепенна трансмисия и работи при скорости до 140 км/ч. Тя обаче може да се изключва както принудително, така и в автоматичен режим, например при равномерно движение. В този случай кросоувърите стават с предно задвижване. Има шест режима на работа, включително настройки за пясък и кал, както и за спускане по наклон.


Dacia


Електрическият компонент се захранва от компактна батерия с капацитет 0,84 киловата. Въпреки скромния капацитет, Dacia уверява, че до 60% от пътуванията в градския цикъл могат да се извършват без използване на двигателя с вътрешно горене. В същото време Duster и Bigster нямат функция за презареждане на батерията от външен източник. Бензинът и газът се съхраняват в 50-литрови резервоари, които осигуряват на кросоувърите пробег до 1500 километра.

Едновременно с това румънският производител съобщи за реформа в двигателната гама на вече продавания Duster. Неговият хибриден агрегат с мощност от 140 конски сили беше заменен с версия, развиваща 155 кончета, която вече е инсталирана на Bigster.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6,миналият декември от Краков до централна северна България са 1400+ км,взех ги за един ден без всякакви проблеми,като можех да мина и още поне 300-400км но не в Бг. Така ,че аз поне си ги минавам.Като пътувам под 1200 км преход нямам.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 9 и няколко стотин лева в повече защото едно е да заредиш 50л бензин и 50 газ и съвсем различно да заредиш 100 литра нафта. И въпреки всичко с тези 100 литра пак няма да минеш 1500 км.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 2 месеца )
    Карам модела на газ 100к.с. и е прекалено слаб. Тази комбинация събира всичко в.едно: на газ евтино, на ток в града, когато искаш имаш е 4х4... само цената е важна. Ситроен ц3еъркрос/опел фронтера имат електрички за малко над 50к
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Martin ( преди 2 месеца )
    Е тая кола чаках. :)
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    back in black ( преди 2 месеца )
    50 литра бензин и 50 литра газ за 1500 км. Ами със 100 литра нафта и моя Тигуан ще мине толкова, само ще му трябват и няколко литра масло, но това е друга тема :))
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бъркаш ме с някой друг. Когато говоря за електрически коли, го правя от личен опит.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    ***, Дръгела колко изкарва с нафтичката на Марешки?
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До Фарадупей ( преди 2 месеца )
    Няма никаква логична причина електрическите коли да минават 1500 км с едно зареждане. Никой не кара толкова наведнъж или за един ден, ако щеш. Между другото, това също няма да мине толкова, но щом вярваш и това те прави доволен нека е така. ДВГ-та също не минават толкова. На пазара вече има ел коли, които зареждат достатъчно бързо.
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Каквото и да си приказваме Дачия прави едни от най-смислените нови автомобили. Иконономическата целесъобразност варира доста между клиентите, затова няма да коментирам на ангро.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Фарадей ( преди 2 месеца )
    Кога електромобилите ще постигнат подобен пробег питам аз? Или поне на половината пробег, но реално, а не само на хартия и цената им да е същата, лато *** Дачия. Кога бе фенчета на електрическите косачки?