fallback

Кризата във VW зачеркна два основни модела

Бъдещите електрически Golf и T-Roc най-вероятно изобщо няма да се появят

Volkswagen пуска само нови модели и обявява бъдещата поява на друго, но германският производител се сблъсква със сериозен проблем. И той засяга два от най-очакваните модела на марката - електрическите Golf и T-Roc, чиято разработка е спряна.

Германската компания е в криза през последните години, като приближава моментът, в който няма да разполага с нужните средства за разработка на нови модели, най-вече електрически, съобщава вестник Handesblatt. В момента основният приоритет през Volkswagen е разработката на ново поколение на Golf, което ще получи много интересна задвижваща система – самозареждащ се хибрид (HEV). Тя ще дебютира до няколко месеца при новия T-Roc.

Volkswagen продава повече коли, но и губи повече пари

Освен нов Golf, компанията разработва и фейслифт на ID.3, който също трябва да се появи през следващите месеци. Планирани са обновявания и на още няколко модела – както с ДВГ, така и електрически. И разходите по всичко това са огромни, което предизвиква тревоги в ръководството на производителя.

Според Handesblatt германската компания не разполага със средства за разработката на два електрически модела, които са одобрени преди време, и които играят основна роля в плановете на Volkswagen. Бъдещият ID. Golf, както ще се нарича заместникът на ID.3, както и новият ID. Roc, са спрени заради липсата на пари. А причината за това, колкото и изненадващо да звучи, е увеличението на общите продажби на марката.

Volkswagen се стреми към по-ниски маржове, но в момента около 20% от продажбите на марката са на електрически коли. Разходите за тях са огромни и така увеличението на общите продажби с около 2% води на намаляване на чистите приходите с 40%.

Европа дава на VW уникална възможност с електрическите автомобили

В момента Volkswagen предлага 5 електрически модела, като скоро те ще се увеличат. От гамата ще отпадне ID.5, но излизат ID. Polo и ID. Cross, като в компанията очакват именно двете нови попълнения да обърнат ситуацията. Ситуацията обаче е тежка, защото дори общите продажби на всички електромобили не могат да настигнат резултатите на най-успешните модели с ДВГ.

Така марката се озовава в ситуация, при която трябва да избира между обеми на продажби и печалби. А времената, в които обемите нарастваха със същата скорост като приходите и печалбите, отдавна отминаха. И желанието да се продава на всяка цена води до проблем, тъй като продажбите на електромобили с нисък марж носят загуби.

Това и накара мениджър в компанията, цитиран от германското издание, да заяви, че „ID. Golf и ID. T-Roc няма да пристигнат до 2030‘’, добавяйки нещо още притеснително – „ако изобщо бъдат произведени някога’’. А реалностите са такива, че вероятността тези два електромобила да не стигнат до конвейера е огромна. В момента Европа е на път да преразгледа бъдещето на автомобилите с ДВГ и да отмени тяхната забрана през 2035, което ще накара не само Volkswagen, но много други производители, да променят плановете си. Ако вече не са го и направили.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 дни )
    Дали ще има или няма забрана на двг няма голямо значение. До 2035 съм двг колите ще отпаднат от пазара, просто технологията за производството им е трудоемка, а поддръжката им е скъпа. Няма как са се конглокират с електромобилите просто, особенно при сегашните строги изисквания за безопасност и екологичност.
  • #10
    Хаха ( преди 2 дни )
    Тази мантра за изравняване на цените я слушаме от десет години.Екселските таблици с продажбите на Тесла също.
  • #9
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Дали когато цените на електромобилите се изравнят с цените на автомобилите с ДВГ, а зареждането на 200-300 км отнема 5-10 минути , ще има някакво значение дали има забрана за ДВГ през 2035 или няма да има? И 100 Ника да напишат, че продажбите на електромобили падат и 300 плюса да си сложат на мненията, ТОВА НЯМА ДА СТАНЕ ИСТИНА. Продажбите на електромобили растат дори при настоящите високи цени. Дори при бавното зареждане. Дори при липсата на зарядна инфраструктура. РАСТАТ!
  • #8
    Хаха ( преди 2 дни )
    Ще има преразглеждане на пълната забрана за ДВГ.Да му мислят производителите на електрички.
  • #7
    анонимен ( преди 2 дни )
    При немците продажбите растат, но има криза. При Тесла продажбите падат, но пазарната капитализация расте. Немците нямат пари за развойна дейност за нови модели. Тесла се къпят в капитал без да постигат нищо смислено с него.
  • #6
    анонимен ( преди 2 дни )
    Спаха сладък сън и сега яка криза във всички масови марки от групата - Сеат продават модели, които трябваше да бъдат обновени още миналата година, а както се очертава ще трябва да се задоволят с тях и през следващата. Кия представиха следващото поколение, а Сеат малко козметични промени.
  • #5
    Хайл 14/88 ( преди 2 дни )
    Как не са се сетили да те питат тесльо какво да направят :)))
  • #4
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Патова ситуация, след като проспаха толкова години. В момента трябва да изберат дали да инвестират в електромобили, за да увеличат продажбите, но тогава пък ще им паднат печалбите и няма да има какво да инвестират. Или пък да инвестират в ДВГ и да си запазят печалбите днес, но пък утре няма какво да продават напред е докладва на полиция
  • #3
    Ами ( преди 2 дни )
    Фактът, че ID. Golf и ID. T-Roc няма да излизат на пазара е отлична новина за VW. Наложително е марката да инвестира в това с което е била на върха през годините - ДВГ!
  • #2
    Хайл 14/88 ( преди 2 дни )
    Според тесльо може да има опашка и да се бият кой да вземе електричка :)))
fallback
Последни