IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lexus LFA се завърна като... електромобил

Концептуалният модел изглежда готов за серийно производство

Lexus LFA е една от най-забележителните суперколи в историята, като нейното производство продължи само 2 години - от 2010 до 2012, а общият тираж беше от едва 500 бройки. Оттогава феновете се молят за завръщането на модела и то вече е факт.


Lexus LFA Concept


Луксозната марка на Toyota представи LFA Concept - първият Lexus, който носи емблема LFA от 2012. насам. Както става ясно от името - концепция, този автомобил не е готов за производство. А още по-разочароващо е какво се крие под капака. Или по-точно липсата му.

Оригиналната суперкола разчиташе на страхотно звучащ V10 с червена линия от 9 500 оборота в минута, разработен от Yamaha. Него вече го няма, като е заменен от батерии. Новият LFA е изцяло електрически, като от Lexus не разкриват подробности за производителността или конфигурацията на батериите.


Lexus LFA Concept


Компанията се опитва да оправдаe електрическата си задвижваща система, заявявайки: „Името LFA не е ограничено само за превозни средства, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Той символизира превозно средство с технологии, които инженерите трябва да запазят и предадат на следващото поколение."

Все пак има някои подробности за суперколата. Тя е изградена около ново леко, високо-твърдо алуминиево шаси. То е същото, което дебютира и днес при серийните състезателни автомобили Toyota GR GT и GT3. Само че моделът Toyota получава хибрид с V8 с двойно турбо, а не батерии.


Lexus LFA Concept


Визуално новият LFA изглежда почти идентичен със Sport Concept, който се появи по-рано тази година в Монтерей. Панелите на купето са почти същите, с няколко дребни корекции тук-там, които го правят да изглежда по-готов за производство. Като се има предвид, че не се е променило много (или освен името), има основания да се смята, че предстоящата продукционна версия няма да се отклони много от тази крайна концепция.

Като размери концепцията LFA е с дължина 4690 мм, широчина - 2040 мм и междуосие 2725 мм). В същото време интериорът се отличава с агресивни детайли, които обгръщат шофьора. На мястото на тактилен инструментален панел има група екрани, без централен инфотейнмънт екран.


Още снимки на новия Lexus LFA – вижте в галерията:

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 32 минути )
    Какво се връзвате на биполярния? Тоя е тотален наркоман - имаше мнения към полунощ, после в 3 часа през нощта и след това към 7 часа сутринта. Повече няма какво да се добави към диагнозата му.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 час )
    Да го duhat!!!Мате Римац каза истината в прав текст - няма пазар за супер коли на ток. Богаташите си искат големия шумен двигател, та да ги чуят и видят като идват и като тръгват, а и за техен си собствен кеф вероятно. Да се знае къде са си дали парите. Тия EV само съскат като... спукан балон!
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 час )
    Една статия по-нагоре е новата изцяло бензинова супер тойота бе кретеноиде! Какъв път на индустрията показва с нея Тойота?!? Не че много много асимилираш прочетеното, но и това което асимилираш, го правиш като дяволя, евангелието
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 час )
    Хехехе дизловия електрик няма спиране! Тойота просто показва, че ще предлага добри коли с всякакво задвижване! Нещо което винаги са казвали, че ще правят когато пазара има нужда от това! Ако бяха слушали твоите съвети да се мъчат само на електрички с появата не тесла, днес щяха да са на дереджето на Нисан! А не да продължават да чупят рекорди по продажби!
  • #1
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 час )
    Антиелектриците са в шок! Toyota е и трябва да я хвалят. Електромобил е и трябва да го плюят. Затова ще се възползват от единствената трета опция - да псуват по мен без да споменават нищо за статията! А Toyota им казва в прав текст накъде тръгва индустрията с избора на задвижване на своя флагман!