IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси

Японците обявиха GR GT за състезателен автомобил, който е легален за пътищата

Toyota има впечатляваща история със спортните си автомобили. Тя започна с легендарната Toyota 2000GT, а десетилетия по-късно Lexus даде на света LFA. Сега подразделението Gazoo Racing представя най-новия си флагман - GR GT, който Toyota нарича „легален за пътя състезателен автомобил’’.


Toyota GR GT


Три ключови елемента определят развитието на GR GT. Центърът на тежестта трябва да е нисък, теглото да е сравнително малко, а колата – достатъчно твърда, за са реализира максимална аеродинамичната производителност. А обявените характеристики доказват всичко това - GR GT разполага с поне 640 к.с., центърът на тежестта е максимално надолу, а теглото е ниско, първата изцяло алуминиева рама на Toyota.

Мощността идва благодарение на чисто нов V8 двигател с двойно турбо и един електрически мотор, интегриран в трансмисията. Освен споменатите 640 к.с., моторът предлага и 850 Нм въртящ момент, като цялата сила се предана към задната ос с новоразработена осемстепенна автоматична скоростна кутия.


Toyota GR GT


GR GT е първият модел, който използва новото изцяло алуминиево шаси на Toyota. Панелите на каросерията са изработени от пластмаса, подсилена с въглеродни влакна, и алуминий. Голямата мощност и ниско тегло се нуждаят и от ефективни спирачки, като в случая те са карбоново-керамични. Върху 20-цоловите джанти са поставени гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

В Toyota са си поставили цел максимално тегло от 2450 кг, което е от особена важност за представянето на автомобила. За сравнение, Porsche 911 GTS тежи 2250 кг, но не трябва да се пропуска факта, че GR GT произвежда 110 к.с. повече от германския модел, а освен това разполага със значително по-висок въртящ момент.


Toyota GR GT


Напълно очаквано кабината е ориентирана към шофьора. Там няма емблеми на Toyota, тъй като това наистина е продукт на GR. Карбоновите седалки Recaro изглеждат страхотно. А целият интериор повече прилича на Lexus, отколкото на Toyota, като съчетава спорт и лукс от най-висок клас.

Засега липсват други подробности за новия флагман на японския производител, като най-важните са дали ще има ограничение на тиража, както и какви ще бъдат цените на суперколата.


Още снимки на новата суперкола на Toyota – вижте в галерията:


0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    a.p. ( преди 2 седмици )
    Около 1700 са новите 911 къде го измислиха 2450
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Колата изглежда наистина брутално! Нещо такова трябваше да възродената Супра, а не този *** адаптиран към платформа и двигател на БМВ. Това вече изглежда като от златните години на японските спортни модели! Браво Тойота!
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    1750 кг е теглото
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    То стана като гатанка, да го ***! Заводското тунинг ателие към Ситроен Паспарту Рейсинг е в шок.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    Предизвиквам фенклуба на Ситроен да обадят нещо по въпроса. Имаше един мъдрец, дето сравняваше С4 с Корола, сега е моментът да блесне. Между другото, чух, че Ситроен подготвят прототип с 9 цилиндров двигател. Всъщност били три трицилиндрови. Един отпред, един отзад и един в кофата за ***. Вярнолий?
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До три. Както виждаш дори не ми трябваше проверка, за да направя констатацията че google преводач отново е творил глупости, които гениалният автомобилен журналист не може да засече със своите знания и критично мислене. 2,5 т тегло на тежък семеен електрически SUV, а не на олекотен спортен бензинов автомобил. Това го знаят 90% от децата по улицата които можеш да спреш и да ги питаш.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    шак ( преди 2 седмици )
    тези килограми откъде ги измислихте? 911 турбо тежи 1600кг, тая Тойота за да стане 2250кг трябва двама 300 килограмови хубавци да седнат вътре
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    След кратка справка в търсачката, колата се оказа 1750кг или по-малко!
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Kollega ( преди 2 седмици )
    2.5 тона си е направо малко камионче. Две обиколки на пистата и айде нови гуми. Всичкото това, най-вероятно, се дължи на тази хибридна система, която прави автомобила само по сложен и тежък. И по трудно продаваем - виж Ферари СФ90.
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    центърът на тежестта е максимално надолу, а ТЕГЛОТО Е НИСКО...Голямата мощност и НИСКО ТЕГЛО се нуждаят и от ефективни спирачки...В Toyota са си поставили цел максимално тегло от 2450 кг ... Да не сте объркали теглото? 2,5 тона наричате НИСКО ТЕГЛО?