IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород

Преработеният Nettuno V6 се тества в спортна кола на Ligier

Състезателен болид Ligier JS2 R, създаден в сътрудничество с доставчика на оборудване за автомобилни производители Bosch Engineering, е на път да реши един от проблемите на индустрията, а именно – бъдещето на ДВГ. Колата се задвижва от изключително интересен мотор - Nettuno V6 на Maserati, който обаче работи на водород. И оттам идва името му на колата - JS2 RH2.


тестове водород


Това не е обичайното превозно средство с горивни клетки, където водородът се използва за генериране на електричество, което от своя страна захранва безшумни мотори. Това е истински шумен двигател с вътрешно горене, но такъв, който сега отделя само 0.8 гр/км CO2, като 0.7 гр/км идват от околния въздух. За сравнение, настоящият Suzuki Swift с малкия си 1.2-литров бензинов двигател и мека хибридна система отделя 99 гр/км CO2.

Успешното реализиране на тази кола може да спаси ДВГ. Инженерите на Bosch са оборудвали двигателя със специални водородни инжектори, нови бобини за запалване и свещи, плюс ново ECU. Няма нужда от никакви модификации на блока, горивната камера, буталата, типа масло или голяма част от охладителната система.

Настройката изисква сложна тръбопроводна система с много сензори за безопасност и клапани. Също така се налага Ligier да използва карбоновата монокок от своя LMP3 автомобил с напълно персонализирана рамка отзад. Има и нова изпускателна система, макар че тъй като е супер чиста, катализаторите струват около една четвърт от тези, които обикновено се използват за бензинови двигатели.


тестове водород


Около страните и задната част на купето са обвити три високонапорни резервоара от въглеродни влакна, предназначени да съхраняват 6,3 кг газообразен водород при 700 бара. Те са взети от Hyundai Nexo – един от двата водородни автомобила, които се продават в Европа. Другият е Toyota Mirai, но там резервоарът е по-малък.

С новия си енергиен източник двигателят вече произвежда 594 к.с. и 680 Нм въртящ момент, но Bosch вече разполага с вариант Gen2 на тестова платформа с мощност 641 к.с. и 880 Нм. Смята се, че горенето на водород може да отключи с 20 процента повече мощност от бензина в близко бъдеще, когато такъв двигател бъде готов.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Пак те питам КАКВО СЪМ ИЗЛЪГАЛ? Защото в изтрития коментар на който ти отговорих обясняваше, че все лъжа? Моите коментари все още си стоят и спокойно можеш да ЦИТИРАШ какво съм излъгал? ДА НАРЕЧЕШ ЛЪЖЕЦА ЛЪЖЕЦ Е КОНСТАТАЦИЯ, която не е обида. Особено АКО СИ ДОКАЗАЛ ЧЕ ЛЪЖЕ. Констатирай? Докажи че съм лъжец? ДА НАРЕЧЕШ НЯКОЙ ЛЪЖЕЦ, без да е такъв ПРАВИ ТЕБЕ ЛЪЖЕЦ. А постоянното повтаряне на лъжи те прави патологичен лъжец. Когато единствената ти полза е да нараняваш, ТЕ ПРАВИ ПСИХОПАТ.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Няма значение дали ми казваш че лъжа под "водородна" статия или под електрическа. Понеже си функционално неграмотен пак не разбра смисъла на написаното " спри да пишеш ЛЪЖИ" разликата със "спри да пишеш" е точно както между " един трансформатор има една и съща мощност" и " мощността на първичната и вторичната намотка винаги е еднаква" . Но пък този път има и нюанс - ПРИЕМАШ ЧЕ ТРЯБВА ДА СПРЕШ ДА ПИШЕШ ЗАЩОТО ВИНАГИ ЛЪЖЕШ! Приемаш гоче ако не пишеш лъжи всъщност няма какво точно да напишеш !
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Точко психотрола може да го вземат само за консултант по почистването на WC.
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ако искаш да спра да ти разобличавам лъжите и (само)заблудите , има едно единствено решение - ТИ СПРИ ДА ПИШЕШ ЛЪЖИ!
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Посочи лъжите ми, а АЗ ЩЕ ЦИТИРАМ? Мога да цитирам както доказателства какви глупости говориш от 2017, така и физични закони и доказателства защо за 6,3кг водород са необходими над 200 литра скъпи бутилки за 700 бара ! Мига да ти цитирам адреса на зарядната в Мюнхен, за да провериш, че 1 кг водород днес струва 18,25 евро. КОЕ ДА ЦИТИРАМ? ТИ ЦИТИРАЙ ЛЪЖА, ПСИХОПАТ?
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    водородните автомобили са подвижна критична инфраструктура също е и с електричките и газ под налягане така че всеки да се замисли какво превозно средство купува
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Същия антиелектрика, който през 2017 година все още пишеше с Ник Гост ( само съвпадение) и беше електро инженер (пак съвпадение) който не беше научил целия закон на Ом И оттогава насам все още не е смогнал да навакса да го научи и прави същите грешки, като не отчита вътрешното съпротивление на батериите. Твърди че то не се е променило от 1800 година когато Александро волта е изобретил батериите. И до ден днешен били същите със същото вътрешно съпротивление! Затова водородът бил бъдещето
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Кои са ефективните начини за съхранение на чист водород? Защото във вид на вода или други химични съединения не върши особена на работа! И проблемите са фундаментални и физични - както виждаш дори при 700 бара заема над 200 литра само за 6 кг, които стигат за по-малко от 200 км и струват 220 лв! По левче на километър. Чудесно бъдеще, според анти електриците
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    Ето това е истинското бъдеще, не някаква претоплена манджа за миксери, изхвърлени един път на бунището на историята. Тук обаче нито цената е проблем, нито налягането, което е доста по-ниско от една помпа в дизелов двигател. Проблемът е само съхранението на водорода. Има вече ефективни начини, но не и за резервоар на кола.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Идеята не е нова. Преди 20 години БМВ произвеждаха своята 7-ца във водородна версия с два резервоара и двигател който можеше да работи и на бензин и на водород. Все едно е автомобил на газ, но с водород вместо газ. Като цяло това е отличен вариант за да караш без вредни емисии когато имаш бензиностанции с водород наблизо и да караш на бензин когато няма къде да заредиш с водород. Основната спънка е цената. Очевидно такъв автомобил излиза по-скъп от автомобил който кара само на бензин.