IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени

С нейна помощ бъдещите електромобили биха могли да спестят значително тегло

Преди малко повече от месец, марката Yasa, собственост на Mercedes, представи електромотор с рекордни показатели – тегло от само 12,7 кг и с капацитет до 1006 к.с. Компанията разкри, че този аксиален двигател ще се използва като колесен мотор за следващото поколение електромобили и дори може да замени традиционните системи за спиране на задните колела.


Yasa


Въпреки че електрическите мотори в колелото не са нещо ново, те не са широко разпространени на пазара на електрически автомобили, отчасти защото са тежки и обикновено не са особено мощни. Новият мотор на Yasa постави неофициален рекорд за плътност на електромотора от 59 kW (79 к.с.).

Въпреки че двигателят може да достигне максимална мощност до 1006 к.с., производителят отбелязва, че непрекъснатата му мощност варира между 469 и 536 к.с. Той може да се комбинира с двоен инвертор с тегло 15 кг, който Yasa също е разработила вътрешно и който може да се окаже идеален за мощни хиперколи и други приложения на високопроизводителни електромобили.

Yasa


После идва въпросът със спирането, като от Yasa посочват, че нейният мотор в колелото предлага такава "невероятна регенеративна производителност", че системата потенциално може да елиминира нуждата от използване на традиционни задни спирачки.

Това може да позволи на производителите не само да се откажат от важни спирачни компоненти, но и от задните карданни валове, като потенциално спестяват до 200 кг от настоящите модели и до 500 кг при нови модели, разработени от нулата.

Yasa


„Благодарение на изключителната си регенеративна способност, тази система има потенциала драстично да намали размера на задните спирачки на електромобил – или дори да ги премахне напълно в определени архитектури," обяснява Саймън Одлинг, ръководител на отдел New Technology в Yasa.

Той допълва, че чрез улавяне на много по-голям дял от регенеративната спирачна енергия, тази технология може да осигури значително увеличение на пробега на електромобилите.

Mercedes-AMG GT


„Освен това, нашата нова задвижваща система с мотор в колелото не само позволява значително по-леки, по-ефективни и по-високопроизводителни електромобили, но и значително създава пространство в архитектурата на електромобила, давайки на производителите безпрецедентна свобода да преработят и оптимизират опаковките, аеродинамиката и кинематиката на следващото поколение автомобили", добавя Одлинг.

Аксиалните флукс мотори на Yasa ще се използват в новия изцяло електрически Mercedes-AMG GT 4-врат седан и SUV. Въпреки това, тези модели не се очаква да използват моторите като вградени в колелото, ще имат един на предния мост и два на задния.


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 16 часа )
    Как ли пък не! Електрическа Корса с 50 квтч батерия и рейндж 200 км, срещу 300 кг. по лека бензинова с 700 км рейндж.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 16 часа )
    Как ли пък не! Електрическа Корса с 50 квтч батерия и рейндж 200 км, срещу 300 кг. бензинова с 700 км рейндж.
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 16 часа )
    Тоест пак сравняваш ябълки с електрически крушки. Само спирачните апарати и дискове на спортен автомобил тежък 12 кг, колкото 1000 коня електрически двигател, който няма нужда нито от спирачна система, нито от полуоски, диференциал евентуално още един диференциал, раздатка скоростна кутия, и двигател,, изпускателна система, които заедно тежат онези 500 кг които тежи батерията. И като напълниш батерията с ток не вдигаш теглото с 50 кг
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Хаха ( преди 16 часа )
    И дори и с 300 кг повече електрическата корса е много по ефективна и евтина за каране. А тенденцията за електромобилите е да се намаляват теглата, за разлика от на двг-то. Така че електромобилите ще стават още по-енергоефективни.
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 16 часа )
    До хаха. Олекотената Toyota 640 коня тежи колкото тежка електричка - 1750 килограма. Ами ако електричката бъде олекотена с 200 кг и има 4000 коня на колелата - почти два пъти повече на едно единствено колело отколкото почти цялата мощност на най-мощната Toyota?
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Форд ( преди 16 часа )
    Двигател на Форд CVH 1,6 тежи 112 кг, двигател zetec se 1,6 тежи 81 кг.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 17 часа )
    Опел е Корса 136 к.с 50 квтч батерия тежи 1455 кг. Опел Корса автоматик 130 к.с. тежи 1158 кг. или 300 кг електричката е по тежка.Със 100 квтч батерия разликата ще още по голяма.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 17 часа )
    Пежо е 2008 136к.с. 50 квтч батерия тежи 1550 кг. Пежо 1,5 BlueHdi 130 к.с. тежи 1270 кг. или почти 300 кг електричката е по тежка.Ако се сложи 100 квтч батерия не ми се мисли колко ще е разликата.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Съмнява ме да спестява чак стотици килограми както пише.. Иначе много добре ако е така, че задните спирачки ще бъдат заменени от мотора
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 17 часа )
    спирачките винаги трябва да се доверяват на механиката, а не на електрониката...достатъчно е един единствен път електрониката на спирачките да се обърка и край....