Комбитата със задвижване на всички колела могат да се нарекат идеални автомобили както за пътуване, така и за всекидневно използване в града, но при тях именно трансмисията често крие неприятни изненади. С помощта на изданието Auto.Mail ви представяме 5 модела от този клас, чиито съединители, скоростни кутии и помпи често носят повече проблеми, отколкото предимства.
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава (ГАЛЕРИЯ):
Основни проблеми: помпа на съединителя, скоростна кутия, карданов лагер.
Стилното комби 9-3 дълго време беше с предно предаване, дори в най-добрите версии. Едва през 2008 шведският модел получи AWD версия. Задвижването на всички колела е plug-in, с четвърто поколение съединител Haldex. Той беше инсталиран само на Turbo X и мощните 2,0-литрови турбокомпресорни модификации. Моделът имаше и "офроуд" версия на 9-3X с увеличен пътен просвет и пластмасов комплект за каросерия.
Конструкцията е позната, без изненади – и всички характерни проблеми на Haldex също присъстват. Маслото се замърсява бързо, особено при активно шофиране през зимата, а прекалено дългият фабричен сервизен интервал води до бързо запушване на помпата и филтъра. Без смяна на маслото поне веднъж на всеки 20 000-30 000 км, помпата рискува да се повреди след 100 000 км.


0