fallback

Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени

С нейна помощ бъдещите електромобили биха могли да спестят значително тегло

Преди малко повече от месец, марката Yasa, собственост на Mercedes, представи електромотор с рекордни показатели – тегло от само 12,7 кг и с капацитет до 1006 к.с. Компанията разкри, че този аксиален двигател ще се използва като колесен мотор за следващото поколение електромобили и дори може да замени традиционните системи за спиране на задните колела.

Въпреки че електрическите мотори в колелото не са нещо ново, те не са широко разпространени на пазара на електрически автомобили, отчасти защото са тежки и обикновено не са особено мощни. Новият мотор на Yasa постави неофициален рекорд за плътност на електромотора от 59 kW (79 к.с.). Въпреки че двигателят може да достигне максимална мощност до 1006 к.с., производителят отбелязва, че непрекъснатата му мощност варира между 469 и 536 к.с. Той може да се комбинира с двоен инвертор с тегло 15 кг, който Yasa също е разработила вътрешно и който може да се окаже идеален за мощни хиперколи и други приложения на високопроизводителни електромобили.

После идва въпросът със спирането, като от Yasa посочват, че нейният мотор в колелото предлага такава "невероятна регенеративна производителност", че системата потенциално може да елиминира нуждата от използване на традиционни задни спирачки. Това може да позволи на производителите не само да се откажат от важни спирачни компоненти, но и от задните карданни валове, като потенциално спестяват до 200 кг от настоящите модели и до 500 кг при нови модели, разработени от нулата.

„Благодарение на изключителната си регенеративна способност, тази система има потенциала драстично да намали размера на задните спирачки на електромобил – или дори да ги премахне напълно в определени архитектури," обяснява Саймън Одлинг, ръководител на отдел New Technology в Yasa. Той допълва, че чрез улавяне на много по-голям дял от регенеративната спирачна енергия, тази технология може да осигури значително увеличение на пробега на електромобилите.

„Освен това, нашата нова задвижваща система с мотор в колелото не само позволява значително по-леки, по-ефективни и по-високопроизводителни електромобили, но и значително създава пространство в архитектурата на електромобила, давайки на производителите безпрецедентна свобода да преработят и оптимизират опаковките, аеродинамиката и кинематиката на следващото поколение автомобили", добавя Одлинг. Аксиалните флукс мотори на Yasa ще се използват в новия изцяло електрически Mercedes-AMG GT 4-врат седан и SUV. Въпреки това, тези модели не се очаква да използват моторите като вградени в колелото, ще имат един на предния мост и два на задния.

fallback
  • #63
    Антитрол ( преди 3 часа )
    А детските болести са присъщи за ВСЯКО НОВО ПРОИЗВОДСТВО. Да не говорим за нова технология. Въобще няма да се учудя да има и някой друг пожар при тези 1000-1400 ампера токове на зареждане. Това въобще не е шега работа. Една хлабава връзка и тези 1000 волта правят една страшна дъга, като на електрожен, която буквално реже метал.
  • #62
    Антитрол ( преди 4 часа )
    За кое лъжат? Лъжеца все вика дръжте лъжеца, но никога не казват НИЩО КОНКРЕТНО, НЕ ЦИТИРАТ И НЕ ОТГОВАРЯТ, като истински патологични лъжци! Мощността ли е лъжа? Времето за зареждане от 5 до 70%? Единствената "лъжа" е колко километра могат да се изминат с тези 65% от капацитета на батерията, но това зависи от скоростта на движение.
  • #61
    РУК ( преди 4 часа )
    В темата за разцепеното НИО от която избяга,е типичния пример за китайския подход!Разцепването на колата не е детска болест,а дефект,за който много добре знаят!Аз,без да съм инженер на авто шасита,като видях тяхна кола отдолу,без батерия,питах - така достатъчно здрава ли е?Отговора беше - да, повечето удари са отпред отзад или в страничната колона.Няма проблем.Да,няма проблем като правиш кола да мине краш теста, но като се удари в бордюр се цепи!Айде скрий се и тук с твоите детски болести!
  • #60
    РУК ( преди 4 часа )
    С детските болести очевидно имаш опит!Ако вашите са те лекували на времето, сега щеше да е много по-добре и за теб и за всички!Детски болести при колите са бъгава мултимедия, слаб носач, дефектно уплътнение на маслен филтър, грешно избрана хидравлична течност! Да лъжеш за пробега, скоростта на зареждане, надежността на батерията не е детска болест,а ЛЪЖА! Детски болести в батериите и зареждането не може да има!По простата причина,че са достатъчно прости да се предвидят всичките им проблеми!
  • #59
    Антитрол ( преди 6 часа )
    Камион НЯМА СМИСЪЛ да се зарежда за 5 мин. Дори дизеловите НЕ ГО ПРАВЯТ, ЗАЩОТО НЕ Е НЕОБХОДИМО. Не че не могат и по-бързо с по-голям дебит на колонката.
  • #58
    Антитрол ( преди 6 часа )
    Дозарежда телефона поне 3 пъти
  • #57
    Антитрол ( преди 6 часа )
    Като си купиш батерия от Али експрес и ВЯРВАШ, така се получава. Батерия Xiaomi вдига 20-30% на телефона за може би 10-15 минути. По-бързо от зарядно на iPhone
  • #56
    Антитрол ( преди 6 часа )
    Тоест ПОВТАРЯШ МОЯТА ТЕЗА " #46 Антитрол ( преди 5 часа ) И няма защо да го правят, след като в момента поемат риска за всички детски болести, които със сигурност ще предстоят с тази не изпитана технология"
  • #55
    РУК ( преди 6 часа )
    А примера с батери банк ти го давам защото те са олицетворение на китайската технология! 40 000 mAh батерия с fast charging която едва успява за 2 часа зарежда телефон 5 000mAh и се разрежда от 100 до 25%! Айде плямпай си глупостите за 2038, намеси водорода, тойота, масква, сорос, урсула и т.н. Като заредиш камион за 5 мин, ела покажи клипа! И като си купиш електричка направи същото. Да хванем ли бас кое ще е възможно по-скоро?
  • #54
    РУК ( преди 6 часа )
    Китай е на път да забрани външните батерии за телефони заради над 1000 случая на пожари в жилища само последната година! Знаеш ли защо Китай не изнася прехвалените си коли с бързо зареждане? Не защото няма "излишни бройки" не защото не могат да изградят в Европа мрежа от 10 000 мегаватови станции!А защото другаря Си забрани износа на коли които са с ниско качество!Когато една държава наливаща милиарди в експанзия на вън,не изнася уж най-добрата си технология,това е защото тази технология е кофти
fallback
Последни