IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени

С нейна помощ бъдещите електромобили биха могли да спестят значително тегло

Преди малко повече от месец, марката Yasa, собственост на Mercedes, представи електромотор с рекордни показатели – тегло от само 12,7 кг и с капацитет до 1006 к.с. Компанията разкри, че този аксиален двигател ще се използва като колесен мотор за следващото поколение електромобили и дори може да замени традиционните системи за спиране на задните колела.


Yasa


Въпреки че електрическите мотори в колелото не са нещо ново, те не са широко разпространени на пазара на електрически автомобили, отчасти защото са тежки и обикновено не са особено мощни. Новият мотор на Yasa постави неофициален рекорд за плътност на електромотора от 59 kW (79 к.с.).

Въпреки че двигателят може да достигне максимална мощност до 1006 к.с., производителят отбелязва, че непрекъснатата му мощност варира между 469 и 536 к.с. Той може да се комбинира с двоен инвертор с тегло 15 кг, който Yasa също е разработила вътрешно и който може да се окаже идеален за мощни хиперколи и други приложения на високопроизводителни електромобили.

Yasa


После идва въпросът със спирането, като от Yasa посочват, че нейният мотор в колелото предлага такава "невероятна регенеративна производителност", че системата потенциално може да елиминира нуждата от използване на традиционни задни спирачки.

Това може да позволи на производителите не само да се откажат от важни спирачни компоненти, но и от задните карданни валове, като потенциално спестяват до 200 кг от настоящите модели и до 500 кг при нови модели, разработени от нулата.

Yasa


„Благодарение на изключителната си регенеративна способност, тази система има потенциала драстично да намали размера на задните спирачки на електромобил – или дори да ги премахне напълно в определени архитектури," обяснява Саймън Одлинг, ръководител на отдел New Technology в Yasa.

Той допълва, че чрез улавяне на много по-голям дял от регенеративната спирачна енергия, тази технология може да осигури значително увеличение на пробега на електромобилите.

Mercedes-AMG GT


„Освен това, нашата нова задвижваща система с мотор в колелото не само позволява значително по-леки, по-ефективни и по-високопроизводителни електромобили, но и значително създава пространство в архитектурата на електромобила, давайки на производителите безпрецедентна свобода да преработят и оптимизират опаковките, аеродинамиката и кинематиката на следващото поколение автомобили", добавя Одлинг.

Аксиалните флукс мотори на Yasa ще се използват в новия изцяло електрически Mercedes-AMG GT 4-врат седан и SUV. Въпреки това, тези модели не се очаква да използват моторите като вградени в колелото, ще имат един на предния мост и два на задния.


0 от 500
  • #43
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 часа )
    Ама 2038 година може вече успешно да трансплантират матки на мъже и ти наистина да заченеш от Мъск, ама не няма да чакам 2038! Знаем те какъв си въртигъз и като не можеш да си защитиш тезата я пренасяш за възможна в далечното бъдеще! Клиповете дето толкова хвалиш 2038г ли са снимани? Последно днес има ли камион който се зарежда за 5 мин или не? За 2038 едно е сигурно - ти още ще караш дизел!
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    То обещаваха и че до края на годината ще има 10-ки модели с толкова бързо зареждане. При това на цена около 20к долара. До колкото знам един месец преди края на годината има точно 2 модела и реално са на ниво поръчка. Имат само демонстрационни произведени. И по-евтиния започва от 28к долара и удря до 38к. Което адски висока цена за Китай. Дори да не забравяме че това цена след субсидии, без печалба, ако не и на загуба.
  • #41
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 часа )
    Ако отидеш в шоурум който аз ти посоча, приемам облога. И понеже си антиматематик и никога не питаш процент от какво, обърни внимание че цялата батерия Не се зарежда за 5 минути. Никой не отива с 0% на зарядната и не зарежда до 100%. Пет минути е СТАНДАРТНОТО зареждане на 60% от капацитета, което Още първата Тесла модел s обявяваше - 40 минути от 20 до 80%.
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 часа )
    Тоест ще ти изчакаш до 2038 година за да ти го снимам и дотогава няма да досаждаш с глупави въпроси?
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 часа )
    Тоест като заредиш камион за 5 мин. снимай клип и го пусни! Като заредиш ел. кола за 5 мин. запиш клип и го пусни! Аз след 15 мин мога да съм в шоурум на BYD и мога да се хвана на бас за 10 000 000 Евро, че няма да ми предложат кола която да се зареди за 5 мин! Ти ще се докажеш ли тезата на практика или пак по клипчета! За клипчетата за горящите XIAOMIта нещо ще кажеш ли? Или те са AI? Те доказват ли, че колите на XIAOMI горят и в тях изгарят хора или не?
  • #38
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    И продължаваш да не правиш разлика между потенциал на вече разработени технологии които са в производство и масовото им внедряване, което ще отнеме 5-10 години за да стане наистина масова технология. Както едно време са били повечето масови технологии - само във флагманите в автомобили които се броят на пръстите на едната ръка
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    Тоест всички клипове на реални данни от зареждане на електромобилите на BYD с 1000 kW мощност са лъжа и са генерирани от изкуствения интелект?
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 часа )
    На BYD май, на CATL юни, проивеждали, щели да произвеждат, щяли да произвеждат, на пазара нямат кола с пробег над 550км и зареждане от 20 до 80% под 15 мин!!!!! И говриш за електромобили тук, а до преди това за камиони! Ти ел. влекач виждал ли си на живо? Знаеш ли колко му е батерията? Нея ли ще заредиш за 5 мин! Преди или след оволацията за Мъск ще ти се случи това?!
  • #35
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    И всеки един електромобил може да зареди за пет минути. Въпросът е колко енергия зарежда за пет минути. От CATL Вече започнаха производство на клетки, които могат да зареждат от 5 до 70% за 5 минути. От BYD май зареждаха от 10 до 80% пак за 5 минути. Какъв е проблема и камионът да е оборудвам с такива КЛЕТКИ? И тук пак стигаме до въпроса, ЗАЩО ДИЗЕЛОВИТЕ КАМИОНИ ЗАРЕЖДАТ ЗА 20 МИНУТИ? Дали защото е невъзможно по-бързо или ЗАЩОТО НЕ Е НЕОБХОДИМО?
  • #34
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    Какво стана ли? Обещаха да ги произвеждат 15 години след като Toyota обеща да произвежда твърдотелни батерии. Теб си изминават с тях по 1600 км на денонощие и целият инфлут вече е навъртял милиони километри, докато за твърдотелната батерия на Toyota която се зарежда за 5 мин дори картинка не сме видяли, всичко е обещания само на думи. Завода за производство на камиони вече се строи. Toyota кога ще започнат да строят завода за твърдотелни батерии, за да могат камионите да зареждат за пет минути?