IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки

Ребрандирането става все по-популярно, но дали потребителите ще го приемат?

Дълги години производството на почти еднакви автомобили под различни имена беше често срещано явление в автомобилната индустрия, като то се използваше дори от най-големите производители. Това се отнасяше най-вече за марките от САЩ, но в последно време обхвана и други автомобилни компании, което определено не се хареса на някои потребители.


Subaru Uncharted


Toyota GR86) и Subaru BRZ, например, бяха практически неразличими един от друг и това се пренесе и в гамата от второ поколение на двата модела. Нещата се усложниха, тъй като японските компании се обединиха за bZ (bZ4X) и Solterra. Това партньорство вече се разшири и включва Toyota C-HR и bZ Woodland, както и почти идентичните им аналози на Subaru, известни като Uncharted и Trailseeker.

Toyota и Subaru са най-добрият съвременен пример за явлението „бейджинженериг’’, но нещата не приключват с тях. Европейското подразделение на Ford, например, прави всичко възможно за да оцелее, като разчита на други производители от Стария континент. Поне засега обаче това не върви според очакванията.

Ford


„Синият овал’’ се обедини с Volkswagen и пусна версии на версии на ID.4 и ID.5, но с емблема на Ford. Резултатът е Explorer EV и Capri, които обаче се оказаха неуспешни и американската компания беше принудена да намали производството им, което се осъществява в центъра за електрически превозни средства в Кьолн, Германия.

Вместо да се поучи от урока, сега Ford удвоява партньорствата си с Renault, като планира два нови електромобила, базирани на френски модели. Първият трябва да пристигне в началото на 2028, като успехът му отсега се поставя под сериозна въпросителна.

Nissan


В същото време Nissan наскоро представи Rogue Plug-in Hybrid 2026. Това не е нищо повече от ребрандиран Mitsubishi Outlander PHEV, който вероятно ще успее, защото Nissan има повече дилърства от своя партньор в алианса.

Всичко това повдига въпроса докъде ще стигне тази тенденция в индустрията. За някои производителя тя дава пряк път до пазари спестяване на разходи, но дали при толкова богат избор на пазара потребителите са готови да направят компромис с любимата си марка, като си купят автомобил на конкурент с различна емблема?


0 от 500