IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси

Японците обявиха GR GT за състезателен автомобил, който е легален за пътищата

Toyota има впечатляваща история със спортните си автомобили. Тя започна с легендарната Toyota 2000GT, а десетилетия по-късно Lexus даде на света LFA. Сега подразделението Gazoo Racing представя най-новия си флагман - GR GT, който Toyota нарича „легален за пътя състезателен автомобил’’.


Toyota GR GT


Три ключови елемента определят развитието на GR GT. Центърът на тежестта трябва да е нисък, теглото да е сравнително малко, а колата – достатъчно твърда, за са реализира максимална аеродинамичната производителност. А обявените характеристики доказват всичко това - GR GT разполага с поне 640 к.с., центърът на тежестта е максимално надолу, а теглото е ниско, първата изцяло алуминиева рама на Toyota.

Мощността идва благодарение на чисто нов V8 двигател с двойно турбо и един електрически мотор, интегриран в трансмисията. Освен споменатите 640 к.с., моторът предлага и 850 Нм въртящ момент, като цялата сила се предана към задната ос с новоразработена осемстепенна автоматична скоростна кутия.


Toyota GR GT


GR GT е първият модел, който използва новото изцяло алуминиево шаси на Toyota. Панелите на каросерията са изработени от пластмаса, подсилена с въглеродни влакна, и алуминий. Голямата мощност и ниско тегло се нуждаят и от ефективни спирачки, като в случая те са карбоново-керамични. Върху 20-цоловите джанти са поставени гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

В Toyota са си поставили цел максимално тегло от 2450 кг, което е от особена важност за представянето на автомобила. За сравнение, Porsche 911 GTS тежи 2250 кг, но не трябва да се пропуска факта, че GR GT произвежда 110 к.с. повече от германския модел, а освен това разполага със значително по-висок въртящ момент.


Toyota GR GT


Напълно очаквано кабината е ориентирана към шофьора. Там няма емблеми на Toyota, тъй като това наистина е продукт на GR. Карбоновите седалки Recaro изглеждат страхотно. А целият интериор повече прилича на Lexus, отколкото на Toyota, като съчетава спорт и лукс от най-висок клас.

Засега липсват други подробности за новия флагман на японския производител, като най-важните са дали ще има ограничение на тиража, както и какви ще бъдат цените на суперколата.


Още снимки на новата суперкола на Toyota – вижте в галерията:


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нещо сте се объркали защото новата кола ще тежи 1750 кг което е доста брутално да а сравненията с Порше са безмислени.
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тия превъртяха това е брутална кола бе
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    Toyota правят и V8 и V10 и V12, а Хеми не е това, което си мислиш. В Холандия ги карат на газ масово, а в скандинавските страни съм чувал, че и на дърва вървят. Хеми е вид конструкция, а не търговска марка. Съкращение е.
  • #17
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 2 седмици )
    Май скоро никой няма да стигне Годзилата на Нисан GTR! Двойно предаване, великолепна динамика и адекватна цена. Факт!
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    пак шекерлъци! ( преди 2 седмици )
    "В Toyota са си поставили цел максимално тегло от 2450 кг, което е от особена важност за представянето на автомобила. За сравнение, Porsche 911 GTS тежи 2250 кг..." - тоя шекерчУ не е виждал Порше и през плет! 1250кг е поршето в GT-сериите (хиляда двеста и петдесет килограма)!!!
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    Това не са килограми, а паундове.
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Car guy ( преди 2 седмици )
    Във всички сайтове, където погледнах пишат тегло 1750 кг, само Петър Захариев е разбрал 2450 кг. Не е сериозно това.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    1750 не са официални спецификации по закон, а изказване на някой от тойота. Разбирай, че това е сухо тегло. Като добавим шофьор и всички течности, както е по закон в ЕС, отиде на 1900 кг. Което не е леко.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    До #11 Представа си нямаш какво значи Хеми, а в САЩ е стъпвал пръста ти на глобуса.
  • #11
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Хеми значи бензин ( преди 2 седмици )
    С оглед на дваг този модел е насочен към Сащ въпроса е че в Сащ и от таргет групата купуваща такива коли никога не би купила този жълтурски ***