IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-лесният начин за справяне с Китай - съюзи се с него

Все повече водещи марки продават ребрандирани китайски модели

Китайското нашествие не само в Европа, но и в цял свят, причинява все повече проблеми на водещите автомобилни компании. И те са принудени да прибягват до нова тактика – вместо да се борят с конкурентите си, много от големите производители от Европа, САЩ, Южна Корея и Япония просто си сътрудничат с тях.


ford territory vs jmc yusheng s330


Факт е, че китайските марки вече разполагат с ресурси и технологии, за да произвеждат конкурентно способни електрически, plug-in хибриди и превозни средства с увеличен пробег. И ако преди десетилетия те трябваше да си сътрудничат с големите автомобилни компании, сега се случва точно обратното. Китай се поучи от чуждестранни марки благодарение на политиката на задължителни съвместни предприятия, продължила над тридесет години. Така се оказва, че „ученикът е надминал учителя“ и може би е дошло времето учителят да се поучи от бившия си ученик.

Ефективен начин за това е чрез ребрандиране на вече съществуващи китайски модели, като това не е нещо ново. Някои американски автомобилни производители го използват от известно време. Ford например започна да продава Ford Territory през 2018, като това е ребрандирана версия на JMC Yusheng S330, която се предлага в няколко страни от Латинска Америка.


ребрандиране


От 2019 Chevrolet продава второто поколение на Captiva, получено от китайския Baojun 530 / Wuling Starlight S. Целта е да се използват съвместни предприятия и техните продукти, за да се разшири предлагането извън Китай с конкурентни модели.

На свой ред, Volkswagen Group работи със SAIC и FAW, както си сътрудничичи с XpengXpeng - Audi E5 Sportback е един от най-новите примери за тази синергия. Hyundai работи с BAIC за модела Elexio, предназначен за китайския пазар.


ребрандиране


Toyota има съвместни предприятия с FAW и GAC - моделите bZ7 и bZ3X са резултат от това партньорство. А Nissan, заедно с Dongfeng, разработи новия Frontier Pro Hybrid, базиран на Dongfeng Z9.

Европейските производители също използват подобна практика. Renault засилва партньорството с Geely, като новият Grand Koleos, получен от Geely Xingyue L, се оказва правилният продукт за Корея и Латинска Америка. А Stellantis се готви да пусне модел на Opel, базиран на Leapmotor, след като придобие 20% от китайския производител.


ребрандиране


Резултатите от всичко това вече са факт. През септември 2025 Ford Territory, произведен в Китай, е вторият най-продаван модел на марката в Аржентина, като представлява 38% от общите продажби на Ford в страната и се превръща в петия най-продаван автомобил досега.

В Южна Корея Renault Grand Koleos представлява 80% от продажбите на марката между януари и септември 2025, въпреки че е ребрандиран модел на Geely. В Латинска Америка Chevrolet поднови своите Captiva и Groove, заедно с моделите от китайски произход Aveo, S10 Max и Tornado Van (N400). Заедно през 2024 г. те представляват повече от половината от продажбите на Chevrolet в региона, с изключение на Бразилия.


ребрандиране


В Европа ситуацията също започва да се променя. През третото тримесечие на 2025 Mazda представи Mazda6e, ребрандирана версия на Deepal SL03. Внесен от Китай, този средно голям електрически седан е продал близо 400 бройки само през август.

Dacia Spring, построена в Китай от съвместното предприятие Renault–JMCG, сега е един от най-евтините електрически автомобили в Европа, с 23 000 регистрации между януари и август, което е със 100% повече от 2024.


ребрандиране


А изводът от всичко това е ясен - Китай е тук, за да остане и да спечели пазара. И никоя тарифа или търговска бариера не може да го спре. Затова, ако не можеш да победиш опонента си, съюзничи с него.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само слабия се страхува, той няма сили нито да се бори нито да се подобри, затова е загубеняк като всички френкси, немски, италиански и подобни!
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е нали виждате кои си правят колите с китай. Фалиращи марки разчитащи на евтин внос с друга емблема.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Значи 30 години китайците и европейци,американци и японци,произвеждат съвместно по законова принуда за да предложат по-евтини коли,заобикаляйки строгите трудови и екологични закони в Европа,САЩ и Япония.Но сега обръщаме словореда и имаме "голямата новина" че европейци,американци,японци произвеждат съвместно с китайци, за да предложат по-евтини коли,заобикаляйки строгите трудови и екологични закони в Европа,САЩ и Япония.Чакаме психотрола да се разпени,че се случва нещо което се случва от 30години