fallback

Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени

С нейна помощ бъдещите електромобили биха могли да спестят значително тегло

Преди малко повече от месец, марката Yasa, собственост на Mercedes, представи електромотор с рекордни показатели – тегло от само 12,7 кг и с капацитет до 1006 к.с. Компанията разкри, че този аксиален двигател ще се използва като колесен мотор за следващото поколение електромобили и дори може да замени традиционните системи за спиране на задните колела.

Въпреки че електрическите мотори в колелото не са нещо ново, те не са широко разпространени на пазара на електрически автомобили, отчасти защото са тежки и обикновено не са особено мощни. Новият мотор на Yasa постави неофициален рекорд за плътност на електромотора от 59 kW (79 к.с.). Въпреки че двигателят може да достигне максимална мощност до 1006 к.с., производителят отбелязва, че непрекъснатата му мощност варира между 469 и 536 к.с. Той може да се комбинира с двоен инвертор с тегло 15 кг, който Yasa също е разработила вътрешно и който може да се окаже идеален за мощни хиперколи и други приложения на високопроизводителни електромобили.

После идва въпросът със спирането, като от Yasa посочват, че нейният мотор в колелото предлага такава "невероятна регенеративна производителност", че системата потенциално може да елиминира нуждата от използване на традиционни задни спирачки. Това може да позволи на производителите не само да се откажат от важни спирачни компоненти, но и от задните карданни валове, като потенциално спестяват до 200 кг от настоящите модели и до 500 кг при нови модели, разработени от нулата.

„Благодарение на изключителната си регенеративна способност, тази система има потенциала драстично да намали размера на задните спирачки на електромобил – или дори да ги премахне напълно в определени архитектури," обяснява Саймън Одлинг, ръководител на отдел New Technology в Yasa. Той допълва, че чрез улавяне на много по-голям дял от регенеративната спирачна енергия, тази технология може да осигури значително увеличение на пробега на електромобилите.

„Освен това, нашата нова задвижваща система с мотор в колелото не само позволява значително по-леки, по-ефективни и по-високопроизводителни електромобили, но и значително създава пространство в архитектурата на електромобила, давайки на производителите безпрецедентна свобода да преработят и оптимизират опаковките, аеродинамиката и кинематиката на следващото поколение автомобили", добавя Одлинг. Аксиалните флукс мотори на Yasa ще се използват в новия изцяло електрически Mercedes-AMG GT 4-врат седан и SUV. Въпреки това, тези модели не се очаква да използват моторите като вградени в колелото, ще имат един на предния мост и два на задния.

fallback
  • #53
    анонимен ( преди 21 часа )
    Технологиите се развиват, а някои компанийки още си мислят, че водородът ще успее...
  • #52
    Антитрол ( преди 22 часа )
    За разлика от вас, аз не съм мечтател утопист, който вярва че всичко става с щракане на пръсти и реалността се променя за ден. Някой производител или политик решава че от днес ще забрани някой физичен закон и ще напише нов и от другата седмица в света преминава на водород, който е много по-евтин от бензина и за седмица са изградени милиони зарядни станции за водород, а от излишъка на водорода се произвежда синтетично гориво за старите автомобили.
  • #51
    Антитрол ( преди 22 часа )
    А иначе кога съм казвал, че няма да се произвеждат други батерии, като пуснат тези с пет минути зареждане? Просто оттук нататък няма да изграждат нови производствени мощности за останалите батерии, когато изчистят детските болести на тези. Но съществуващите производствени мощности за стари поколения батерии ще се използват докато не се амортизират, точно както Toyota не иска да произвежда електромобили, защото е инвестирала в производствени мощности за хибриди и не може да захвърли тези инвести
  • #50
    Антитрол ( преди 22 часа )
    Когато липсва техническа грамотност, не правиш разлика между 4 милиона бавни зарядни станции, на някои на които се зареждат часове с 10 000 зарядни станции, на които автомобилите стоят по 5 минути. Тогава осъзнаваш колко много са 10 000 зарядни станции за три години дори за Китай. На тях могат да зареждат милиони автомобили, А за три години надали ще произведат толкова. И както сам казваш, могат да зареждат и на всички останали зарядни станции, включително от домашен контакт.
  • #49
    анонимен ( преди 22 часа )
    В Китай има над 4 милиона публични станции, ти ми говориш за 500. Това дори не е капка в морето. Значи тогава и там няма смисъл от такива коли. Планът е за 100к такива за 3 години. Дори тези 100к са малко до 4-те милиона. Но предвид че колите на BYD могат да зареждат от 2 зарядни едновременно ги прави напълно пригодни навсякъде. Но сам казваш, ами няма ги.
  • #48
    до трола ( преди 22 часа )
    Пак сменяш мнението. Точно това ти казах тогава. Без значение колко евтино е производството, цената ще е висока докато не изчезнат другите батерии. Ти ми каза че това няма значение, там гонят ниска цена с цел да залеят пазара и заместят ДВГ и колите ще са евтини.
  • #47
    Антитрол ( преди 22 часа )
    Но пък за сметка на това, BYD още преди половин година започнаха да продават в Китай своите автомобили с 1000 киловата зареждане, както и вече изградиха 500 от обещаните 10 000 мегаватови зарядни станции на които да зареждат тези автомобили. Не го слушай психотролът, който се прави на интересен, че ще търси такъв автомобил в Европа, където няма смисъл да го продават, ДОРИ ДА ИМАТ ИЗЛИШНИ БРОЙКИ, А ТЕ НЯМАТ. ДОРИ ДА ИСКАТскандали за детските болести, А ТЕ НЕ ИСКАТ, НЯМА КЪДЕ ДА СЕ ЗАРЕЖДАТ.
  • #46
    Антитрол ( преди 22 часа )
    До 42. Абсолютно си прав. CATL направиха анонс на своите батерии с 1300 kW само защото седмица преди това BYD направиха анонс на своите 1000 киловата зареждане. Повече от очевидно е, че закъсняват със сроковете. А иначе или лъжеш или нещо не си разбрал, но никога не са обещавали ниски цени точно за тези батерии. И няма защо да го правят, след като в момента поемат риска за всички детски болести, които със сигурност ще предстоят с тази не изпитана технология, ДОРИ СЕБЕСТОЙНОСТТА ДА Е НИСКА
  • #45
    Антитрол ( преди 22 часа )
    1000 коня двигатели тежащи 12,5 кг ВЕЧЕ СА В РЕАЛНОСТТА. Батериите, които зареждат от 5 до 70% ВЕЧЕ СА В РЕАЛНОСТТА кога и дали ще станат масови, е въпрос на ВРЕМЕ, а не за ФАНТАЗИИ, като вашите, как видиш ли някой в бъдещето щял да промени физичните закони за да проработи и водорода и синтетичните горива. Синтетичните горива СА РЕАЛНОСТ от времето на Хитлер. Те няма да проработят ПО ИКОНОМИЧЕСКИ ПРИЧИНИ, защото ФИЗИЧЕСКИ, винаги ще изискват 6 пъти повече енергия за 100 км
  • #44
    Антитрол ( преди 22 часа )
    То пък защото електро двигателите от статията са монтирани в хиляди автомобили и са много реални като ги коментираме? ТОВА Е ПОТЕНЦИАЛ, който нито синтетичните горива нито водородът в които ВЯРВАШ, нямат. Ако не можеш да измислиш как нещо да работи дори на ТЕОРИЯ, ЗАЩОТО ПРОТИВОРЕЧИ НА ФИЗИКАТА, и векове да минат няма да навлезе в ПРАКТИКАТА и РЕАЛНОСТТА.
fallback
Последни