fallback

Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени

С нейна помощ бъдещите електромобили биха могли да спестят значително тегло

Преди малко повече от месец, марката Yasa, собственост на Mercedes, представи електромотор с рекордни показатели – тегло от само 12,7 кг и с капацитет до 1006 к.с. Компанията разкри, че този аксиален двигател ще се използва като колесен мотор за следващото поколение електромобили и дори може да замени традиционните системи за спиране на задните колела.

Въпреки че електрическите мотори в колелото не са нещо ново, те не са широко разпространени на пазара на електрически автомобили, отчасти защото са тежки и обикновено не са особено мощни. Новият мотор на Yasa постави неофициален рекорд за плътност на електромотора от 59 kW (79 к.с.). Въпреки че двигателят може да достигне максимална мощност до 1006 к.с., производителят отбелязва, че непрекъснатата му мощност варира между 469 и 536 к.с. Той може да се комбинира с двоен инвертор с тегло 15 кг, който Yasa също е разработила вътрешно и който може да се окаже идеален за мощни хиперколи и други приложения на високопроизводителни електромобили.

После идва въпросът със спирането, като от Yasa посочват, че нейният мотор в колелото предлага такава "невероятна регенеративна производителност", че системата потенциално може да елиминира нуждата от използване на традиционни задни спирачки. Това може да позволи на производителите не само да се откажат от важни спирачни компоненти, но и от задните карданни валове, като потенциално спестяват до 200 кг от настоящите модели и до 500 кг при нови модели, разработени от нулата.

„Благодарение на изключителната си регенеративна способност, тази система има потенциала драстично да намали размера на задните спирачки на електромобил – или дори да ги премахне напълно в определени архитектури," обяснява Саймън Одлинг, ръководител на отдел New Technology в Yasa. Той допълва, че чрез улавяне на много по-голям дял от регенеративната спирачна енергия, тази технология може да осигури значително увеличение на пробега на електромобилите.

„Освен това, нашата нова задвижваща система с мотор в колелото не само позволява значително по-леки, по-ефективни и по-високопроизводителни електромобили, но и значително създава пространство в архитектурата на електромобила, давайки на производителите безпрецедентна свобода да преработят и оптимизират опаковките, аеродинамиката и кинематиката на следващото поколение автомобили", добавя Одлинг. Аксиалните флукс мотори на Yasa ще се използват в новия изцяло електрически Mercedes-AMG GT 4-врат седан и SUV. Въпреки това, тези модели не се очаква да използват моторите като вградени в колелото, ще имат един на предния мост и два на задния.

fallback
  • #33
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Е така де, при 300 l на час колко литра харчи на денонощие? Колко струва? Ами за година
  • #32
    РУК ( преди 1 ден )
    Ще заредиш батерия на камион за 5 мин, точно когато заченеш от Илон Мъск! Айде първо поне за 5мин. зареждай произволна електричка, после си смени дъртия дизел който караш с електричка и тогава ела да обясняваш как зареждаш ел. камиони за 5 мин! Това зареждане преди или след като Семито на Тесла избие всички други в тежкотоварния транспорт ли ще е? Абе кво стана с това Семи, нищо не се чува за него вече? Пепси май ги рециклираха за кенчета за 7up!
  • #31
    Хаха ( преди 1 ден )
    Минните дизелови самосвали горят литри на час психотроле, 300 л/ч е напълно нормален разход за такъв звяр.
  • #30
    Димов ( преди 1 ден )
    10 тона батерия ще е 1600 квтч,40 тона батерия ще е 6600 квтч ще го напълниш за 5 минути по средно марсиански време.
  • #29
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Всичките ви ТЕОРИИ се разбиват на пух и прах от собствените ви ПРАКТИЧЕСКИ примери.
  • #28
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Казано по друг начин, според тебе ако разхода на едно clio или там какъвто беше примерът за 1300 кг автомобил e 6 на 100, то 13 тонен камион ще харчи 60 на 100, 40 тонен ще харчи 180 на 100, а 450 тонен ще харчи 2000 литра на 100 км! Ти наистина си неописуем гений!
  • #27
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Тоест ако за единия е нужен 5 т резервоар за другия ще е нужен 50 тонен резервоар. Математиката винаги ти е била силната страна. А физиката още по-силна!
  • #26
    Антитрол ( преди 1 ден )
    И Сега остава въпроса, може ли един резервоар на камион независимо дали е кариерен самосвал или ТИР да се напълни за пет минути вместо за 20 като сега? Разбира се че е физически възможно, но въпросът е защо не се прави? Ще си спестя задаването на въпроса защото психопатите не отговарят на въпроси и ще дам правилния отговор ЗАЩОТО НЕ Е НУЖНО ЗАРЕЖДАНЕ ЗА ПЕТ МИНУТИ.
  • #25
    Димов ( преди 1 ден )
    За 40 тонен минем камион батериите са 4,5 тона.За 450 тонен самосвал ще са нужни 45 тона батерии.Батерии ли ще вози или товар?
  • #24
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Тоест имаме 20 минути пълнене на резервоар срещу пет минути пълнене на батерия. За един час могат да напълнят батерията 12 пъти
fallback
Последни