fallback

Кризата във VW зачеркна два основни модела

Бъдещите електрически Golf и T-Roc най-вероятно изобщо няма да се появят

Volkswagen пуска само нови модели и обявява бъдещата поява на друго, но германският производител се сблъсква със сериозен проблем. И той засяга два от най-очакваните модела на марката - електрическите Golf и T-Roc, чиято разработка е спряна.

Германската компания е в криза през последните години, като приближава моментът, в който няма да разполага с нужните средства за разработка на нови модели, най-вече електрически, съобщава вестник Handesblatt. В момента основният приоритет през Volkswagen е разработката на ново поколение на Golf, което ще получи много интересна задвижваща система – самозареждащ се хибрид (HEV). Тя ще дебютира до няколко месеца при новия T-Roc.

Volkswagen продава повече коли, но и губи повече пари

Освен нов Golf, компанията разработва и фейслифт на ID.3, който също трябва да се появи през следващите месеци. Планирани са обновявания и на още няколко модела – както с ДВГ, така и електрически. И разходите по всичко това са огромни, което предизвиква тревоги в ръководството на производителя.

Според Handesblatt германската компания не разполага със средства за разработката на два електрически модела, които са одобрени преди време, и които играят основна роля в плановете на Volkswagen. Бъдещият ID. Golf, както ще се нарича заместникът на ID.3, както и новият ID. Roc, са спрени заради липсата на пари. А причината за това, колкото и изненадващо да звучи, е увеличението на общите продажби на марката.

Volkswagen се стреми към по-ниски маржове, но в момента около 20% от продажбите на марката са на електрически коли. Разходите за тях са огромни и така увеличението на общите продажби с около 2% води на намаляване на чистите приходите с 40%.

Европа дава на VW уникална възможност с електрическите автомобили

В момента Volkswagen предлага 5 електрически модела, като скоро те ще се увеличат. От гамата ще отпадне ID.5, но излизат ID. Polo и ID. Cross, като в компанията очакват именно двете нови попълнения да обърнат ситуацията. Ситуацията обаче е тежка, защото дори общите продажби на всички електромобили не могат да настигнат резултатите на най-успешните модели с ДВГ.

Така марката се озовава в ситуация, при която трябва да избира между обеми на продажби и печалби. А времената, в които обемите нарастваха със същата скорост като приходите и печалбите, отдавна отминаха. И желанието да се продава на всяка цена води до проблем, тъй като продажбите на електромобили с нисък марж носят загуби.

Това и накара мениджър в компанията, цитиран от германското издание, да заяви, че „ID. Golf и ID. T-Roc няма да пристигнат до 2030‘’, добавяйки нещо още притеснително – „ако изобщо бъдат произведени някога’’. А реалностите са такива, че вероятността тези два електромобила да не стигнат до конвейера е огромна. В момента Европа е на път да преразгледа бъдещето на автомобилите с ДВГ и да отмени тяхната забрана през 2035, което ще накара не само Volkswagen, но много други производители, да променят плановете си. Ако вече не са го и направили.

fallback
  • #22
    Хейтър ( преди 51 минути )
    До реалиста Забравяш че Тойота и точно Корола са най продаваните марка и модел в света. Европа е капка в морето. Няма как да си световен лидер с продажби само в Европа. А и не си прав за друго по безличен и бездушен Фолксваген Пасат не се сещам
  • #21
    Реалист ( преди 5 часа )
    Тойота е най-безличният и бездушен автомобил, който може да същесътвува! Точно него да даваш за пример е малко смешно, ускорение на Тойота Корола 2025 година седан 11,6 секунди. Ами, малко по-добре от Лада 2107, впечатляващо. И какво се оказва, купуваш кола, която със смехотворна динамика, базови и евтини материали, с бутафорна антикорозионна защита и само с идеята, че се чупи по-рядко, но пък има по-скъпи ремонти и от Мерцедес. Страхотна логика, няма що!
  • #20
    2loop ( преди 9 часа )
    Стана
  • #19
    Хеми значи Бензин ( преди 10 часа )
    Гейрмания почина с края на дизела и смъртта на урода Пиех
  • #18
    Hvaliprats ( преди 12 часа )
    Сетили се че от електричките се трупат загуби и тръгнали да правят хибриди. Да ама 30 години след Тойота. Стратегия "муха без глава". Бас държа че ще е успешна, ха-ха! А просто трябваше да слушат Акио Тойода по-внимателно. Когато си технологично импотентен, учи се от по-добрите.
  • #17
    анонимен ( преди 13 часа )
    Китайците зачеркнаха германците на собственият си пазар, и следващата крачка е да ги погребат в Европа. Германските коли нямат бъдеще. Скъпи чупливи коли, пълни с китайски части. Както и китайците, скоро и европейците ще осъзнаят че няма смисъл да плащат за китайски коли с германски емблеми. И няма шанс да се върнат 30 г. назад, когато правеха здрави коли, щото и тогава не бяха евтини.
  • #16
    БАЙ Х@Й ( преди 13 часа )
    Не иновативната фирма Фолксваген продава по 10 милиона автомобила.Тесла се мъчи да надхвърли 2 милиона,при обещани 20 милиона от Тесльо ревльото.
  • #15
    БАЙ Х@Й ( преди 13 часа )
    Ни риви Тесльо!Тесла отново няма да изпълни заявката ти в Екселските таблици.Колко се предвиждаше да произведат тази година,4 или 5 милиона.
  • #14
    Скъсани боксерки ( преди 13 часа )
    Фолксваген никога не е била иновативна фирма. И като цяло, разчита на традиционно консервативна клиентела. И на държавна подкрепа, разбира се. Нищо чудно, ако изпаднат в много дълбока криза.
  • #13
    анонимен ( преди 13 часа )
    Не просто ще избухнат продажбитем, ами направо ще се разцепят като китайска електричка...от 15 години чакаме това да се случи...
fallback
Последни